Business & Finance Τρίτη 18/04/2023, 12:21
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα γενιά καταναλωτών ψάχνει η Apple: Άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Ινδία

Νέα γενιά καταναλωτών ψάχνει η Apple: Άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Ινδία

Τις πόρτες του πρώτου καταστήματος στην Ινδία άνοιξε η Apple, αναδεικνύοντας τη σημασία της συγκεκριμένης αγοράς για το μέλλον του τεχνολογικού κολοσσού. Μετά το πρώτο αυτό κατάστημα στη Μουμπάι, πρόκειται μέσα στην εβδομάδα να εγκαινιαστεί και δεύτερο κατάστημα στο Νέο Δελχί.

Στόχος της εταιρείας, η οποία έχει παρουσία στην Ινδία επί τουλάχιστον 25 χρόνια σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, είναι να ενισχύει και τις πωλήσεις, αλλά και την παραγωγή των iPhone στη χώρα. Αναλυτές παρατηρούν ότι η στρατηγική αυτή είναι αντίστοιχη με την προσέγγιση της Apple όταν «ανοίχτηκε» για πρώτη φορά στην Κίνα, η οποία πλέον είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές της.

Σύμφωνα με την Apple, το νέο κατάστημα στη Μουμπάι είναι συγκαταλέγεται στις τοποθεσίες με τη μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση διεθνώς, χάρη στο δίκτυο φωτοβολταϊκών και τη μηδενική του εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, που του επιτρέπουν να λειτουργεί στο 100% με ΑΠΕ.

Νέα γενιά καταναλωτών ψάχνει η Apple: Άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Ινδία-1
φωτ. Apple

Σημειώνεται πως ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Tim Cook θεωρούσε ανέκαθεν την Ινδία ως αγορά-κλειδί για το μέλλον της εταιρείας. Τον Φεβρουάριο δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον της πέμπτης μεγαλύτερης οικονομίας παγκοσμίως και δήλωσε ότι η εταιρεία θα δώσει σημαντική ώθηση.

Πώς θα διεισδύσει στην ινδική αγορά

Βέβαια, η Apple ενδέχεται να δυσκολευτεί να διεισδύσει στην αγορά, καθώς κυρίαρχη δύναμη τα τελευταία χρόνια στα smartphones είναι τα κινεζικά brands και η Samsung, ιδίως με συσκευές χαμηλής-μέσης τιμής. Η Apple από την πλευρά της κατέχει ένα εξαιρετικά μικρό μερίδιο στην ινδική αγορά.

Ωστόσο, ιδίως μετά την πανδημία παρατηρείται μια στροφή προς τις ακριβότερες συσκευές. Ενδεικτικά, σύμφωνα με υπολογισμούς της Counterpoint Research, τα smartphones αξίας άνω των 400 δολαρίων αποτελούν πλέον το 10% του συνολικού όγκου των συσκευών που παραδίδονται στην Ινδία, έναντι του 4% πριν την πανδημία. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα από τις συσκευές, αυτού του είδους τα smartphone αποτελούν το 35% του συνόλου.

«Όπως συνήθως, η Apple βρήκε τη σωστή στιγμή για να προλάβει την κορύφωση, με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί ως καταλύτης, ώστε να εκμεταλλευτεί αυτή την τάση προς όφελός της», δήλωσε ο Neil Shah, partner στην Counterpoint Research.

Σημειώνεται πως ιδίως στη Μουμπάι και το Νέο Δελχί, δύο από τις πλουσιότερες πόλεις της χώρας, συνεχώς διογκώνεται η κατηγορία καταναλωτών που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για συσκευές κινητού.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Διαβάστε επίσης:

Apple: Υπηρεσία αποταμίευσης με επιτόκιο 4,15% – Σε συνεργασία με την Goldman Sachs

Ινδία: Η νέα… Κίνα με την οποία όλοι προσπαθούν να κλείσουν deals

Ο άνθρωπος που κλότσησε τα δισεκατομμύρια της Apple: Το έχει μετανιώσει;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News