Business & Finance Τρίτη 4/04/2023, 09:55
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aesop: Ο κομμωτής που έφτιαξε καλλυντικά με άρωμα Ελλάδας αξίας 2,5 δισ. δολαρίων

Aesop: Ο κομμωτής που έφτιαξε καλλυντικά με άρωμα Ελλάδας αξίας 2,5 δισ. δολαρίων

Το ποσό των 2,5 δισ. δολαρίων δίνει η γαλλική L’Oréal για να εξαγοράσει την αυστραλιανή εταιρεία πολυτελών καλλυντικών, σαμπουάν και ειδών περιποίησης σώματος Aesop. Τα προϊόντα της έχουν μπει στα μπάνια ακριβών ξενοδοχεία και πολυτελών σπιτιών σε όλο τον κόσμο.

H Aesop, που πήρε το όνομά της από τον Αίσωπο, ιδρύθηκε το 1987 από τον ελληνοκυπριακής καταγωγής Αυστραλό κομμωτή Dennis Paphitis. 

Aesop: Ο κομμωτής που έφτιαξε καλλυντικά με άρωμα Ελλάδας αξίας 2,5 δισ. δολαρίων-1

Στόχος του Paphitis ήταν να δημιουργήσει μια εικόνα ομοιομορφίας, τάξης και καθησυχαστικής ηρεμίας στο κομμωτήριό του στη Μελβούρνη, το οποίο είχε το ελληνικό όνομα Emeis.

Ο κομμωτής άρχισε να πειραματίζεται και με το περιεχόμενο των προϊόντων του, χρησιμοποιώντας φασκόμηλο, δενδρολίβανο και άλλα φυσικά έλαια για να βάφει τα μαλλιά, αποφεύγοντας την έντονη μυρωδιά της αμμωνίας που είχαν τα εμπορικά προϊόντα.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aesop (@aesopskincare)

Τα θετικά σχόλια των πελατών του ενθάρρυναν τον Paphitis να συνεργαστεί με έναν χημικό για να μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων και μια σειρά ειδών περιποίησης δέρματος. Τελικά, ο επιχειρηματίας εγκατέλειψε το κομμωτήριο το 1996, για να εστιάσει στο brand καλλυντικών του.

Το πρώτο του κατάστημα άνοιξε σε μία ακριβή γειτονιά της Μελβούρνης το 2004.

Σήμερα, τα προϊόντα της Aesop πωλούνται σε 29 χώρες, ενώ μεταξύ του 2012 και του 2022 οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν από 28 εκατομμύρια δολάρια σε 537 εκατομμύρια δολάρια.

Τα προϊόντα της δεν είναι φθηνά. Ένα μπουκάλι καθαριστικού προσώπου με σπόρους μαϊντανού των 100 ml πωλείται στην Αυστραλία για 47 δολάρια, ενώ ένα ενυδατικό 60 ml για μετά το ξύρισμα που περιέχει σανταλόξυλο πωλείται στα 65 δολάρια.

Ο διευθύνων σύμβουλος της L’Oréal, Nicolas Hieronimus, περιέγραψε την Aesop ως έναν «εξαιρετικό συνδυασμό αστικότητας, ηδονισμού και αναμφισβήτητης πολυτέλειας».

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aesop (@aesopskincare)

Για την εταιρεία είχε εκφράσει ενδιαφέρον και η LVMH, η αυτοκρατορία των ειδών πολυτελείας με επικεφαλής τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, τον Bernard Arnault.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aesop (@aesopskincare)

Εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία, η Aesop βρισκόταν υπό τον έλεγχο της βραζιλιάνικης εταιρείας Natura, η οποία είχε πληρώσει 68 εκατ. δολάρια για ένα πλειοψηφικό ποσοστό το 2012 και μέχρι τα τέλη του 2016 είχε αναλάβει τον πλήρη έλεγχο. Ο Paphitis διατήρησε τον ρόλο του συμβούλου. 

Η Natura οποία αποφάσισε να πουλήσει την Aesop για να μειώσει τα χρέη της και να εστιάσει στις άλλες επιχειρηματικές μονάδες της, όπως οι Avon και The Body Shop.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Η δύναμη του διπλού «G»: Πώς η Gucci ξεκίνησε από τις σέλες αλλά κατέκτησε τo luxury

Bernard Arnault: Έγινε ο πλουσιότερος στον κόσμο και το χρωστά σε έναν… ταξιτζή

Πώς όλος ο κόσμος γέμισε μπλουζάκια με το αλογάκι: Το απόλυτο success story της μόδας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News