Η Mercedes έχασε δικαστική διαμάχη για τα συστήματα εξουδετέρωσης
Η Mercedes-Benz Group έχασε τη διαμάχη στο ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το καθήκον της να αποζημιώνει τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εξοπλισμένων με παράνομη τεχνολογία που υπερισχύει των αντιρρυπαντικών συστημάτων, έτσι ώστε να προστατευτούν τα εξαρτήματα σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Σε μήνυση που παραπέμφθηκε από δικαστήριο στη Γερμανία, ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου Mercedes εξοπλισμένου με το λεγόμενο σύστημα εξουδετέρωσης, κατήγγειλε ότι το όχημα παραβίαζε κανόνες που ρυθμίζουν τις εκπομπές ρυπογόνων αερίων.
Τα άτομα που αγόρασαν ένα αυτοκίνητο «εξοπλισμένο με σύστημα παράνομης εξουδετέρωσης» έχουν «δικαίωμα αποζημίωσης από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, όταν αυτό το σύστημα, τους προκάλεσε ζημιά», αποφάσισε το Δικαστήριο της ΕΕ την Τρίτη (21/3). «Η νομοθεσία της ΕΕ προστατεύει, εκτός από τα δημόσια συμφέροντα, τα συμφέροντα και του μεμονωμένου αγοραστή».
Το δικαστήριο της ΕΕ «τόνισε ξεκάθαρα ότι πρόκειται μόνο για τη ζημία που υπέστη ένας αγοραστής», ανέφερε η Mercedes σε δήλωση, σύμφωνα με το Bloomberg. «Επιπλέον, πρέπει να υπάρχει ένα παράνομο σύστημα εξουδετέρωσης, γεγονός που αμφισβητείται στην παρούσα υπόθεση».
Η Mercedes είπε ότι τα αυτοκίνητά της «που επηρεάστηκαν μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται χωρίς περιορισμούς, μετά από κατάλληλες ενημερώσεις λογισμικού». Επιπλέον πρόσθεσε ότι «μένει να δούμε» πώς τα τοπικά δικαστήρια θα εφαρμόσουν τις οδηγίες της απόφασης σχετικά με τους εθνικούς νόμους.
Το δικαστήριο από τη μεριά του, τόνισε ότι τα κράτη της ΕΕ «υποχρεώνονται» να διασφαλίσουν ότι τα άτομα που αγόρασαν ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχουν «δικαίωμα αποζημίωσης από τον κατασκευαστή αυτού του οχήματος» και ότι «η εθνική νομοθεσία δεν μπορεί να καταστήσει αδύνατο ή υπερβολικά δύσκολο για τον αγοραστή να λάβει επαρκή αποζημίωση για τη ζημία που προκλήθηκε σε αυτόν».
Πέρυσι, δικαστές της ΕΕ σε μια άλλη υπόθεση, διευκρίνισαν ότι δεν υπάρχει εξαίρεση από τους κανονισμούς για τη χρήση λογισμικού που αλλάζει τις εκπομπές ρυπογόνων αερίων στα αυτοκίνητα με βάση την εξωτερική θερμοκρασία.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Η Tesla οραματίζεται ηλεκτρικά οχήματα χωρίς σπάνιες γαίες
ΗΠΑ: Περισσότερα στοιχεία ζητά δικαστής για ισχυρισμούς περί φυλετικών διακρίσεων στην Tesla
Porsche: Φιλόδοξες προοπτικές ανάπτυξης, μετά τα κέρδη ρεκόρ για το 2022