Business & Finance Τετάρτη 15/02/2023, 16:55
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

IBM: Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων – Τι πιστεύουν οι υποψήφιοι

IBM: Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων – Τι πιστεύουν οι υποψήφιοι

Παρότι εκπαιδευόμενοι και εργαζόμενοι διεθνώς σκοπεύουν – σε ποσοστό περίπου 60% – να αλλάξουν εργασία μέσα στο επόμενο έτος, η ενημέρωση για τις επιλογές σταδιοδρομίας και κατάρτισης είναι ανεπαρκής. Αυτό προκύπτει μεταξύ άλλων από νέα μελέτη της IBM, η οποία διαπιστώνει ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων και τεχνικών γνώσεων είναι η πεποίθηση ότι τα σχετικά προγράμματα είναι ακριβά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη από τη Morning Consult για λογαριασμό της IBM, τα άτομα που αναζητούν εργασία, οι φοιτητές και όσοι αλλάζουν καριέρα σε όλο τον κόσμο για να ακολουθήσουν ρόλους που σχετίζονται με την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) σε διάφορους κλάδους, δηλώνουν ότι δεν είναι εξοικειωμένοι με τις επιλογές καριέρας. Ταυτόχρονα, η διαδικτυακή κατάρτιση και τα ψηφιακά πιστοποιητικά αναδεικνύονται ως ο αναγνωρισμένος δρόμος για την απόκτηση μίας επαγγελματικής ευκαιρίας, καθώς οι ερωτηθέντες σχεδιάζουν να αναζητήσουν νέες θέσεις εργασίας το επόμενο έτος.

Ειδικότερα, βάσει τουλάχιστον 14.000 συνεντεύξεων σε φοιτητές, άτομα που αναζητούν εργασία και όσων επιθυμούν να αλλάξουν καριέρα σε STEM σε 13 χώρες, τα ευρήματα της έρευνας έρχονται σε αντίθεση με τα δεδομένα της αγοράς, σύμφωνα με τα οποία οι εργοδότες επενδύουν στην επανεκπαίδευση του σημερινού εργατικού δυναμικού τους, προκειμένου να συμβαδίσουν με τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και να παραμείνουν επίκαιροι στη σύγχρονη, ψηφιακή οικονομία. Αναλυτικά:

Παρανοήσεις γύρω από την εκπαίδευση STEM: είναι πολύ ακριβή, οι εκπαιδευόμενοι δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν και δεν γνωρίζουν αρκετά για τα ψηφιακά διαπιστευτήρια.

  • Το 61% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι δεν έχει τα προσόντα να εργαστεί σε μια θέση εργασίας STEM επειδή δεν έχει τα κατάλληλα ακαδημαϊκά πτυχία
  • Το 40% των φοιτητών δηλώνουν ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάπτυξη επαγγελματικών ή τεχνικών δεξιοτήτων είναι ότι δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν
  • Το 60% των ερωτηθέντων ανησυχεί ότι η απόκτηση ψηφιακών διαπιστευτηρίων μπορεί να είναι δαπανηρή
  • Η δυνατότητα να συνεχίσουν να εργάζονται ενώ αποκτούν διαπιστευτήρια είναι ιδιαίτερα σημαντική για όσους αλλάζουν καριέρα

Οι εκπαιδευόμενοι και οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο σχεδιάζουν να κάνουν μια αλλαγή, με περίπου το 60% των ερωτηθέντων να αναζητούν νέα θέση εργασίας μέσα στους επόμενους 12 μήνες. 

  • Το 61% των φοιτητών και των ατόμων που έχουν αλλάξει καριέρα αναζητούν ενεργά μια νέα θέση εργασίας τώρα ή σκοπεύουν να το κάνουν εντός του επόμενου έτους
  • Περισσότερο από το 80% του συνόλου των ερωτηθέντων σχεδιάζει να αναπτύξει τις δεξιότητές του τα επόμενα δύο χρόνια
  • Τουλάχιστον το 90% είναι βέβαιοι ότι μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες ή να μάθουν κάτι νέο από ένα διαδικτυακό πρόγραμμα

Η επίγνωση των επιλογών γύρω από ρόλους STEM σε διάφορους κλάδους είναι χαμηλή και πολλοί ανησυχούν ότι αυτές οι καριέρες δεν θα αποφέρουν αρκετές αποδοχές.  

  • Το 50% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται να ακολουθήσει μια θέση εργασίας που σχετίζεται με το STEM
  • Το 64% των ατόμων που αλλάζουν καριέρα δεν είναι εξοικειωμένοι με τις θέσεις εργασίας STEM
  • Πολλοί ερωτηθέντες δεν είναι σίγουροι για το ποια επαγγέλματα θεωρούνται εργασία STEM
  • Το 62% των ερωτηθέντων μοιράζεται ανησυχίες σχετικά με το αν θα μπορέσει να βρει μια θέση εργασίας STEM που να πληρώνει αρκετά για να συντηρήσει τον εαυτό του ή την οικογένειά του

Οι ερωτηθέντες είναι αισιόδοξοι ότι οι ρόλοι στους τομείς STEM σε όλους τους κλάδους θα αυξηθούν στο μέλλον και ότι τα ψηφιακά πιστοποιητικά είναι ένας καλός τρόπος να πλαισιωθεί η παραδοσιακή εκπαίδευση και να αυξηθούν οι ευκαιρίες σταδιοδρομίας.

  • Το 66% του συνόλου των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι θέσεις εργασίας STEM σε όλους τους κλάδους θα αυξηθούν την επόμενη δεκαετία
  • Το 86% των ερωτηθέντων που έχουν αποκτήσει ψηφιακά διαπιστευτήρια συμφωνεί ότι τους βοήθησε να επιτύχουν τους επαγγελματικούς τους στόχους
  • Το 75% του συνόλου των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι τα ψηφιακά πιστοποιητικά είναι ένας καλός τρόπος συμπλήρωσης της παραδοσιακής εκπαίδευσης
  • Οι αυξημένες ευκαιρίες σταδιοδρομίας και τα προσόντα ήταν οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους οι ερωτηθέντες σε όλο τον κόσμο δήλωσαν ότι ήθελαν να αποκτήσουν ψηφιακά διαπιστευτήρια

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Πού θα βρίσκονται οι θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια των κυλιόμενων υφέσεων

Αγορά εργασίας: Η έλλειψη ταλέντων και άλλες 6 μεγάλες τάσεις για το 2023

Mειώθηκαν οι εργαζόμενοι με κατώτατο μισθό – Πόσοι επηρεάζονται από την αύξησή του

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News