Τεχνητή νοημοσύνη: Tο νέο πεδίο μάχης για τις εταιρείες τεχνολογίας
«Μία εξαιρετικά συναρπαστική νέα εποχή» ανοίγεται στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (AI) για τις τεχνολογικές επιχειρήσεις, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζάκερμπερκ, η οποία αναμένεται όχι μόνο να αλλάξει την εμπειρία των χρηστών του Διαδικτύου, αλλά και να εντείνει τον ανταγωνισμό στον κλάδο.
Μία σειρά εταιρειών έχουν ήδη παρουσιάσει τα πλάνα τους για την ανάπτυξη εργαλείων γλωσσικού μοντέλου, τα οποία έχουν συγκεντρώσει τεράστιους όγκους δεδομένων online και παράγουν απαντήσεις. Οι ειδικοί έχουν εκφράσει έντονους προβληματισμούς για τις εφαρμογές αυτές, προειδοποιώντας ότι ενδέχεται να αποτελέσουν πηγή παραπληροφόρησης.
Σε κάθε περίπτωση, οι τεχνολογικές εταιρείες φαίνεται πως διαβλέπουν τεράστια αξία από τις συγκεκριμένες εφαρμογές, αλλά και μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική ανάλυση του Reuters, οι φράσεις «AI» και «machine learning» χρησιμοποιήθηκαν δύο έως έξι φορές συχνότερα στα πιο πρόσφατα εταιρικά αποτελέσματα των τεχνολογικών επιχειρήσεων έναντι του προηγούμενου τριμήνου.
Αγώνας δρόμου μεταξύ εταιρειών
Ειδικότερα, τις τελευταίες ημέρες έγινε ξεκάθαρο ότι ο αγώνας στο AI μεταξύ των κολοσσών της τεχνολογίας έχει ήδη ξεκινήσει: Η «έκρηξη» έγινε με το ChatGPT της εταιρείας OpenAI, το οποίο ναι μεν κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά τράβηξε τα βλέμματα στο τέλος Ιανουαρίου, όταν η Microsoft επένδυσε στο πολυσυζητημένο και αμφιλεγόμενο bot, το οποίο έχει την ικανότητα να μιμείται ανθρώπινες συζητήσεις, απαντώντας γραπτώς και με φυσικό τρόπο. Στόχος της επένδυσης – αγνώστου ποσού – είναι μεταξύ άλλων η επιτάχυνση των καινοτομιών στον κλάδο και τη διευκόλυνση ανάπτυξης προχωρημένων τεχνολογιών, όπως δήλωσε η Microsoft.
Αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πάει και ένα βήμα παραπέρα ενσωματώνοντας νέες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στη μηχανή αναζήτησης Bing και στο πρόγραμμα περιήγησης Edge. Οι αλλαγές αυτές θα βασίζονται σε ένα «μοντέλο OpenAI επόμενης γενιάς, το οποίο είναι πιο ισχυρό από το ChatGPT», δήλωσε χαρακτηριστικά η οικονομική διευθύντρια της Microsoft, Amy Hood.
Μόλις λίγες ημέρες μετά, η Google «απάντησε» στο ChatGPT, ανακοινώνοντας το Bard, ένα νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο επίσης βασίζεται σε γλωσσικό μοντέλο. Χρησιμοποιώντας κανείς το Bard μπορεί να πάρει συνοπτικές απαντήσεις σε λίστα με κουκκίδες. Σύμφωνα με την εταιρεία αναπτύχθηκε κατ’ αυτόν τον τρόπο, ώστε να παρέχει πληροφορίες σε απλοποιημένη μορφή. Αρχικά, το Bard θα δοθεί σε «έμπιστους» πελάτες, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Σουντάρ Πιτσάι, αλλά σύντομα θα γίνει και ευρέως διαθέσιμο μέσω της μηχανής περιήγησης του Google.
Στον αγώνα μπήκε και η Κίνα, καθώς ο τεχνολογικός κολοσσός Baidu επιβεβαίωσε ότι σύντομα θα είναι έτοιμο αντίστοιχο εργαλείο, το Ernie bot, το οποίο κατά την εταιρεία διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα λόγω «της ενσωμάτωσης ευρείας γνώσης βάσει τεράστιου όγκου δεδομένων, που οδηγεί σε εξαιρετική αντίληψη και δυνατότητες παραγωγής» λόγου και εικόνων. Το νέο εργαλείο αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Μάρτιο και θα ενσωματωθεί στις υπηρεσίες της Baidu, παρέχοντας στους χρήστες πληροφορίες σε μορφή απαντήσεων.
Αντίστοιχα και η κινεζική Alibaba ανακοίνωσε τις τελευταίες ημέρες πως πλησιάζει στην διοχέτευση του chatbox τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο αναπτύσσει από το 2017. Άφησε να εννοηθεί ότι θα ενσωματωθεί και στα προϊόντα της: «Ως ηγέτης στην τεχνολογία, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην μετατροπή προηγμένων καινοτομιών σε εφαρμογές που προσδίδουν αξία στους πελάτες μας, αλλά και τους χρήστες μέσω των υπηρεσιών cloud», δήλωσε χαρακτηριστικά αντιπρόσωπος της εταιρείας στο CNBC.
Αξιοσημείωτη είναι η περίπτωση της Meta, η οποία θεωρείται από πολλούς ηγέτης στην τεχνητή νοημοσύνη λόγω της τεράστιας εμπιστοσύνης που έχει επιδείξει στην ανάπτυξη του metaverse. Το αντίστοιχο γλωσσικό μοντέλο της Meta, το Galactica, είχε μάλιστα διατεθεί στο κοινό στα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου. Μετά από τρεις ημέρες, όμως, η Meta το «κατέβασε», έπειτα από δριμεία κριτική των χρηστών για παροχή μεροληπτικών και εσφαλμένων πληροφοριών.
Άλλες εταιρείες, όπως η Amazon, η Apple και η Tesla δεν έχουν – τουλάχιστον όχι ακόμη – ανακοινώσει ανάπτυξη δικών τους εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, αλλά αναγνωρίζουν την αξία τους και έχουν προβεί σε σχετικές επενδύσεις. «Βλέπουμε τεράστιες προοπτικές στο συγκεκριμένο πεδίο να επηρεάσει ουσιαστικά ό,τι κάνουμε…θα έχει επίδραση σε κάθε προϊόν και κάθε υπηρεσία που έχουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά πριν από μερικές ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Είναι η τεχνητή νοημοσύνη μόδα που θα περάσει; Η Morgan Stanley απαντά
Θα σας κλέψει το ChatGPT τη δουλειά; Τα 10 επαγγέλματα που κινδυνεύουν περισσότερο
ChatGPT: Στοίχημα δισεκατομμυρίων για τη Microsoft – Νέα εποχή για το AI
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News