Νέα εποχή για τη συμμαχία Renault-Nissan: Τι προβλέπει η νέα συμφωνία
Αλλάζουν οι ισορροπίες στη συμμαχία Renault-Nissan με τη νέα συμφωνία που υπέγραψαν σήμερα, η οποία θα τους δώσει το περιθώριο να αναπτυχθούν εν μέσω μίας εξαιρετικά δύσκολης περιόδου για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Renault θα μειώσει το μερίδιο που κατέχει στη Nissan από 43% στο 15%, ώστε να επανέλθει η ισορροπία στις κεφαλαιακές τους σχέσεις, ένα ζήτημα που αποτελούσε προηγουμένως σημείο τριβής για τις δύο εταιρείες. Επίσης, συμφώνησαν να συνεργαστούν για την ανάπτυξη νέων μοντέλων αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Παράλληλα, η Nissan σκοπεύει να εξαγοράσει μερίδιο έως 15% στον βραχίονα ηλεκτροκίνησης της Renault. Πρόκειται για την εταιρεία Ampere, η οποία έχει αποσπαστεί εδώ και μερικούς μήνες από την κύρια δραστηριότητα της Renault. Ο μικρότερος εταίρος της συμμαχίας, η Mitsubishi, πρόκειται επίσης να επενδύσει στην Ampere.
Σημειώνεται ότι η συμμαχία μετρά ήδη 24 χρόνια ιστορίας, ενώ βρέθηκε πολύ κοντά στην κατάρρευση το 2018, όταν ο τέως επικεφαλής Κάρλος Γκοσν κατηγορήθηκε για υπεξαίρεση και φοροδιαφυγή.
Σήμερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν να συνεργαστούν σε μία σειρά από βιομηχανικά πρότζεκτ, με την τελική συμφωνία να αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Σε βάθος χρόνου «εάν τα πράγματα πάνε πολύ πολύ καλά», όπως δήλωσε ο CEO της Renault, Luca de Meo, θα μπορούσε να δημιουργήσει κέρδη δισεκατομμυρίων για τις εμπλεκόμενες εταιρείες. «Μέχρι στιγμής, η σχετικότητα αυτών των πρότζεκτ είχε υποτιμηθεί», προσέθεσε ο ίδιος.
Σημειώνεται πως μεταξύ άλλων, οι εταιρείες θα επιχειρήσουν την ανάπτυξη μίας σειράς νέων μοντέλων με κοινό σασί σε μονάδες παραγωγής στη Νότιο Αμερική και την Ινδία, καθώς και στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού βαν, το λεγόμενο FlexEVan. Επίσης, θα συνεργαστούν στον τομέα της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ανακύκλωσης.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Κάρλος Γκοσν: Το ιστορικό της χολιγουντιανής απόδρασης
Tesla: Είναι τελικά αυτοκινητοβιομηχανία ή τεχνολογική εταιρεία;
Το ακριβότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών: Δεν είναι αυτό που φαντάζεστε
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News