Business & Finance Σάββατο 21/01/2023, 20:35
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα πολυτιμότερα brands του κόσμου – Κυρίαρχη η τεχνολογία

Τα πολυτιμότερα brands του κόσμου – Κυρίαρχη η τεχνολογία

Παρά τα βαριά πλήγματα που δέχθηκε πέρυσι η τεχνολογική αγορά αφενός λόγω των ανησυχιών για ύφεση, αφετέρου εξαιτίας της επιβράδυνσης της ζήτησης μετά τη χαλάρωση των υγειονομικών μέτρων, οι κολοσσοί του κλάδου εξακολουθούν να κυριαρχούν στη λίστα με τα πολυτιμότερα brands στον πλανήτη.

Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Brand Finance, την κορυφή της κατάταξης κατέκτησε εκ νέου η Amazon, παρότι η αξία της διολίσθησε κατά 15% φέτος από τα 350,3 δισ. δολάρια στα 299,3 δισ. δολάρια. Σε σχέση με πέρυσι μάλιστα, η αξιολόγηση Amazon από τους πελάτες της έπεσε στο ΑΑΑ από το ΑΑΑ+, καθώς τα κριτήρια που θέτουν πια είναι αυστηρότερα μετά την πανδημία.

Δεύτερο πολυτιμότερο brand για φέτος είναι η Apple, η οποία επίσης έχει απωλέσει το 16% της αξίας της από 335,1 δισ. δολάρια στα 297,5 δισ. δολάρια. Η διολίσθηση οφείλεται στην αναθεώρηση επί τα χείρω των προβλέψεών της για έσοδα λόγω της αναστάτωσης στις εφοδιαστικές αλυσίδες και της περιορισμένης αγοράς εργασίας, που προβλέπεται πως θα επιβαρύνουν την παραγωγή.

Ακολουθούν η Google (η οποία απέσπασε επίσης τον τίτλο του ισχυρότερου brand στον κόσμο), η Microsoft, η Walmart και η Samsung, οι οποίες παρέμειναν στις θέσεις 3 έως 6, όπως και πέρυσι, καταγράφοντας μικρές διακυμάνσεις στην αξία τους. Σύμφωνα με την ανάλυση της Brand Finance, τη δεκάδα συμπληρώνουν η ICBC, η Verizon, η Tesla και το TikTok.

Οι τελευταίες δύο εταιρείες όμως πραγματοποίησαν άλμα σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα, η Tesla είδε άνοδο 19 θέσεων με την αξία της να ενισχύεται κατά 43,9% το 2022. To TikTok αναρριχήθηκε κατά 8 θέσεις, με άνοδο 11,4%.

Τα πολυτιμότερα brands του κόσμου – Κυρίαρχη η τεχνολογία-1

Συνολικά στις 500 εταιρείες, οι 48 δραστηριοποιούνται στον τομέα της τεχνολογίας. Παρότι πέρυσι ο αριθμός έφτανε τις 50 -φέτος «βγήκαν εκτός» το Snapchat και το Twitter- εξακολουθεί να αποτελεί τον πολυτιμότερο κλάδο. Αξίζει να σημειωθεί πως με ανάπτυξη 57%, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD κατέστη το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand με αξία άνω των 10 δισ. δολαρίων. Μεγάλη ανάπτυξη σημείωσαν επίσης η Instagram (+42% στα 47,4 δισ. δολάρια) και η LinkedIn (+49% στα 15,5 δισ. δολάρια), ενώ μεγάλη πτώση της τάξης του 42% κατέγραψε το Facebook.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Γιατί ο Jeff Bezos δεν θέλει να αγοράσετε καινούργια τηλεόραση

Τεχνολογία: Οι 10 τάσεις που θα δούμε το 2023

Apple: Γιατί η αμοιβή του Tim Cook μειώθηκε κατά 40%

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News