Business & Finance Τετάρτη 12/10/2022, 08:40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις για το «καλάθι του νοικοκυριού» 

Συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις για το «καλάθι του νοικοκυριού» 

Το υπουργείο Ανάπτυξης έστειλε χθες στα σούπερ μάρκετ την αρχική λίστα των φθηνών ειδών ή ειδών με μικρές ανατιμήσεις που θα περιλαμβάνει το περίφημο «καλάθι του νοικοκυριού». Η τελική λίστα, όμως, θα διαμορφωθεί προς τα τέλη του μήνα, μετά από τις προτάσεις που θα στείλουν οι αλυσίδες.

Ακόμη, τις δικές τους προτάσεις θα κάνουν και οι προμηθευτές. Το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί στην τηλεδιάσκεψη που θα έχει σήμερα το πρωί η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης με εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ).

Ζητήματα ανταγωνισμού 

Στο μεταξύ, οπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ έχουν ζητήσει από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων να λάβει διαβεβαιώσεις και μάλιστα γραπτές από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι η προτεινόμενη διαδικασία δεν αντιβαίνει στο δίκαιο του ανταγωνισμού.
Αυτό που κυρίως φοβούνται οι αλυσίδες είναι μην κατηγορηθούν για διακριτική μεταχείριση. Για τον λόγο αυτό άλλωστε θεωρούν ότι θα ήταν προτιμότερο το υπουργείο να προτείνει πολύ γενικές κατηγορίες προϊόντων (π.χ. απορρυπαντικά γενικά, γαλακτοκομικά κ.ά,) από το να εξειδικεύει σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.

Οι γραπτές διαβεβαιώσεις μέχρι χθες δεν είχαν δοθεί, καθώς κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από την υφιστάμενη νομοθεσία. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ωστόσο, εξετάζει το ζήτημα από την πρώτη στιγμή και δεν αποκλείεται να προχωρήσει αυτεπάγγελτα σε γνωμοδότηση υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα έχει οριστικοποιηθεί η ακριβής διαδικασία. Επιπλέον, αν και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει προαναγγείλει την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης για το ζήτημα –ρύθμιση που σύμφωνα με κάποιες πηγές θα περιληφθεί σε τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα επιχειρηματικά πάρκα που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή– δεν έχει αποσταλεί κάποιο προσχέδιο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Η δημιουργία πάντως «καλαθιών» με διαφορετικούς κωδικούς από κάθε σούπερ μάρκετ δεν φαίνεται ότι θα προσκρούσει στη νομοθεσία περί ανταγωνισμού, ενώ προβληματισμός φέρεται να υπάρχει στο ενδεχόμενο ειδικής σήμανσης των προϊόντων του «καλαθιού» εντός των καταστημάτων.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Ποια προϊόντα μπαίνουν στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Ακρίβεια: Ο σχεδιασμός και οι προβληματισμοί για το «καλάθι» των 50 προϊόντων

Σούπερ μάρκετ: Λιγότερα προϊόντα σε ακριβότερες τιμές αγοράζουν οι καταναλωτές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News