Παπαδόπουλος: Συνεχίζεται η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης – Αναβαθμίζονται οι υπεραστικές συγκοινωνίες
Στους στόχους του υπουργείου αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ).
Παράλληλα σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα σε κυριακάτικη εφημερίδα αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων στην πορεία της ηλεκτροκίνησης, αλλά και τις επόμενες πρωτοβουλίες του υπουργείου στους τομείς της Οδικής Ασφάλειας και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Διαρκής αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Υπεραστικές Συγκοινωνίες
Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η διαρκής αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Υπεραστικές Συγκοινωνίες, δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος στη Συνέλευση της ΠΟΑΥΣ που διεξήχθη το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022 στα Χανιά.
Με αφορμή τη συμπλήρωση 70 ετών από την ίδρυση των ΚΤΕΛ, ο Υφυπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι η φετινή Συνέλευση είναι ξεχωριστή για τρεις λόγους:
- «Φιλοξενείται στα Χανιά, τιμώντας έτσι την προσφορά του αείμνηστου Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στον κλάδο. Άλλωστε είναι κοινή μας επιθυμία, δική σας και δική μου από το 2014, ο νέος σύγχρονος σταθμός που θα γίνει στον Ελαιώνα να ονομαστεί ‘‘Κωνσταντίνος Μητσοτάκης’’, ως ελάχιστος φόρος τιμής στον οραματιστή και πρωτοπόρο, πολιτικό άνδρα.
- Ψηφίστηκε ο νόμος 4974/2022, που αφορά στις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών, με συμμόρφωση στον Κανονισμό 1370.
- Συμπληρώνονται 70 χρόνια προσφοράς των Υπεραστικών ΚΤΕΛ και των ΚΤΕΛ στην ελληνική κοινωνία, μια πολυετής συνεισφορά του κλάδου στην κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των κατοίκων όλης της χώρας, την οποία η δική μας παράταξη αναγνώριζε και αναγνωρίζει διαχρονικά».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση, με τις πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, ήρε πολλά από τα εμπόδια που είχε επιβάλλει η προηγούμενη Κυβέρνηση, αποδεικνύοντας στην πράξη την εμπιστοσύνη της στον κλάδο, ώστε τα ΚΤΕΛ να μπορούν να λειτουργούν σαν ιδιωτικές επιχειρήσεις. Όπως είπε:
«Επιτρέψτε μου να περιγράψω, συνοπτικά, κάποιες από τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης, ξεκινώντας από την πιο πρόσφατη.
Μόλις χθες, αφουγκραζόμενος τις δυσκολίες της συγκυρίας και τα αιτήματα του κλάδου, τηρώντας την υπόσχεση που είχα δώσει στη συνάντηση των ΚΤΕΛ Δυτικής Μακεδονίας στην Εράτυρα Κοζάνης και μετά από αίτημα της Ομοσπονδίας, υπέγραψα τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης του 2013 για τους βασικούς όρους ανάληψης υποχρέωσης μεταφοράς προσώπων με λεωφορεία ενταγμένα στις ΚΤΕΛ ΑΕ, η οποία κρίθηκε αναγκαία για την καλύτερη εκμετάλλευση των λεωφορείων και την αποκατάσταση των ανισοτήτων των μετόχων των ΚΤΕΛ ΑΕ.
Θυμίζω επίσης, ότι η σημερινή κυβέρνηση:
- Κατήργησε έναν απαρχαιωμένο Κανονισμό λειτουργίας των ΚΤΕΛ.
- Εξασφάλισε στους μετόχους των ΚΤΕΛ τη δυνατότητα να διατηρήσουν ποσοστά μετοχών που αντιστοιχούν σε δύο λεωφορεία, ακόμη και μετά την συνταξιοδότησή τους.
- Διευκόλυνε τη διεξαγωγή Γενικών Συνελεύσεων με χρήση των εξουσιοδοτήσεων, με δεδομένο τον υψηλό αριθμό των μετόχων.
- Διατήρησε το μειωμένο ΦΠΑ 13% στις μεταφορές
Επιπλέον, μόλις η ΝΔ ανέλαβε τη διακυβέρνηση και διαπίστωσε τις τεράστιες ελλείψεις στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ υπήρχε άμεση ανάγκη ενίσχυσης του στόλου, λόγω και της πανδημίας, στράφηκε συνειδητά στον κλάδο των υπεραστικών συγκοινωνιών. Η εμπιστοσύνη αυτή συνεχίζει να υπάρχει και σήμερα».
Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι τα ΚΤΕΛ συμμετέχουν στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής, με πολιτικές δωρεάν ή χαμηλού εισιτηρίου σε πλήθος πολιτών, ενώ αναφέρθηκε και στην πρόσφατη θεσμική παρέμβαση για την προσαρμογή στον κανονισμό 1370/2007.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:
«Στον πρόσφατο νόμο 4974/2022 για την προσαρμογή στον Κανονισμό 1370, λόγω της φύσης της παρεχόμενης υπηρεσίας, προβλέφθηκαν ποιοτικά κριτήρια, τα οποία πρέπει να πληρούν οι διαγωνιζόμενοι, όπως λεωφορεία συγκεκριμένου τύπου, με βάση τον Κανονισμό, σταθμοί, τηλεματική και εμπειρία.
Ο σχεδιασμός του μεταφορικού έργου ανατίθεται στις Περιφέρειες με σκοπό την επικαιροποίηση των δρομολογίων και την κάλυψη των σημερινών αναγκών μεταφοράς της κάθε περιοχής.
Γιατί ο στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να εξασφαλίσει στους πολίτες καλύτερη και ευκολότερη πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες επιβατικών μετακινήσεων».
Συνεχίζεται η αυξητική τάση στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής» και αναφερόμενος στην πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, ο κ. Παπαδόπουλος είπε:
«Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αυξάνεται μέρα με τη μέρα, παρά τα πρωτοφανή προβλήματα που υπάρχουν διεθνώς στην αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω της ενεργειακής κρίσης.
Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, έως και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου κατεγράφησαν 3.247 νέες ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, έναντι 3.594 σε όλο το έτος 2021 και συνεπώς, περιμένουμε και φέτος να συνεχιστεί η αυξητική τάση που καταγράφεται τα τρία τελευταία χρόνια.
Η θετική αυτή πορεία δεν είναι τυχαία. Όταν αναλάβαμε το 2019, υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και μέσα σε τρία χρόνια, τα σημεία φόρτισης έχουν γίνει 1.746. Η κυβέρνηση εκπόνησε ένα πρόγραμμα κινήτρων κι εμείς στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνουμε τις συνθήκες για την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος με το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των συνεργείων, αλλά και την πιστοποίηση για τους τεχνίτες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που ετοιμάζουμε τώρα επισπεύδοντας τη σχετική διαδικασία στη νομοθεσία. Αντί να ακολουθήσουμε την περίπλοκη διαδικασία του Προεδρικού Διατάγματος θα προχωρήσουμε σε νομοθετική ρύθμιση κι έτσι πλέον, η σχετική ρύθμιση θα γίνει σύντομα με Υπουργική Απόφαση».
Σε σχετική ερώτηση για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις επιλογές που προσφέρουν σήμερα οι αστικές συγκοινωνίες για συνδυαστικές μετακινήσεις με τη χρήση ήπιων μέσων όπως το ποδήλατο, αλλά και τις νέες υπηρεσίες που σχεδιάζονται, όπως η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους χώρους στάθμευσης του δικτύου του Μετρό. Ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι αυτό δεν αφορά μόνο στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, αλλά όλες τις πόλεις της χώρας.
Όπως εξήγησε:
«Μέσα από τα ΣΒΑΚ οι Δήμοι και οι Περιφέρειες μπορούν να υλοποιήσουν αστικές παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, τις υποδομές για τους πεζούς και το ποδήλατο και φυσικά την προσβασιμότητα για όλους, καθώς η μέριμνα για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των εμποδιζόμενων ατόμων είναι δείγμα πολιτισμού για μια κοινωνία».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και το επόμενο βήμα είναι η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Σχετικά, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:
«Το νέο πλαίσιο θα έχει δύο βασικές αλλαγές στη φιλοσοφία του: πρώτον, θα γίνουν αυστηρότερες οι ποινές στις επικίνδυνες παραβάσεις που φέρουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα τροχαία δυστυχήματα και δεύτερον, η τιμωρία θα εστιάζει στον οδηγό και όχι στο όχημα, καθώς αυτό που έχει σημασία είναι να αντιμετωπίσουμε την κακή οδηγική συμπεριφορά. Όσον αφορά στα όρια ταχύτητας, υπάρχει η πρόθεση να μειωθεί το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ, προφανώς, με μία διαβάθμιση που θα κάνουν οι Δήμοι στα σημεία όπου είναι αυτό εφικτό και λογικό. Τώρα, η αύξηση των ορίων ταχύτητας είναι άλλης τάξης ζήτημα και η προσωπική μου άποψη, το τονίζω αυτό, είναι ότι σε κάποια σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, όπως κάποιες μεγάλες ευθείες, ίσως χρειάζεται να γίνει μια μελέτη για να επικαιροποιηθούν τα όρια, όπου αυτό κριθεί ότι είναι εφικτό με όρους, πάντα, τήρησης των συνθηκών οδικής ασφάλειας».
Με αφορμή την πρόσφατη ρύθμιση για τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων στα αυτοκίνητα, ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε τα εξής:
«Η ορθή χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων είναι μια αυτονόητη υποχρέωση κάθε οδηγού, όταν επικρατεί χιονόπτωση, επομένως ρυθμίσαμε το αυτονόητο και το πλαίσιο που ισχύει είναι σαφές. Κάθε χρόνο, από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο, όταν και μόνο υπάρχει απόφαση από την Αστυνομία, την Τροχαία και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ότι έρχονται χιονοπτώσεις και χρειάζονται αλυσίδες, τότε θα πρέπει οι οδηγοί να έχουν στο όχημά τους τις αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα αντιολισθητικά μέσα, όπως τα χιονολάστιχα. Δεν υποχρεώνουμε τους οδηγούς να έχουν αλυσίδες όταν ο καιρός είναι καλός και δεν υπάρχει ανάγκη να φέρουν αλυσίδες τα οχήματα, ούτε κινδυνεύει κάποιος με πρόστιμο σε αυτή την περίπτωση. Όσον αφορά στα ενοικιαζόμενα, δεν έχουν υποχρέωση οι εταιρείες να αγοράσουν αλυσίδες για όλα τα οχήματα, αλλά χρειάζεται ένα απόθεμα ώστε όταν ο οδηγός νοικιάζει ένα αυτοκίνητο και ζητήσει αλυσίδες, να έχουν την υποχρέωση να του τις δώσουν και αυτό να αναγράφεται και στο συμβόλαιο μίσθωσης, όπως ακριβώς ισχύει και με τα παιδικά καθίσματα».
Moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News