Στον διεθνή χάρτη των logistics μπαίνει η Ελλάδα
Σε τροχιά υλοποίησης δύο μεγάλα έργα στην περιοχή του Θριασίου
Έστω και με καθυστέρηση πολλών ετών, η Ελλάδα είναι πλέον σε θέση να διεκδικήσει με αξιώσεις τον ρόλο της ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου. Κι αυτό ύστερα και από την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Damco του ομίλου Κοπελούζου για την τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, που βρίσκεται δίπλα στο ακίνητο 588 στρεμμάτων που έχει παραχωρηθεί στην κοινοπραξία Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.
Για την ελεγχόμενη από την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το συγκεκριμένο έργο εξυπηρετεί τη στρατηγική επιδίωξή της για την ενίσχυση των επενδύσεών της στην παροχή περισσότερων υπηρεσιών στη μεταφορά φορτίου με στόχο την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics. Για την Damco η διεκδίκηση του συγκεκριμένου έργου σηματοδοτεί την ενίσχυση της παρουσίας της στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, με τον όμιλο Κοπελούζου να συμμετέχει και στον διαγωνισμό για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Τα μεγάλα έργα στον τομέα των logistics, έστω και κατόπιν πολυετούς καθυστέρησης, μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης ύστερα και από τις υπογραφές, πριν από έναν μήνα, της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, μια επένδυση άνω των 150 εκατ. ευρώ που θα υλοποιήσει το σχήμα Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.
Το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, που θα υλοποιήσει η εταιρεία ειδικού σκοπού ΘΕΚ, της οποίας η Goldair ελέγχει το ΒΙΠΕ βρίσκεται πιο κοντά στη γραμμή εκκίνησης. Αντίθετα, για το Θριάσιο ΙΙ θα χρειαστεί να παρέλθει σημαντικό χρονικό διάστημα ωσότου ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της προσφοράς των ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Damco. Σημειωτέον ότι, κατά πληροφορίες, ενδιαφερόμενοι ζητούσαν την εκ νέου παράταση της (προχθεσινής) καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών.
Τα δύο έργα είναι καταλυτικής σημασίας για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον χάρτη των logistics. «Από το 2013, οπότε τα πρώτα τρένα έφυγαν από τον σταθμό της Cosco στον Πειραιά για την Τσεχία και πολλές χώρες έλαβαν πρωτοβουλίες για την προσέλκυση μεγάλων παγκόσμιων παικτών που θα μπορούσαν να επενδύσουν στην Ελλάδα, έχουμε χάσει πολύτιμο χρόνο. Τα λιμάνια της Αδριατικής, η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Ρουμανία έχουν αποκτήσει μια ανταγωνιστική βιομηχανία logistics», έχει αναφέρει παλαιότερα, με αφορμή έρευνα για την εφοδιαστική αλυσίδα, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εφοδιαστικής και πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης χρηματοδοτούνται επενδύσεις στον τομέα των logistics, με την πιο πρόσφατη από αυτές να προβλέπει τη μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα σε ένα οργανωμένο υποδοχέα επιχειρήσεων.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έρχονται «βαφτίσια» με νέα ονομασία στις αρχές Ιουνίου
Το παζλ του Θριασίου, το πράσινο ομόλογο της Lamda και τα οφέλη του gov.gr
Υπογράφηκε η τροποποίηση της σύμβασης για το Θριάσιο πεδίο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News