Ακρίβεια: Ποιες δαπάνες «κόβουν» οι Έλληνες
Να μειώσουν ή και να σταματήσουν εντελώς την κατανάλωση ακόμα και σε είδη που θεωρούνται πρώτης ανάγκης, όπως το ρεύμα ή το σούπερ μάρκετ, αναγκάζονται 7 στους 10 Έλληνες, σύμφωνα με νέα έρευνα της Focus Bari | YouGov. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε 1.000 άτομα Πανελλαδικά στις 5-12 Απριλίου, έδειξε ότι οι περισσότεροι Έλληνες αντιμετωπίζουν μεγάλο οικονομικό πρόβλημα.
Η μεγάλη πλειονότητα θεωρεί υπερβολικές / αρκετά μεγάλες αυξήσεις στις τιμές 11 προϊόντων / αγαθών από τα 18 που εξετάστηκαν, με το ρεύμα, καύσιμα αυτοκινήτου, θέρμανσης, είδη σουπερμάρκετ και τρόφιμα / ποτά να προηγούνται.
Ως αποτέλεσμα, πάνω από 7 στους 10 Έλληνες έχουν μειώσει ή σταματήσει τελείως την κατανάλωση ακόμα και σε είδη που θεωρούνται πρώτης ανάγκης.
Μεταξύ όσων έχουν περικόψει / μειώσει την κατανάλωση κάθε κατηγορίας, οι 7 στους 10 το έχουν κάνει γιατί δεν επαρκεί το εισόδημά τους, ενώ οι 3 στους 10 το έχουν κάνει προληπτικά / από φόβο για τα «χειρότερα».
Εκτός από μειώσεις και περικοπές, οι Έλληνες καταναλωτές ήδη κάνουν πληθώρα επιλογών που εξασφαλίζουν έξυπνεςαγορές, και τις εντείνουναπό τον Ιανουάριο του 2022.
Η ακρίβεια και οι πιθανές ελλείψεις σε βασικά είδη διατροφής είναι σήμερα τα πρώτα σε ανησυχία θέματα που απασχολούν τους Έλληνες, περισσότερο κι από τον πόλεμο, την πανδημία και την ενδοοικογενειακή βία.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News