Επιδότηση καυσίμων: Τι προβλέπει η τροπολογία – Το μπόνους των 5 ευρώ
Κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και το νέο μειωμένο Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), η τροπολογία για την επιδότηση καυσίμων.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται οικονομική διευκόλυνση σε κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ, προς τον σκοπό συμβολής στην κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.
Με υπουργική απόφαση δύναται να προσαυξάνεται το ποσό της ενίσχυσης έως 5 ευρώ για δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.
Η οικονομική ενίσχυση ανέρχεται συνολικά στα ακόλουθα ποσά:
α) 50 ευρώ για δικαιούχους -ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας,
β) 40 ευρώ για δικαιούχους -ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,
γ) 35 ευρώ για δικαιούχους -ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών- μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και
δ) 30 ευρώ για δικαιούχους -ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας – μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα -μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.
Η οικονομική ενίσχυση πιστώνεται στον δικαιούχο:
α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό
β) σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.
Ο δικαιούχος, αφότου αυθεντικοποιηθεί με τους προσωπικούς κωδικούς του taxisnet, εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό.
H ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022, ενώ μετά απενεργοποιείται. Εναπομείναν υπόλοιπο αυτού επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο.
Η οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων.
Επίσης επιδοτείται το κόστος του πετρελαίου κίνησης που διατίθεται στην εσωτερική αγορά από την 1η Απριλίου 2022 έως την 30η Απριλίου 2022. Το ύψος αυτής ανέρχεται σε 0,12 ευρώ ανά λίτρο, υπολογιζόμενο επί της αξίας των τιμολογίων πώλησης προ ΦΠΑ που εκδίδονται από τα διυλιστήρια. Το τελικό συνολικό ύψος της επιδότησης υπολογίζεται επί των συνολικών λίτρων καυσίμου που διατίθενται στην εσωτερική αγορά από τα διυλιστήρια ή τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων προς τα πρατήρια καυσίμων και τους βιομηχανικούς πελάτες.
Χορηγείται επίσης αποζημίωση ειδικού σκοπού κατά τον μήνα Απρίλιο 2022 στις υπηρεσίες ταξί, ήτοι επιχειρήσεις με κύριους ΚΑΔ 49.32 και ΚΑΔ 52.21.29.01, όπως αυτοί ισχύουν κατά τη 17η Μαρτίου 2022, συνολικού ύψους διακοσίων (200) ευρώ, για την κάλυψη του αυξημένου κόστους καυσίμων κίνησης των οχημάτων που χρησιμοποιούν, στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Διαβάστε επίσης:
Μέτρα στήριξης: Ποιοι παίρνουν έκτακτη ενίσχυση και επιδότηση καυσίμων
Πώς θα πάρετε επιδότηση καυσίμων: Η διαδικασία – παραδείγματα
Επιδότηση καυσίμων: Το «MR» απαντά σε έξι ερωτήσεις αναγνωστών
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News