Ναυτιλία: Ποια κατηγορία πλοίων «κράτησε» την ελληνική σημαία
Οριακή αύξηση κατέγραψε τον Νοέμβριο του 2021 η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, όπως προκύπτει από τα αναθεωρημένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Πιο συγκεκριμένα:
- Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου εμφάνισε άνοδο κατά 0,3% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020. Μείωση κατά 2,6% είχε σημειώσει στην αντίστοιχη σύγκριση των ετών 2020 – 2019.
- Αντίθετα, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, κατέγραψε πτώση κατά 2,8%. Μείωση κατά 5,9% είχε παρουσιάσει και στην αντίστοιχη σύγκριση των ετών 2020 – 2019.
Όσον αφορά τις κατηγορίες των πλοίων, η μεγαλύτερη κάμψη κατεγράφη στα δεξαμενόπλοια, καθώς ο αριθμός τους συρρικνώθηκε κατά 3,6% και η χωρητικότητα κατά 2,1%.
Τα επιβατηγά, από την πλευρά τους, ενώ αυξήθηκαν κατά 3,7% σε αριθμό, έμειναν σχεδόν αμετάβλητα (-0,5%) σε ολική χωρητικότητα. Τα φορτηγά πλοία, ταυτόχρονα, εμφάνισαν πτώση κατά 3,2% σε αριθμό και κατά 4,8% σε χωρητικότητα.
Τέλος, τα λοιπά πλοία αυξήθηκαν κατά 3,5% σε αριθμό και κατά 23,1% σε ολική χωρητικότητα.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι παρότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος (ελληνική σημαία) κινείται σταθεροποιητικά (ή και πτωτικά) το τελευταίο διάστημα, η αξία των εμπορικών πλοίων ελληνικών συμφερόντων (ελληνόκτητα) έχει καταγράψει αύξηση κατά 100% σε μία δεκαετία, καθώς υπολογίζεται σε περισσότερα από 160 δισ. δολάρια.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Κρουαζιέρα: Σε λειτουργία το 100% των πλοίων έως τον Αύγουστο
Νέο ομόλογο από ελληνική ναυτιλιακή της Wall Street – Έκδοση 100 εκατ. ευρώ απο τη Safe Bulkers
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News