ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματοδότηση ελληνικής έρευνας για εναλλακτικά καύσιμα ζητούν οι εφοπλιστές του Λονδίνου   

Χρηματοδότηση ελληνικής έρευνας για εναλλακτικά καύσιμα ζητούν οι εφοπλιστές του Λονδίνου   

Έκκληση για την ανάληψη πρωτοβουλιών από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ώστε να προωθήσουν λύσεις χρηματοδότησης έρευνας και ανάπτυξης (R&D) νέων φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων και μηχανών πρόωσης για την ποντοπόρο ναυτιλία που θα γίνεται στην Ελλάδα,  έκανε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee), Χαράλαμπος “Χάρι” Φαφαλιός. Μια πρόταση που έχει γίνει και από τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το Φθινόπωρο και την οποία επικρότησε πρώτη η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.  

«To κυριότερο συμπέρασμα από την συνάντηση COP 26 ήταν ότι οι κυβερνήσεις είχαν βλέψεις για τα έσοδα που θα εισέπρατταν από μια ποικιλία πρασίνων εισφορών, όμως δεν έγινε καμία αναφορά στην εξεύρεση τεχνολογικών λύσεων ή στην εγγύηση της διαθεσιμότητας ασφαλών και βιώσιμων καυσίμων παγκοσμίως με χαμηλή είτε μηδενική περιεκτικότητα σε άνθρακα», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ετήσια ομιλία / τοποθέτηση του ο πρόεδρος του Committee.  

Κανένα από τα συζητούμενα αυτή την εποχή εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι πραγματικά απαλλαγμένο από άνθρακα, ισχυρίζεται εξηγώντας πως το LNG είναι ένα προσωρινό καλύτερο καύσιμο που έχει επίσης όμως αποτύπωμα άνθρακα, η αμμωνία είναι αρκετά επικίνδυνη εάν δεν διαχειριστεί σωστά και η πράσινη ή ηλεκτρονική μεθανόλη δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη παγκοσμίως στις ποσότητες που η ναυτιλία χρειάζεται. «Παρ’ όλα αυτά, τόσο οι κατασκευαστές μηχανών πλοίων όσο και οι ναυπηγοί μόλις τώρα αρχίζουν να μελετούν τυχόν τεχνολογικές λύσεις. Αυτές όμως βρίσκονται ακόμα σε αρχικά στάδια», λέει ο Χάρι Φαφαλιός υπογραμμίζοντας πως «δεν έχει γίνει καμία πραγματική προσπάθεια για την επένδυση των εσόδων που θα προέλθουν από τυχόν φόρους άνθρακα σε ένα ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης για τον ναυτιλιακό τομέα. Ένα τέτοιο κέντρο Ε&Α θα πρέπει να δημιουργηθεί και να εδρεύει στην Ελλάδα, η οποία είναι το παγκόσμιο κέντρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας».  

Όσον αφορά στην επικείμενη ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS) σημειώνει πως «εάν τεθούν σε ισχύ τέτοιες εισφορές, είναι επιτακτική ανάγκη οι ναυλωτές να επωμιστούν το βάρος αυτών καθώς είναι αυτοί οι οποίοι ορίζουν το ταξίδι κάθε πλοίου σε σχέση με το μέγεθος του φορτίου, το δρομολόγιο και τη ταχύτητα μεταφοράς και είναι ενθαρρυντικό ότι η Ε.Ε. κινείται προς αυτή την κατεύθυνση». 

Διαβάστε επίσης:

Deloitte: Οι παράγοντες ESG διεισδύουν στην ποντοπόρο Nαυτιλία

Ναυτιλία: Και 11 Έλληνες στο top-100 της Lloyd

Το top-10 των πλοιοκτήτριων χωρών – Πού βρίσκεται η Ελλάδα

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News