ΤΑΙΠΕΔ: «Πατάει γκάζι» για την παραχώρηση πέντε λιμανιών και πέντε μαρινών
Τι προγραμματίζει το ΤΑΙΠΕΔ για το 2022 - Έρχονται νέοι διαγωνισμοί για μεγάλα τουριστικά ακίνητα
Την παραχώρηση ή την έναρξη διαγωνισμών για την παραχώρηση πέντε λιμανιών και τουλάχιστον πέντε μαρινών έως τα μέσα του 2022 έχει δρομολογήσει το ΤΑΙΠΕΔ, όπως προκύπτει από το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα (Asset Development Plan – ADP) του Ταμείου, που εγκρίθηκε στα τέλη Οκτωβρίου από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής.
Βάσει του ADP, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 12 Νοεμβρίου, επισπεύδονται οι διαδικασίες για την παραχώρηση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Καβάλας, Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου Κρήτης έως τα μέσα του επόμενου έτους. Παράλληλα, «τρέχουν» οι διαδικασίες για την παραχώρηση των μαρινών στη Θεσσαλονίκη, στην Πύλο, στην Κέρκυρα και κατόπιν αυτές για το λιμάνι και τη μαρίνα της Μυκόνου.
Ειδικότερα, για τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης προγραμματίζεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών το πρώτο τρίμηνο του 2022 όπως και για τον προβλήτα Φίλιππος Β΄ στην Καβάλα, αλλά και τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας, ενώ για τον λιμένα Ηρακλείου το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Παράλληλα το Ταμείο προετοιμάζει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου.
Σε ό,τι αφορά τη μαρίνα της Αρετσού στη Θεσσαλονίκη οι καταθέσεις δεσμευτικών προσφορών προσδιορίστηκαν για τις 24/2/2022, ενώ για τη μαρίνα της Πύλου η έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας θα γίνει έως τα τέλη του 2021. Το α΄ τρίμηνο του 2022 θα ξεκινήσει η διαδικασία για τη μαρίνα Mega-Yacht και τη μαρίνα Σπηλιάς εντός του κεντρικού λιμένα στην Κέρκυρα και τον μικρό λιμένα της Λευκίμμης. Για τον λιμένα Μυκόνου (επιβατηγό, κρουαζιέρα και μαρίνα) προετοιμάζεται ήδη νέο master plan, ενώ αξιολογείται ο βέλτιστος τρόπος παραχώρησης.
Σύμφωνα με πηγές του Ταμείου, παράλληλα με τις μεγάλες παραχωρήσεις όπως αυτή της Αττικής Οδού, που αναμένεται να προκηρυχθεί το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους, η διοίκηση Δ. Πολίτη, Π. Σταμπουλίδη και Αθ. Ζηλιασκόπουλου θέλει να επιταχύνει την αξιοποίηση για περιουσιακά στοιχεία των οποίων, ναι μεν το εφάπαξ τίμημα παραχώρησης μπορεί να είναι μικρό σε όρους σημασίας του για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, πλην όμως, οι επενδύσεις σε αυτά κρίνονται σημαντικές για τις τοπικές οικονομίες. Στην κατεύθυνση αυτή, ανακοινώθηκε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα και για την αξιοποίηση δεκάδων ακόμη μαρινών, αλλά και ακινήτων όπως το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο, ένα ακίνητο 785 στρεμμάτων στις Θερμοπύλες, ακίνητο της λουτρόπολης των Καμένων Βούρλων, που φιλοξενεί σήμερα μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα κ.ά.
Την ίδια ώρα στο «συρτάρι» παραμένει η αξιοποίηση του 35% των μετοχών της «Ελληνικά Πετρέλαια», αφού εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια μετά τον τελευταίο διαγωνισμό που κηρύχθηκε άγονος. Ομοίως, στο «ψυγείο» παραμένει προς το παρόν και η παραχώρηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, καθώς αναμένεται η εξομάλυνση των αεροπορικών μετακινήσεων μετά την πανδημία προκειμένου να επανεκκινήσει ο διαγωνισμός.
Σε ό,τι αφορά την Αφάντου Β αλλά και την Εγνατία το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται εντός του τρέχοντος έτους. Το ίδιο ισχύει και για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, ενώ για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας οι αποφάσεις για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ληφθούν τους επομένους ένα-δυο μήνες. Η παραχώρηση του ακινήτου των 350 στρεμμάτων στις Γούρνες Ηρακλείου πρόκειται να έχει κλείσει στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2022. Νέοι διαγωνισμοί ξεκινούν και για το κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας στον Δήμο Θερμαϊκού αλλά και για το Ποσείδι στη Χαλκιδική.
Παράλληλα έχει αποφασιστεί ότι για το 24% της ΕΥΑΘ και το 11,33% της ΕΥΔΑΠ το ΤΑΙΠΕΔ θα λειτουργήσει από κοινού με τη μητρική του «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας», προκειμένου να προβούν στις επόμενες κινήσεις.
Διαβάστε ακόμη:
Αττική Οδός: Το α΄ τρίμηνο του 2022 ο διαγωνισμός
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News