Καταγγελία του ΕΚΠΟΙΖΩ κατά του WhatsApp
Καταγγελία, σε συνεργασία με άλλες οκτώ ευρωπαϊκές οργανώσεις, κατέθεσαν σήμερα στη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών (ΠΟΜΕΚ), ζητώντας την άμεση διεξαγωγή έρευνας για την πολιτική απορρήτου του WhatsApp.
Η καταγγελία αφορά τις «μη σύννομες, επιθετικές και παραπλανητικές πρακτικές της δημοφιλούς εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων “WhatsApp”, με εκατομμύρια χρήστες σ’ όλη την Ευρώπη, λόγω πολλαπλών παραβάσεων της νομοθεσίας του καταναλωτή».
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ, βασίζεται στις συνεχείς και ενοχλητικές ειδοποιήσεις, μέσω των οποίων η εν λόγω εφαρμογή βομβαρδίζει καθημερινά τους χρήστες εδώ και κάποιο διάστημα, ώστε να αποδεχτούν τους νέους όρους και την πολιτική απορρήτου, δίνοντάς την εντύπωση ότι, αν δεν το κάνουν, θα έχουν περιορισμένη πρόσβαση στις λειτουργίες του συστήματος.
Οι συγκεκριμένες εμπορικές πρακτικές και ιδιαίτερα το περιεχόμενό τους, ως προς τη φύση, τον χρόνο και την επανάληψή τους, ασκούν αδικαιολόγητη ψυχολογική πίεση στους χρήστες, είναι παραπλανητικές, επιθετικές και επηρεάζουν εν ολίγοις την ελευθερία επιλογής τους, κατά παράβαση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, υποστηρίζει η ελληνική οργάνωση.
Επιπλέον, η καταγγελία παραπέμπει στην έλλειψη διαφάνειας στους νέους όρους, καθώς και την περίπλοκη και μη κατανοητή γλώσσα ως προς τις τροποποιήσεις που το WhatsApp έχει προβεί. «Οι καταναλωτές/χρήστες είναι αδύνατο να κατανοήσουν με ακρίβεια και σαφήνεια τις συνέπειες που θα έχουν οι εν λόγω τροποποιήσεις στην προστασία της ιδιωτικότητά τους, ιδίως σε σχέση με τη διαβίβαση των προσωπικών τους δεδομένων στο Facebook και σε τρίτους».
Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, η μη σύννομη πρακτική της αποδοχής των νέων όρων ενισχύεται κι από το γεγονός ότι το WhatsApp συνεχίζει να πιέζει τους χρήστες να αποδεχθούν τη νέα πολιτική απορρήτου, για την οποία διεξάγεται σχετική έρευνα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB), για παράβαση των διατάξεων του Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ).
Για όλα τα παραπάνω, η ΕΚΠΟΙΖΩ, σε συνεργασία με την ΠΟΜΕΚ, καλει τη Γενική Δεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή να ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τις πρακτικές του WhatsApp, ενώ ζητά από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) και τις Ευρωπαϊκές Αρχές να συνεργαστούν στενά για τα επείγοντα και ιδιαίτερα ευαίσθητα, ως προς την προστασία του καταναλωτή, ζητήματα.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News