Το δεύτερο κύμα κορωνοϊού φρενάρει την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
Η πανδημία του κορωνοϊού έβαλε φρένο στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, με τις πωλήσεις να υποχωρούν τον Οκτώβριο έπειτα από την αύξηση -για πρώτη φορά μέσα στο 2020- στη διάρκεια του Σεπτεμβρίου. Θύμα του δεύτερου κύματος και η ελληνική αγορά, με τις πωλήσεις μειωμένες κατά 6,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου οι απώλειες ήταν πιο δραματικές, με πτώση 33,2% των πωλήσεων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA).
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων υποχώρησαν 7,8% τον προηγούμενο μήνα, στα 953.615 οχημάτων, καθώς ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αυστηροποίησαν τα περιοριστικά μέτρα, ώστε να περιορίσουν την εξάπλωση του κορωνοϊού. Με εξαίρεση την Ιρλανδία και τη Ρουμανία, οι πωλήσεις κινήθηκαν πτωτικά σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, με αξιοσημείωτη μείωση της ζήτησης στην Ισπανία(-21%) και πιο ήπια πτώση σε Γαλλία(-9,5%) και Γερμανία(-3,6%) ενώ στην Ιταλία η ζήτηση παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη σε σύγκριση με τα επίπεδα του Οκτωβρίου 2019.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατέγραψαν πτώση 26,8% με τον κορωνοϊό να αφήνει βαρύ αποτύπωμα στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Από τις αρχές του έτους έως και τον Οκτώβριο, πωλήθηκαν συνολικά 8 εκατ. επιβατηγά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, 2,9 εκατ. λιγότερα σε σύγκριση με το δεκάμηνο του 2019. Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στην Ισπανία(-36,8%), ακολουθούμενη από την Ιταλία(-30,9%), Γαλλία(-26,9%) και Γερμανία(-23,4%). Στην Ελλάδα, πωλήθηκαν 66.822 νέα αυτοκίνητα, 33,2% λιγότερα σε σύγκριση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του 2019.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News