Λιανεμπόριο: Κλείνουν οι πόρτες, πέφτει ο πήχυς του τζίρου
Αν ο στόχος ήταν με την υβριδική λειτουργία της αγοράς (συνδυασμός click inside και click away) να σωθεί το 40% με 50% του τζίρου των περσινών εκπτώσεων, τώρα ο πήχυς ενδεχομένως να πέφτει ακόμη πιο χαμηλά. Η έξαρση των κρουσμάτων στις πολυπληθέστερες περιοχές της χώρας έφερε νέα πιο αυστηρά μέτρα και κατήργησε τη δυνατότητα για αγορές εντός καταστήματος με τηλεφωνικά ραντεβού.
Σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική, τα εμπορικά καταστήματα θα λειτουργούν μόνο τις καθημερινές (Δευτέρα έως Παρασκευή) και μόνο με τη μέθοδο του click away. Τα Σάββατα και τις Κυριακές, θα είναι κλειστά.
Από την πλευρά τους, τα καταστήματα ΟΠΑΠ, τα κομμωτήρια, τα κέντρα αισθητικής, τα κέντρα διαιτολογίας, τα κουρεία, τα ΚΤΕΟ, όπως και οι λαϊκές αγορές θα λειτουργούν κανονικά τις καθημερινές, ενώ τα Σαββατοκύριακα -όπως και το λιανεμπόριο- θα είναι κλειστά.
Η εξέλιξη έρχεται να εντείνει την πίεση στον εμπορικό κόσμο που ήδη από την περασμένη εβδομάδα προειδοποιούσε πως το «ακορντεόν» των μέτρων προκαλεί σοβαρό πλήγμα στην ψυχολογία της αγοράς και τα ταμεία. Ιδιαίτερα σκληρή είναι η σημερινή ανακοίνωση του προέδρου του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος σημειώνει πως τα νέα μέτρα αποκαλύπτουν ότι το λιανεμπόριο αντιμετωπίζεται ως «εύκολος στόχος».
Χαρακτηριστική του κλίματος που επικρατεί στην αγορά ήταν και η ανακοίνωση της EΣΕΕ την περασμένη εβδομάδα, η οποία υπογράμμιζε πως οι συνεχείς μεταπτώσεις από τα ανοικτά καταστήματα σε υβριδικά και πολύπλοκα πλαίσια λειτουργίας προκαλούν σύγχυση σε εμπόρους και καταναλωτές και νέο σοβαρό πλήγμα στα ταμεία των επιχειρήσεων. «Ούτε το click in shop ούτε ακόμη περισσότερο το click away συνιστούν λύση για το εμπόριο. Τα δεχόμαστε περισσότερο ως αναγκαίο κακό. Προέχει πάντα η δημόσια υγεία και ο εμπορικός κόσμος έχει αποδείξει ότι δεν κάνει «εκπτώσεις» σε αυτό το ζήτημα» τόνιζε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας.
Η σύγχυση καταναλωτών και εμπόρων είχε γίνει φανερή και στη στάση μεγάλων αλυσίδων λιανικής. H Jumbo άλλαξε τρεις φορές απόφαση για να καταλήξει ότι «τα μοντέλα του click inside και click away είναι μη φιλικά στους πελάτες της».
Η Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho) είχε ανοίξει τα καταστήματά της την Τρίτη για λειτουργία με click in shop (την οποία είχε επιλέξει κα η H&M) αλλά χθες στο κέντρο της Αθήνας τα καταστήματά της ήταν κλειστά και λειτουργούσαν μόνο με τη μέθοδο του click away, αφού η πλατφόρμα των τηλεφωνικών ραντεβού για αγορά εντός καταστήματος είχε υπερφορτωθεί και χρειαζόταν αναβάθμιση. Θα ήταν προσωρινό, με το click inside να επανέρχεται, αλλά την πρόλαβαν οι νέες αποφάσεις της κυβέρνησης στη βάση των εισηγήσεων της επιτροπής ειδικών.
Τι μένει ανοιχτό
Κανονικά θα λειτουργούν τα Σάββατα και τις Κυριακές τα σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία, τα βενζινάδικα, τα καταστήματα πώλησης τροφίμων και οι φούρνοι. Το ωράριο λειτουργίας είναι από 7.00 έως 17.00. Γι’ αυτό το Σάββατο, θα επιτραπεί κατ’ εξαίρεση και η λειτουργία των λαϊκών αγορών.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News