Business & Finance Παρασκευή 30/08/2024, 09:19 ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκε 16% το κόστος για τα 200 νέα 12μετρα λεωφορεία

Αυξήθηκε 16% το κόστος για τα 200 νέα 12μετρα λεωφορεία

Κατά 16% ακριβότερα σε σύγκριση με την αξία της αρχικής σύμβασης αναμένεται να κοστίσουν στο ελληνικό ∆ημόσιο τα 200 καινούργια 12μετρα λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), που μαζί με άλλα 100 αρθρωτά λεωφορεία φυσικού αερίου –τα οποία αποτελούν μέρος διαφορετικής σύμβασης– θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας «έως το καλοκαίρι του 2025».

Τα συγκεκριμένα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το προσεχές διάστημα, με σκοπό να ανανεώσουν τον γηρασμένο στόλο των ΟΣΥ. Ετσι, σύμφωνα και με σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη «∆ιαύγεια», το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκανε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου Industria Italiana Autobus για τροποποίηση της ήδη υπογεγραμμένης σύμβασης και για την αναπροσαρμογή προς τα πάνω του τιμήματος της σύμβασης κατά 16%, δηλαδή κατά 8,31 εκατ. ευρώ ή 10,31 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Μετά την τροποποίηση, το συνολικό ποσό της σύμβασης αγγίζει τα 60,3 εκατ. ευρώ ή τα 74,78 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Αντίστοιχη αναπροσαρμογή τιμήματος κατά 9% ή 4,3 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), όπως ήδη έχει γράψει η «Κ», είχε αιτηθεί και η Iveco, που έχει αναλάβει την προμήθεια των 100 καινούργιων αρθρωτών λεωφορείων φυσικού αερίου (CNG).

Οι δύο αυτές προμήθειες αποτελούν τμήματα του πολύπαθου διαγωνισμού για την παραλαβή νέων λεωφορείων, ο οποίος προκηρύχθηκε το 2021. Ο προϋπολογισμός για το τμήμα που αφορά τα 200 καινούργια λεωφορεία φυσικού αερίου τότε, ήτοι το 2021, διαμορφώθηκε στα 73,16 εκατ. ευρώ (μαζί με ΦΠΑ), χαμηλότερα δηλαδή από το αναπροσαρμοσμένο τίμημα της νέας επικαιροποιημένης σύμβασης.

Πηγές από το υπουργείο Μεταφορών, αποδίδουν και για τις δύο περιπτώσεις την αναπροσαρμογή των τιμημάτων σε αλλαγές που αφορούν το κόστος των υλικών και γενικώς στην επικαιροποίηση κάποιων τεχνικών προδιαγραφών, καθώς από τη στιγμή της προκήρυξης του διαγωνισμού μέχρι την κατακύρωση και εν τέλει την υπογραφή της σύμβασης, τα δεδομένα και στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν αλλάξει. Υπενθυμίζεται πως οι υπογραφές για τη συγκεκριμένη σύμβαση «έπεσαν» τον Μάρτιο του 2024. Οι συγκεκριμένες τροποποιημένες συμβάσεις, βεβαίως, πρέπει να πάρουν εκ νέου το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Πληροφορίες αναφέρουν πως αυτές έχουν ήδη αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και πως σε ό,τι αφορά την τροποποιημένη σύμβαση για την προμήθεια των 100 λεωφορείων φυσικού αερίου, το ανώτατο δικαστήριο έχει εκδώσει αναβλητική πράξη, ζητώντας από το υπουργείο Μεταφορών την προσκόμιση συμπληρωματικών στοιχείων.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News