ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΟΔΥ: Ξεκινούν επενδύσεις 34,4 εκατ. ευρώ για τη λειτουργική αναδιοργάνωση

ΕΟΔΥ: Ξεκινούν επενδύσεις 34,4 εκατ. ευρώ για τη λειτουργική αναδιοργάνωση

Με στόχο την αναβάθμιση της επιχειρησιακής ικανότητας του ΕΟΔΥ για τη βελτίωση της ετοιμότητας, της επιτήρησης και αντιμετώπισης απειλών για τη δημόσια υγεία, ο οργανισμός ξεκινά την υλοποίηση του έργου με τίτλο «Λειτουργική Αναδιοργάνωση του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας». Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 34,4 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στο πλαίσιο της «Υλοποίησης του Προγράμματος Πρόληψης της Δημόσιας Υγείας “Σπύρος Δοξιάδης”» με 27,8 εκατ. ευρώ.  

Ειδικότερα την 1η Αυγούστου δημοσιεύτηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση την οποία υπογράφουν ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, με βάση την οποία προωθείται η αναβάθμιση του ΕΟΔΥ σε τομείς όπως:

α) Η επιδημιολογική επιτήρηση της δημόσιας υγείας,

β) Το σύστημα ετοιμότητας και αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας (Public Health Emergency Preparedness and Response PHEPER),

γ) Η διακυβέρνηση και η εσωτερική λειτουργία,

δ) Η ψηφιακή και φυσική ασφάλεια,

ε) Η προστασία των προσωπικών δεδομένων και

στ) Η επιχειρησιακή συνέχεια.

Ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ορίζεται η 31η.12.2025.

Πυλώνες δράσης

Η υλοποίηση του έργου διαρθρώνεται σε τέσσερις πυλώνες δράσης, στους οποίους κατατάσσονται 14 επιμέρους υποέργα. Οι πυλώνες και τα υποέργα του έργου διαρθρώνονται ως εξής:

α) Ο πυλώνας 1 περιλαμβάνει ένα υποέργο και αφορά στην απαραίτητη τεχνική υποστήριξη του έργου.

β) Ο πυλώνας 2 αφορά στη λειτουργική αναδιοργάνωση του συστήματος παρακολούθησης της υγείας του πληθυσμού και αποτελείται από τα κάτωθι υποέργα:

αα) Καθορισμός πρότυπων διαδικασιών λειτουργίας (Standard Operating Procedures SOPs) και προτύπων ποιότητας λειτουργίας εισήγηση για τη βελτίωση νομικού και κανονιστικού πλαισίου.

ββ) Ανάπτυξη ενός νέου ολοκληρωμένου μηχανισμού επιδημιολογικής επιτήρησης.

γγ) Ενίσχυση της επιδημιολογικής επιτήρησης, μέσω της δημιουργίας δικτύου εργαστηρίων.

δδ) Πρόληψη και έλεγχος λοιμώξεων που σχετίζονται με τη φροντίδα υγείας και τη μικροβιακή αντοχή.

γ) Ο πυλώνας 3 αφορά στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των μηχανισμών ταχείας αντίδρασης για την αντιμετώπιση εκτάκτων κινδύνων και απειλών και αποτελείται από τα κάτωθι υποέργα:

αα) Υποδομές, συστήματα και υπηρεσίες για την υποστήριξη ενός νέου συστήματος ετοιμότητας και αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας (Public Health Emergency Preparedness and Response PHEPR).

 ββ) Ανάπτυξη περιφερειακών μονάδων αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας.

δ) Ο πυλώνας 4 αφορά στην ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας του Ε.Ο.Δ.Υ. και αποτελείται από τα κάτωθι υποέργα:

αα) Προετοιμασία πιστοποίησης ποιότητας.

ββ) Υποδομές φυσικής ασφάλειας, ασφάλειας πληροφοριών και επιχειρησιακής συνέχειας.

γγ) Πιστοποίηση ποιότητας κατά ISO.

δδ) Προμήθεια εκπαιδευτικής πλατφόρμας.

εε) Παροχή εκπαιδευτικού έργου.

στστ) Διενέργεια θεματικών σεμιναρίων.

ζζ) Ίδρυση, οργάνωση, λειτουργία και πιστοποίηση εργαστήριου επιπέδου βιοασφάλειας ΙΙΙ στο Κεντρικό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας (Κ.Ε.Δ.Υ.) του Ε.Ο.Δ.Υ.

Μεταξύ των παρεμβάσεων ειδική αναφορά αξίζει στις παρακάτω:

Ανάπτυξη ενός νέου ολοκληρωμένου Μηχανισμού Επιδημιολογικής Επιτήρησης

Το παρόν υποέργο αφορά στη δημιουργία ενός σύγχρονου μηχανισμού επιδημιολογικής επιτήρησης, στη βάση νέων τεχνολογιών επικοινωνιών και πληροφορικής, με πλήρως υποστηριζόμενες πρότυπες διαδικασίες και πρότυπα ποιοτικού ελέγχου. Το ολοκληρωμένο σύστημα θα περιλαμβάνει εργαλεία αυτοματοποιημένης ή κατά δήλωση συλλογής επιδημιολογικών δεδομένων, ακέραιας και ασφαλούς επεξεργασίας δεδομένων, παραγωγής μαθηματικών και στοχαστικών αναλύσεων, καθώς και γεωγραφικής και δημογραφικής ανάλυσης.

Παράλληλα, θα περιλαμβάνει κέντρο ελέγχου επιδημιολογικής επιτήρησης, υποστήριξη αρμοδίων Επιτροπών, δημιουργία και διάθεση κατάλληλης βαθμίδας αναφορών εκτάκτου ανάγκης και δη επιδημιολογικής επιτήρησης και διερεύνησης εξάρσεων κρουσμάτων, καθ’ όλο το 24ωρο και όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Επίσης, θα διασφαλίζει τη διάχυση και επικοινωνία των ευρημάτων/εκθέσεων και των δεδομένων στο Υπουργείο Υγείας, σε άλλα συναρμόδια Υπουργεία, καθώς και σε κεντρικούς και περιφερειακούς φορείς Δημόσιας Υγείας, στο πλαίσιο της Ενιαίας Υγείας. Τέλος, θα διασφαλίζεται η παλίνδρομη ενημέρωση των επαγγελματιών υγείας που συμμετέχουν στα δίκτυα της επιδημιολογικής επιτήρησης.

Ενίσχυση της επιδημιολογικής επιτήρησης μέσω της δημιουργίας δικτύου εργαστηρίων

1.            Το παρόν υποέργο αφορά στη δημιουργία ενός βιώσιμου και συνεχώς αναβαθμιζόμενου δικτύου σύγχρονων πιστοποιημένων εργαστηρίων, με γνώμονα την ποιότητα των μετρήσεων και την επαγρύπνηση στην κοινότητα, αξιοποιώντας τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία. Στο δίκτυο εργαστηρίων περιλαμβάνονται τα κάτωθι:

α) Κεντρικό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας (Κ.Ε.Δ.Υ.), Ε.Ο.Δ.Υ.,

β) Περιφερειακό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας Θεσσαλίας, Ε.Ο.Δ.Υ.,

γ) Περιφερειακό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας Κρήτης, Ε.Ο.Δ.Υ.,

δ) Περιφερειακό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας Κεντρικής Μακεδονίας, Ε.Ο.Δ.Υ.,

ε) Περιφερειακό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Ε.Ο.Δ.Υ.,

στ) Εθνικό Κέντρο Αναφοράς Ρετροϊών (Ε.Κ.Α.Ρ.), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), ζ) Εθνικό Κέντρο Αναφοράς AIDS Βορείου Ελλάδος (Ε.Κ.Α.Α.Β.Ε.), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.),

 η) Εργαστήριο Φυματίωσης, Ε.Ο.Δ.Υ. και

θ) Οποιοδήποτε εργαστήριο ενταχθεί στο δίκτυο κατά τη διάρκεια του παρόντος έργου.

Πρόληψη και έλεγχος λοιμώξεων που σχετίζονται με τη φροντίδα υγείας και τη μικροβιακή αντοχή

Το παρόν υποέργο αφορά στην πρόληψη και τον έλεγχο των λοιμώξεων που σχετίζονται με τη φροντίδα υγείας (ΛΣΦΥ) και τη μικροβιακή αντοχή (ΜΑ) και στοχεύει:

α) στην επιτήρηση των πιο συχνών ΛΣΦΥ,

β) στην ανάπτυξη τεκμηριωμένων κατευθυντηρίων οδηγιών για την πρόληψη και τον έλεγχο των ΛΣΦΥ,

γ) στην παροχή εκπαίδευσης, για την πρόληψη και τον έλεγχο των ΛΣΦΥ, σε όλες τις κατηγορίες των εργαζομένων σε Μονάδες Φροντίδας Υγείας, αλλά και σε φροντιστές ασθενών και ασθενείς, για την πρόληψη των ΛΣΦΥ,

δ) στη βελτίωση της συμμόρφωσης του προσωπικού με επιλεγμένες πρακτικές πρόληψης και, τέλος,

ε) στην επιτήρηση της κατανάλωσης των αντιβιοτικών.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News