Υγεία: Τι αλλάζει σε συνταγογράφηση, πρόστιμα και υποβοηθούμενη αναπαραγωγή
Με την προσθήκη 9 επιπλέον άρθρων κατατέθηκε χθες 21/3 το ο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο: «Δράσεις δημόσιας υγείας – Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας». Μεταξύ των νέων άρθρων περιλαμβάνονται και 5 τα οποία αφορούν στην αυστηροποίηση των μέτρων κατά της υπερσυνταγογράφησης φαρμάκων, εξετάσεων και λοιπών ιατρικών προϊόντων και πράξεων, τη διαγραφή των προστίμων προς τους ανεμβολίαστους και σε ρυθμίσεις για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.
Ειδικότερα, στο τελικό νομοσχέδιο προστέθηκαν μεταξύ άλλων:
Άρθρο 17: Δείκτες Ελέγχου Συνταγογράφησης Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 93 ν. 4472/2017
Σύμφωνα με την έκθεση για τις επιπτώσεις, με την προτεινόμενη διάταξη ορίζεται η Διεύθυνση Φαρμάκου του ΕΟΠΥΥ ως αρμόδια για τον έλεγχο της υπέρβασης του πλαφόν των ιατρών σύμφωνα με στατιστικά κριτήρια, όταν διαπιστώνονται μεταβολές στη συνταγογράφηση, που δεν αιτιολογούνται, ούτως ώστε να διενεργούνται με ταχύτητα οι έλεγχοι σε ιατρούς που παρουσιάζουν υψηλές δαπάνες συνταγογράφησης, με σκοπό τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης.
Στο ίδιο πλαίσιο η Επιτροπή Έλεγχου Συνταγογράφησης του ΕΟΠΠΥ εξετάζει περιπτώσεις συνταγογράφησης φαρμάκων, διαγνωστικών εξετάσεων, ιατρικών πράξεων, ιατροτεχνολογικών προϊόντων και προϊόντα ειδικής διατροφής και σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων εκ μέρους των γιατρών επιβάλλονται κυρώσεις.
Άρθρο 51 Διαγραφή μη εισπραχθέντων προστίμων ανεμβολίαστων – Προσθήκη παρ. Δ στο άρθρο 4, τροποποίηση παρ. 5 και 7 άρθρου 24 ν. 4865/2021
Με την προτεινόμενη διάταξη τροποποιείται το άρθρο 24 του ν. 4865/2021 (Α ́ 238) και προβλέπεται η διαγραφή των διοικητικών προστίμων, μετά των αναλογούντων τόκων εκπρόθεσμης καταβολής, που επιβλήθηκαν λόγω μη εμβολιασμού για την COVID 19, εφόσον δεν έχουν εισπραχθεί. Επιδιώκεται η διαγραφή των προστίμων που επιβλήθηκαν κατ’ εφαρμογή του άρθρου 24 ν. 4865/2021 (Α ́ 238) στον ανεμβολίαστο πληθυσμό, εφόσον δεν έχουν αυτά εισπραχθεί, δεδομένου ότι η διάταξη περί επιβολής προστίμων είχε ως σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας και δεν είχε τιμωρητικό χαρακτήρα.
Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή
Στο τελικό νομοσχέδιο προστέθηκαν επίσης και 3 άρθρα σχετικά με την Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή.
Ειδικότερα:
Άρθρο 55 Ανώτατο όριο δώδεκα (12) τέκνων από γαμέτες του ίδιου τρίτου δότη όταν οι λήπτες έχουν την κατοικία τους στην Ελλάδα – Αντικατάσταση παρ. 2 και 6 και προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 9 του ν. 3305/2005 1.
Άρθρο 56 Εθνικά μητρώα και αρχεία της Εθνικής Αρχής Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής – Αντικατάσταση περ. γ’ και τροποποίηση περ. δ’ παρ. 2,αντικατάσταση παρ. 3 και προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 20 του ν. 3305/2005
Άρθρο 57 Χρήση γενετικού υλικού χωρίς τον περιορισμό της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3305/2005 πριν από την έναρξη της λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Μητρώου Κωδικοποιημένης Καταγραφής των Δοτών/Δοτριών και των ληπτών γεννητικού υλικού- Προσθήκη άρθρου 30Α στον ν. 3305/2005
Με τα παραπάνω άρθρα θεσμοθετείται η αύξηση του αριθμού των τέκνων που προέρχονται από γαμέτες τρίτων δοτών για τους λήπτες που κατοικούν στην Ελλάδα κατά ποσοστό 20% και διασαφηνίζεται ότι η ρύθμιση δεν αφορά στους λήπτες που διαμένουν εκτός Ελλάδας.
Επίσης επικαιροποιείται και αναβαθμίζεται το Ηλεκτρονικό Μητρώο Καταγραφής Δοτών και Δοτριών γεννητικού υλικού, ενώ εισάγεται και διάταξη που προωθεί μεταβατική ρύθμιση για τις περιπτώσεις χρήσεις γενετικού υλικού πριν την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου Καταγραφής Δοτών και Δοτριών γεννητικού υλικού.
Διαβάστε επίσης:
Πάνω από 230 φάρμακα σε έλλειψη – Αύξηση 21% τον Μάρτιο
Φαρμακευτικές: Ζητούν «κόφτες» στη διενέργεια συνεδρίων – Ποια τα όρια που θέτουν για χορηγίες
Δεκαπενταμελής επιτροπή θα ελέγχει τις εισαγωγές ακριβών φαρμάκων 170 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News