Σκρέκας: Έχουμε σταθεροποίηση και μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ
«Προφανώς το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό είναι η ακρίβεια και γι’ αυτό τον λόγο είναι δέσμευση της κυβέρνησης και του υπουργείου Ανάπτυξης να μην σταματήσουμε μέχρι να δούμε τον πληθωρισμό και τις τιμές των προϊόντων στα ράφια να αρχίσουν να μειώνονται, ο πληθωρισμός να αποκλιμακώνεται και με αυτόν τον τρόπο να στηρίξουμε τα ελληνικά νοικοκυριά», ανέφερε σήμερα, Σάββατο, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.
«Έχουμε λάβει μία σειρά από μέτρα, τα οποία ξεκίνησαν από χθες 1η Μαρτίου να έχουν εφαρμογή. Μία σειρά από προϊόντα, σχεδόν 4.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, μετά από ένα δραστικό μέτρο που ψηφίσαμε στη Βουλή, οι τιμές έχουν αρχίσει να αποκλιμακώνονται. Το πόσο θα είναι η μείωση θα το δούμε τις επόμενες ημέρες. Από την πρώτη μέρα, χθες, που πραγματοποιήσαμε αυτοψίες είδαμε ότι έχουμε αποκλιμάκωση των τιμών, μειώσεις στις τιμές των προϊόντων. Έχουμε μειώσεις που μπορεί να φτάσουν 15% ή και 20%. Έχουμε σταθεροποίηση και μείωση τιμών», πρόσθεσε, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.
Ο κ. Σκρέκας σημείωσε επίσης ότι «εμείς ζητήσαμε από τους προμηθευτές να μειωθεί η τιμή τιμοκαταλόγου και τώρα όλες οι προσφορές θα πρέπει να υπολογίζονται στις νέες μειωμένες τιμές. Έτσι, ο καταναλωτής θα μπορεί να αγοράζει και την προσφορά ακόμα πιο φθηνά απ’ ό,τι αγόραζε πριν την εφαρμογή των μέτρων», τονίζοντας επίσης: «Δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας να στηρίξουμε τα νοικοκυριά απέναντι στον πληθωρισμό μέχρι να δούμε απτά αποτελέσματα».
«Δεν παρεμβαίνουμε στις προσφορές και τις εκπτώσεις που κάνει ο προμηθευτής προς τον καταναλωτή. Θέλαμε να μειωθούν οι τιμές των προϊόντων στα ράφια και επί των νέων τιμών να υπολογίζονται οι προσφορές», διευκρίνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.
«Τα μέτρα τα οποία εφαρμόστηκαν από χθες, είναι μέτρα μόνιμου χαρακτήρα. Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε να μειωθούν οι τιμές στα ράφια και να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων», πρόσθεσε.
Τα τέσσερα μέτρα που ισχύουν από 1η Μαρτίου
Όπως έχει γράψει το MR, ένα από τα τέσσερα μέτρα που άρχισε να εφαρμόζεται από την Παρασκευή προβλέπει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών βρεφικού γάλακτος, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων. Ειδικότερα, η Nestlé έχει προχωρήσει σε οριζόντια μείωση στα γάλατα 1ης και 2ης βρεφικής ηλικίας κατά 15%, η Friesland σε μειώσεις από 13,54% έως 16,50%, η VIAN σε μειώσεις λίγο πάνω από 28%. Μάλιστα, πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να δώσει προτεραιότητα στους ελέγχους των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο βρεφικό γάλα.
Χθες ξεκίνησε και τυπικά και η εφαρμογή των άλλων τριών μέτρων για την καταπολέμηση της ακρίβειας και της διαφάνειας στις τιμές. Ειδικότερα, λόγω της υποχρεωτικής μείωσης των παροχών που δίνουν οι προμηθευτές στους λιανεμπόρους κατά 30% σε επτά κατηγορίες προϊόντων (βρεφικές και παιδικές πάνες, σαμπουάν – αφρόλουτρα και κοντίσιονερ, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά παντός είδους, απορρυπαντικά ρούχων, οδοντόκρεμες, σαπούνια), έχουν επέλθει μειώσεις στις τιμές τιμοκαταλόγου σε περίπου 3.500 κωδικούς προϊόντων. Η μέση μείωση τιμής τιμοκαταλόγου στις επτά αυτές κατηγορίες κυμαίνεται από 12,7% στα σαπούνια και φτάνει το 18,1% στις βρεφικές και παιδικές πάνες.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Μέτρα κατά της ακρίβειας: Μειώνεται έως και 28% η τιμή του βρεφικού γάλακτος
Σούπερ μάρκετ: Τρίμηνη απαγόρευση προσφορών σε περισσότερα προϊόντα
Η ακρίβεια στρέφει όλο και περισσότερους στο private label – Η εικόνα ανά κατηγορία
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News