Απάτες με πιστωτικές: 16 εκατομμύρια ευρώ «έκαναν φτερά» το 2022
Περίπου 16 εκατ. ευρώ έχασαν οι Έλληνες πολίτες λόγω απάτης μέσω συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, το 2022. Καθημερινό πλέον είναι το φαινόμενο, πολλοί πολίτες να δέχονται το τελευταίο διάστημα ψεύτικα e-mails που επικαλούνται τα ΕΛΤΑ ή την εφορία και ζητούν στους χρήστες να βάλουν στοιχεία των τραπεζικών κωδικών τους με στόχο την απόσπαση των κωδικών αυτών ή τα πλήρη στοιχεία καρτών για να προχωρήσουν στη συνέχεια στην εκτέλεση συναλλαγών-απάτη.
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ
Στα περιστατικά απάτης στις συναλλαγές με κάρτες πληρωμών το 2022 ναι μεν καταγράφηκε μείωση του αριθμού συναλλαγών απάτης κατά 27% σε σχέση με το 2021, μια στις 6,7 χιλ. συναλλαγές αποτελεί απάτη, παρόλα αυτά τα ποσά που «κάνουν φτερά» είναι περισσότερα καθώς σύμφωνα με την ΤτΕ η αξία των συναλλαγών απάτης αυξήθηκε κατά 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μεγαλύτερη αύξηση απάτης σε ΑΤΜ και POS
Σε ό,τι αφορά την αύξηση της αξίας των συναλλαγών απάτης σε ATM και POS σε σχέση με το 2021, παρατηρείται ότι ο κύριος λόγος της αύξησης ήταν τα περιστατικά απάτης που προκύπτουν από μη νόμιμες συναλλαγές σε ATM και POS οι οποίες έχουν διενεργηθεί με τη χρήση χαμένης/κλεμμένης κάρτας. Συγκεκριμένα η αξία των συναλλαγών απάτης που έχουν διενεργηθεί με τη χρήση χαμένης/κλεμμένης κάρτας σε ATM αυξήθηκε κατά 92% σε 1,3 εκατ. ευρώ, από 705 χιλ. ευρώ το 2021, ενώ η αξία των συναλλαγών απάτης που έχουν διενεργηθεί με τη χρήση χαμένης/κλεμμένης κάρτας σε POS αυξήθηκε κατά 147% σε 1,7 εκατ. ευρώ, από 701 χιλ. ευρώ το 2021. Σε ότι αφορά την απάτη που διενεργείται στις εξ αποστάσεως συναλλαγές, διαπιστώνεται ότι οι περισσότερες συναλλαγές απάτης αφορούν συναλλαγές μέσω διαδικτύου και κυρίως διαδικτυακές συναλλαγές με επιχειρήσεις του εξωτερικού, όπως και τα προηγούμενα έτη.
Οι οικονομικές ζημίες που προκύπτουν από τις συναλλαγές απάτης επιμερίζονται στα συμβαλλόμενα μέρη της συναλλαγής ανάλογα με την υπαιτιότητά τους. Με βάση την κατανομή των ζημιών μεταξύ των τριών συμβαλλόμενων μερών στον κύκλο συναλλαγών με κάρτες πληρωμών), διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας επιβαρύνει τους κατόχους καρτών και τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών που αποδέχονται συναλλαγές με κάρτες με αντίστοιχα ποσοστά επιβάρυνσης 48% και 43% της συνολικής.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Έρευνα: 3 στους 4 Έλληνες έχουν αποτελέσει στόχο επίθεσης phishing
Οι κυβερνοεγκληματίες πουλούν κακόβουλες εφαρμογές στο Google Play
PwC: Το 46% των επιχειρήσεων έπεσε θύμα απάτης ή οικονομικού εγκλήματος
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News