Business & Finance Δευτέρα 10/04/2023, 12:17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 4,6% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Κατά 14,3% ακριβότερα τα τρόφιμα

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 4,6% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Κατά 14,3% ακριβότερα τα τρόφιμα

Στο 4,6% υποχώρησε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο, από 6,1% που ήταν τον Φεβρουάριο. Ωστόσο, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι ι τιμές των τροφίμων συνεχίζουν να αυξάνονται, έχοντας αυξηθεί κατά 14,3% σε σχέση με πέρυσι.  

Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε αύξηση 1,2%, έναντι αύξησης 2,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. 

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 4,6% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Κατά 14,3% ακριβότερα τα τρόφιμα-1

Ο μέσος πληθωρισμός του δωδεκαμήνου Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023 παρουσίασε αύξηση 9,2% έναντι αύξησης 3,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του  δωδεκαμήνου Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021. 

Σε μηνιαία βάση 

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 4,6% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Κατά 14,3% ακριβότερα τα τρόφιμα-2

Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 1,2% τον μήνα Μάρτιο 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2023,  προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 0,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι,  χοιρινό, αλλαντικά, τυριά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, γιαούρτι, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά.
• 1,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 29,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές  εκπτώσεις.
• 1,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις και λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• 0,3% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νοσοκομεία και κλινικές.
• 0,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς  επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο κίνησης.
• 0,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 0,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 1,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. 
• 0,4% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Σε ετήσια βάση

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 4,6% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Κατά 14,3% ακριβότερα τα τρόφιμα-3ΕΛΣΤΑΤ: Στο 4,6% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Κατά 14,3% ακριβότερα τα τρόφιμα-4

Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 4,6% τον μήνα Μάρτιο 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2022, προήλθε  κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών: 

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 14,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
• 3,7% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 14,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 
• 11,0% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες. 
• 5,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 1,9% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
• 2,9% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών.
• 2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα 
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 7,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. 
• 6,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας. 

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:
• 10,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης  αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, φυσικό αέριο, υγραέριο, στερεά καύσιμα.
• 1,9% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Θα μπορούσε μία μείωση του ΦΠΑ να ανακουφίσει τους καταναλωτές;

Η ακρίβεια αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων

Επτά στις δέκα επιχειρήσεις σχεδιάζουν νέες ανατιμήσεις μέσα στο 2023

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News