Boυλή: Ολοκληρώθηκε, στην επιτροπή, η συζήτηση του ν/σ για το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης
Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων η συζήτηση του σχεδίου νόμου «Δημιουργία Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης – Κύρωση σύμβασης δωρεάς μεταξύ της εταιρείας ”Κύκλωψ Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία” και του Ελληνικού Δημοσίου». Το νομοσχέδιο εισάγεται στην Ολομέλεια, για συζήτηση και ψήφιση αύριο Τρίτη. Στην επιτροπή, υπέρ του σχεδίου νόμου τάχθηκε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής. Ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε της ψηφοφορίας. Κατά του νομοσχεδίου δήλωσε το ΚΚΕ. Επιφύλαξη για την τελική της στάση στην Ολομέλεια δήλωσε η Ελληνική Λύση. Καταψήφισε το ΜέΡΑ25.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, στη συζήτηση που προηγήθηκε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς επανέλαβε ότι η υλοποίηση του πάρκου θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από την «Κύκλωψ». Ανέφερε, επίσης, ότι το όλο εγχείρημα πραγματώνει την επί δεκαετίες βούληση του κράτους να αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη έκταση, όπως προβλεπόταν στο προεδρικό διάταγμα 26/5/1993 για τη δημιουργία ενός Άλσους Ελληνικής Ναυτικής Παράδοσης από το ‘93. «Σήμερα αξιοποιείται κοινωφελής βούληση του δωρητή για την επίτευξη των δημοσίων σκοπών του παραπάνω προεδρικού διατάγματος με ιδιωτικά κεφάλαια», είπε ο Νίκος Χαρδαλιάς και υπογράμμισε ότι η σύμβαση έχει τις ασφαλιστικές δικλείδες, ώστε το ελληνικό δημόσιο, από την ώρα που το έργο θα παραδοθεί, ουσιαστικά είναι εκείνο που θα καθορίσει και την εξέλιξη του ίδιου του έργου.
«Επιτέλους, ένα μεγάλο όνειρο θα γίνει πραγματικότητα, ένα όνειρο που ξεκίνησε πριν τριάντα περίπου χρόνια. Αυτό, λοιπόν, το όνειρο πραγματοποιείται λόγω του ευπατρίδη εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη – που τυχαίνει να μένει και στο Φάληρο – και αυτής της δωρεάς που κάνει των 35 εκατομμυρίων που, στο τέλος της υλοποίησης όλου του οικοδομήματος, θα το παραδώσει στο δημόσιο και στο Πολεμικό Ναυτικό», είπε ο εισηγητής της ΝΔ Διονύσης Χατζηδάκης.
Ούτε η Βουλή ούτε ειδικώς η επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων ενημερώθηκαν επί του προσχεδίου της σύμβασης, είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας. Αναρωτήθηκε επίσης «τι σόι δωρεά είναι αυτή που ο δωρητής επιβάλει όλους τους όρους που εκείνος επιθυμεί». «Ωραία, να εξασφαλίσει ότι δεν θα πάνε τα λεφτά του χαμένα; Η δωρεά, να το καταλάβω. Να εξασφαλίσει υπερδόμηση όμως, όπως εν προκειμένω υπάρχει δεν το καταλαβαίνω», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Είναι προφανές ότι το νομοσχέδιο έρχεται να εξυπηρετήσει επιλογές επιχειρηματικής δράσης στο συγκεκριμένο χώρο. Κάθε νομοθετική ρύθμιση για το παραλιακό μέτωπο υποτάσσεται στην κατεύθυνση αλλαγών στις χρήσεις γης για την εξυπηρέτηση των επενδυτικών σχεδίων. Αυτό κάνει και αυτό το νομοσχέδιο για τη δημιουργία πάρκου ναυτικής παράδοσης στο Φλοίσβο», είπε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης.
«Η παράταξή μας, αλλά και εγώ προσωπικά, ως Βουλευτής του Νότιου Τομέα, υποστηρίζουμε τη δημιουργία πάρκου ναυτικής παράδοσης, καθώς και την κύρωση της σχετικής Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ της εταιρείας ΚΥΚΛΩΨ, αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία του και του Ελληνικού Δημοσίου», είπε η ειδική αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Τόνια Αντωνίου. Η βουλευτής υπογράμμισε, ωστόσο, ότι για το ΠΑΣΟΚ είναι εξαιρετικά σημαντικό οι παρεμβάσεις σε όλο αυτό το παραθαλάσσιο μέτωπο της Αττικής, να έχουν συμπληρωματικές ή, τουλάχιστον, συμβατές μεταξύ τους χρήσεις, με υπερτοπικά χαρακτηριστικά που διασφαλίζουν τη συνέχεια του θαλάσσιου μετώπου.
«Θα περίμενε κάποιος, ότι με αυτό το νομοσχέδιο θα αναλάμβανε πραγματικά το Ελληνικό Δημόσιο να κάνει κάτι για τον Έλληνα πολίτη. Όμως, αναλαμβάνει να φτιάξει μισοδουλειές, μισοκουφάρια και να κοροϊδέψει για άλλη μια φορά την κοινωνία», είπε ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Αντώνης Μυλωνάκης και πρόσθεσε ότι δεν θα πρόκειται για έναν πολυχώρο, με συντελεστές χαμηλής δόμησης αλλά για ένα υπερέργο, που την υπέρβαση του προβλεπόμενου κόστους θα κληθεί να την πληρώσει το ελληνικό δημόσιο.
«Τα πολεοδομικά ζητήματα διευθετούνται με τον εξής τρόπο: 22 μέτρα ύψος κτιρίων στο φαληρικό δέλτα, σε ένα μέρος που είναι η προμετωπίδα της «Αττικής Ριβιέρας», 12.000 τετραγωνικά δόμηση, δηλαδή, υπερ-αχανείς εργοστασιακοί χώροι, θα έλεγε κανείς, ένα χάος και 400 τετραγωνικά μέτρα, όχι για ένα αλλά για διάφορα κτίρια, μπορεί να είναι εντός αιγιαλού και παραλίας. Το διευθετήσατε θαυμάσια το ζήτημα, λοιπόν, των οικιστικών ζητημάτων», ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25 Κλέων Γρηγοριάδης, που προειδοποίησε ότι κλείνει ο δρόμος προς τη θάλασσα, για τους πολίτες, «με πρόσχημα την ελεημοσύνη ενός ακόμη εφοπλιστή».
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News