Εντείνεται ο ανταγωνισμός στις ψηφιακές πληρωμές
Πριν από μερικούς μήνες ο ΟΤΕ παρουσίασε το Payzy, ενώ τις δικές τους λύσεις έχουν αναπτύξει η Google, η Apple και η Viva Wallet
Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2021, στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, εξαιρουμένης της Κίνας, χρειάστηκε να εκδηλωθεί η πανδημία προκειμένου το 40% των ενηλίκων να πραγματοποιήσει την πρώτη του ψηφιακή συναλλαγή. Υπολογίζεται ακόμη ότι τα δύο τρίτα των (ενηλίκων) πολιτών παγκοσμίως χρησιμοποιούν το κινητό τους ή την τραπεζική τους κάρτα για να πληρώσουν ή να πληρωθούν, με τη συγκεκριμένη κατηγορία συναλλασσομένων να έχει αυξηθεί σε 57% το 2021 από 35% το 2014. Στην Ελλάδα οι πληρωμές μέσω τραπεζικών καρτών και Διαδικτύου αυξήθηκαν άνω του 6% το 2021 έναντι της αμέσως προηγούμενης χρονιάς. Την ίδια στιγμή, η ιαπωνική πολυεθνική Rakuten τοποθετεί τη διείσδυση στην Ελλάδα της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων και κλήσεων Viber, που ελέγχει από το 2014, σε άνω του 91%.
Στα δεδομένα αυτά στηρίχθηκε η απόφαση της Viber να επεκταθεί, από τον περασμένο Δεκέμβριο, στο πεδίο των ηλεκτρονικών πληρωμών, αλλά και να ενισχύσει τη χρηστικότητά της για τις επιχειρήσεις που τη χρησιμοποιούν ως μέσο προβολής των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Οπως ανέφερε χθες η επικεφαλής του τμήματος εσόδων της Rakuten Viber, Χριστίνα Κονσταντάτσε, η Ελλάδα είναι η πιο σημαντική αγορά στην Κεντρική Ευρώπη για την εταιρεία. Οπως εξήγησε, τοποθετεί την Ελλάδα στην Κεντρική Ευρώπη επειδή εμφανίζει περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά με τις χώρες της συγκεκριμένης γεωγραφικής ομάδας.
Σύμφωνα με την ίδια, από τον Δεκέμβριο που λανσαρίστηκε στην Ελλάδα το ψηφιακό πορτοφόλι της Viber αριθμεί 200.000 χρήστες, με τη συνολική αξία των συναλλαγών να τοποθετείται σε 100.000 ευρώ. Ενδεικτικό της έμφασης που δίνει η Viber στην ελληνική αγορά είναι το γεγονός ότι η εφαρμογή ψηφιακών συναλλαγών λανσαρίστηκε πρώτα στην Ελλάδα και τη Γερμανία, με τη διάθεσή της να πραγματοποιείται σταδιακά στην υπόλοιπη Ευρώπη και τις συνολικά 180 χώρες παγκοσμίως, όπου διαθέτει παρουσία η εταιρεία. Στη Γερμανία, οι χρήστες της εφαρμογής είναι πολύ λιγότεροι –δεν ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια–, αλλά η χώρα θεωρείται «ισχυρός διάδρομος» για μεταφορές χρημάτων προς την Ελλάδα. Ο ανταγωνισμός στο πεδίο των εφαρμογών ηλεκτρονικών πληρωμών εντείνεται, αλλά, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης για νέους και παλαιούς παίκτες. Αυτό γίνεται αντιληπτό εάν ληφθεί υπόψη ότι από τις συναλλαγές ύψους 1,5 δισ. ευρώ που έγιναν με ηλεκτρονικό χρήμα το 2021, μόλις το 3% έχει πραγματοποιηθεί μέσω ψηφιακού πορτοφολιού (eWallet). Πριν από μερικούς μήνες, ο ΟΤΕ λάνσαρε το Payzy, το δικής του τεχνολογίας ψηφιακό πορτοφόλι, που επιτρέπει την πραγματοποίηση συναλλαγών, αλλά και την απόκτηση ελληνικού IBAN. Τις δικές τους λύσεις ψηφιακών πληρωμών έχουν αναπτύξει η Google και η Apple, όπως και η Viva Wallet, που δίνει το «παρών» σε 24 ευρωπαϊκές χώρες. Ολες βέβαια οι εφαρμογές έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Εισπράττουν προμήθεια για τις περισσότερες από τις συναλλαγές που πραγματοποιούν οι χρήστες τους.
Παράλληλα, η Viber επιχειρεί να κάνει περισσότερο ελκυστική στις επιχειρήσεις την εφαρμογή της, μέσω της οποίας (χρησιμοποιείται ως Chatbox – θυρίδα αυτοματοποιημένης επικοινωνίας) το 2022 αντηλλάγησαν 180 εκατομμύρια μηνύματα με αποστολείς εταιρείες. Και με στόχο να καταστήσει πιο λειτουργική την εφαρμογή, από χθες κατατάσσει αυτόματα τα εισερχόμενα μηνύματα επιχειρήσεων σε έναν ενιαίο φάκελο.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Δύο νέες λειτουργίες διαθέσιμες στο Viber – Πώς θα γίνει superapp
Ενας στους τρεις Έλληνες πληρώνεται ακόμα με μετρητά
Η πανδημία «έσβησε» τις συναλλαγές με μετρητά – Αύξηση στις ηλεκτρονικές αγορές
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News