ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών

Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών

Μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, στην οποία οι καταναλωτές θα μπορούν με πολύ πιο εύκολο τρόπο να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους, φιλοδοξεί το υπουργείο Ανάπτυξης να ασκήσει μεγαλύτερο έλεγχο στην αγορά για την αισχροκέρδεια, για πλασματικές εκπτώσεις, αλλά και για άλλες παραβάσεις των επιχειρήσεων σε βάρος των καταναλωτών. Μάλιστα, οι επώνυμες καταγγελίες θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα.Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών-1

Οι καταγγελίες από τους καταναλωτές θα μπορούν να γίνονται στην πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr και αφορούν πιθανές παραβάσεις εντός Ελλάδας, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών-2

Στην πλατφόρμα εμφανίζονται πέντε διαφορετικές θεματικές επί των οποίων μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία οι καταναλωτές: καταναλωτικά αγαθά, υπηρεσίες, τραπεζικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Ακόμη και αν για μία θεματική δεν είναι αρμόδια η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της πλατφόρμας δίνονται οι πληροφορίες στον καταναλωτή για την υπηρεσία στην οποία πρέπει να απευθυνθεί.Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών-3

Η πλατφόρμα παρουσιάστηκε πριν από λίγο σε συνέντευξη Τύπου από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης κι Επενδύσεων κ. Νίκο Παπαθανάση και τον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Σωτήρη Αναγνωστόπουλο με αφορμή και την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων τη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου.

Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών-4

Κι αυτό διότι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να καταγγείλουν μέσω της πλατφόρμας πλασματικές εκπτώσεις, ειδικά, μάλιστα, καθώς αυτή τη φορά ισχύει ο λεγόμενος κανόνας των 30 ημερών.

Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών-5

Σύμφωνα με τη διάταξη που περιλαμβάνεται στον νόμο 4933/2022 ως τιμή πριν από την έκπτωση νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών-6

Στην ίδια διάταξη προβλέπεται ότι όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών-7

Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Λιανεμπόριο: Ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες καταναλωτών-8

Σε περίπτωση παράβασης της παραπάνω διάταξης προβλέπεται πρόστιμο που φτάνει ως και το 4% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης. «Σε συνθήκες υψηλού πληθωρισμού θα συμβάλλουμε με τις πραγματικές εκπτώσεις στον έλεγχο του πληθωρισμού το επόμενο δίμηνο», υποστήριξε ο κ. Γεωργιάδης.

Διαβάστε επίσης: 

Εκπτώσεις: Στη διατήρηση της υψηλής ζήτησης ποντάρουν οι έμποροι

Καλάθι του νοικοκυριού: Συζητήσεις για να μπουν επώνυμα προϊόντα

Πρεμιέρα για τις εκπτώσεις – Στόχος για τζίρο άνω των 5,5 δισ. ευρώ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News