Η… αραβική άνοιξη της Μυκόνου, ο δήμαρχος και η μαρίνα
Στην έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του ξενοδοχείου πέντε αστέρων, 94 δωματίων και 192 κλινών στον Καραπέτη της Ανω Μεράς Μυκόνου, αναμένεται να προχωρήσει σύντομα η αραβικών συμφερόντων AGC Equity Partners, μέσω της εταιρείας Blue Iris, εάν το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν ανάψει «κόκκινο» στην επένδυση συνολικού ύψους 51 εκατ. ευρώ.
Ο δρόμος για το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο θα ήταν χωρίς σοβαρά εμπόδια, εάν η AGC Equity Partners δεν είχε απέναντί της, τον Δήμαρχο Μυκόνου Κωνσταντίνο Κουκά. Ο Δήμαρχος προσέφυγε την άνοιξη του 2022 στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας να ακυρωθεί η ΚΥΑ με την οποία εγκρίνεται η χωροθέτηση του επενδυτικού σχεδίου της Blue Iris. Της προσφυγής αυτής προηγήθηκε μία ακόμη παλαιότερη, με την οποία ο δήμος στρέφεται κατά του Προεδρικού Διατάγματος (σημ.: εγκρίθηκε τον Ιούνιο του 2020) με το οποίο εγκρίνεται το ειδικό χωρικό σχέδιο χωρικής ανάπτυξης στρατηγικών επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ).
Παρόλ’αυτά, η επένδυση διαθέτει (σχεδόν) όλα όσα απαιτούνται για να ξεκινήσει.
Έχει εξασφαλίσει το σύνολο των απαιτούμενων εγκρίσεων (ΕΣΧΑΣΕ, ΚΥΑ έγκριση χωροθέτησης κ.α.), ενώ, πρόσφατα, εντάχθηκε στις διατάξεις του νόμου 4399/2016, λαμβάνοντας με τη μορφή φορολογικής απαλλαγής 6,6 εκατ. ευρώ με το συνολικό ενισχυόμενο κόστος να είναι 33,3 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι το ισχύον καθεστώς ενισχύσεων (ν. 4887/2022), βάσει ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Αύγουστο και της οποίας οι διατάξεις δεν μπορούν να τροποποιηθούν πριν παρέλθουν δύο χρόνια, εξαιρεί από τις κρατικές ενισχύσεις τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Η πολιτεία δηλαδή αναγνωρίζει ότι οι πόροι θα πρέπει να κατευθυνθούν σε μικρότερα και λιγότερο ανεπτυγμένα νησιά σε σχέση με τη Μύκονο. Ωστόσο, για το έργο της AGC Equity Partners, η αίτηση χορήγησης ενίσχυσης είχε κατατεθεί πριν από τον περασμένο Αύγουστο, οπότε δημοσιεύθηκε η πρόσκληση υποβολής προτάσεων για ένταξη στο καθεστώς ενίσχυσης τουριστικών επενδύσεων.
Η μαρίνα
Με πρόσφατη ΚΥΑ, παραχωρείται, αρχικά για 50 χρόνια, στην Blue Iris το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας που διαθέτει χωρητικότητα 32 θέσεων ελλιμενισμού. Το εμβαδόν της χερσαίας ζώνης της μαρίνας θα ανέρχεται σε 8.001 τ.μ.
«Η παραχώρηση μπορεί να παραταθεί για περαιτέρω 49 έτη με τους όρους και προϋποθέσεις, που θα ορισθούν σε νέα κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών και Τουρισμού», όπως αναφέρεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Κατά της μαρίνας, όπως και του ελικοδρομίου και του τουριστικού χωριού έχει προσφύγει η δημοτική αρχή της Μυκόνου.
«Γνωμοδοτήσαμε αρνητικά για τη συγκεκριμένη επένδυση και έχουμε ήδη προσφύγει στο ΣτΕ και κατά του σχεδίου και κατά της μαρίνας και κατά της οικοδομικής άδειας. Η μαρίνα, το ελικοδρόμιο και το τουριστικό χωριό, που επί της ουσίας περιλαμβάνει το σχέδιο, είναι πλήρως ασύμβατα με το νησί και τελείως ξένα με την αρχιτεκτονική του και το τοπίο» είχε αναφέρει τον περασμένο Νοέμβριο σε ρεπορτάζ της εφημερίδας Καθημερινή ο Δήμαρχος του νησιού.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News