Στο μετρό του Λονδίνου λογισμικό της ελληνικής TEKMON
Από τις αρχές Αυγούστου περισσότεροι από 1500 εργαζόμενοι του London Underground που εκτελούν εργασίες συντήρησης στο υπόγειο δίκτυο χρησιμοποιούν το λογισμικό της ελληνικής εταιρείας TEKMON, με έδρα τα Ιωάννινα.
Το μετρό του Λονδίνου, το πρώτο υπόγειο επιβατικό σιδηροδρομικό δίκτυο του κόσμου, διαθέτει 11 γραμμές, 270 σταθμούς, 402 χιλιόμετρα τροχιάς και εξυπηρετεί περισσότερους από 5 εκ. επιβάτες την ημέρα. Για τη συντήρησή του εργάζονται περισσότεροι από 1500 εργαζόμενοι, οι οποίοι εκτελούν τεχνικές εργασίες στα τούνελ και τους επιβατικούς σταθμούς.
Οι εργασίες συνήθως λαμβάνουν χώρα βραδινές ώρες κατά τις οποίες δημιουργούνται ολόκληρα εργοτάξια για λίγες ώρες. Η διαδικασία, σύμφωνα και με την αντίστοιχη τεχνική νομοθεσία, προβλέπει οι εργαζόμενοι κάθε βάρδιας πριν εισέλθουν στο εργοτάξιο να συγκεντρώνονται σε έναν κοινό χώρο συνάθροισης – συνήθως σε ειδικά διαμορφωμένα κοντέινερ. Εκεί λαμβάνουν οδηγίες για τις εργασίες που πρέπει να γίνουν και παρακολουθούν ειδικές ενημερώσεις Υγείας και Ασφάλειας για τον συγκεκριμένο χώρο που πρόκειται να εργαστούν. Στη συνέχεια κάθε εργαζόμενος συμπληρώνει ένα ερωτηματολόγιο και, αν απαντήσει σωστά, παίρνει άδεια εισόδου.
Το τελευταίο διάστημα, λόγω του COVID-19 και των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης που επιβλήθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία, οι ενημερώσεις άρχισαν να γίνονται σε εξωτερικούς χώρους και σε μικρότερα γκρουπ εργαζομένων. Όμως, η νέα αυτή διαδικασία αποδείχτηκε αναποτελεσματική καθώς οι ελεύθεροι ανοιχτοί χώροι στο Λονδίνο είναι περιορισμένοι, η ενημέρωση πολλών γκρουπ απαιτεί περισσότερο χρόνο, ενώ ο συνωστισμός ακόμη και με αυτό τον τρόπο δεν μπορούσε να αποφευχθεί.
Στη διαδικασία αναζήτησης μιας πιο αποτελεσματικής και ασφαλούς λύσης, η TEKMON -η οποία εξειδικεύεται στην ψηφιοποίηση διαδικασιών για εργαζομένους εκτός γραφείων- κατέθεσε την πρότασή της για την εφαρμογή Remote Briefing. Οι εργαζόμενοι, μία ώρα πριν την έναρξη της βάρδιάς τους, ανοίγουν το mobile app της TEKMON και παρακολουθούν τις ενημερώσεις απευθείας από τη συσκευή τους. Κατατοπίζονται για τις εργασίες που θα ακολουθήσουν, ενημερώνονται για τις όποιες επισφαλείς συνθήκες του χώρου, επιβλέπουν σχέδια του εργοταξίου, αναγνωρίζουν τις εξόδους κινδύνου, πληροφορούνται για τα σενάρια διαφυγής κ.ά. Στη συνέχεια απαντούν σε μια σειρά σχετικών ερωτήσεων και με την επιτυχή υποβολή τους, τους παρέχεται ένας μοναδικός κωδικός που χρησιμοποιείται για την είσοδο τους στον χώρο.
Η συγκεκριμένη λύση που τηρεί τις υπάρχουσες προδιαγραφές του κανονισμού Υγείας και Ασφάλειας παρέχοντας ψηφιακά την απαιτούμενη ενημέρωση των εργαζομένων, έγινε δεκτή από τα στελέχη και όργανα του TfL, ενώ υποστηρίχθηκε και από τον κυβερνητικό οργανισμό Office of Rail and Road της Μεγάλης Βρετανίας. Από τον Αύγουστο οι διαδικασίες ενημερώσεων και έγκρισης εισόδου των εργαζομένων στα εργοτάξια του μετρό του Λονδίνου γίνονται πλήρως αυτοματοποιημένα μέσω του λογισμικού της TEKMON.
Ο Δρ. Νικόλαος Ζήνας, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας δήλωσε σχετικά: «το 80% των εργαζομένων παγκοσμίως εργάζονται εκτός γραφείου σε κλάδους όπως η κατασκευή, η βιομηχανία και οι μεταφορές. Οι εργαζόμενοι αυτοί σήμερα δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από την τεχνολογία. Είναι υπαρκτή και άμεση η ανάγκη ψηφιοποίησης των διαδικασιών τους και στην ΤΕΚΜΟΝ αναπτύσσουμε τεχνολογία ειδικά σχεδιασμένη για αυτές τις ομάδες εργαζομένων. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ένας οργανισμός όπως ο TfL μας εμπιστεύτηκε για να βοηθήσουμε τους εργαζομένους μιας τόσο κρίσιμης εγκατάστασης, όπως αυτή του μετρό του Λονδίνου, να εργάζονται ασφαλέστερα».
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News