ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καλάθι του νοικοκυριού: Τι είπε ο Γεωργιάδης με τις βιομηχανίες – Οι αλλαγές

Καλάθι του νοικοκυριού: Τι είπε ο Γεωργιάδης με τις βιομηχανίες – Οι αλλαγές

Χωρίς να καταλήξει σε κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα πραγματοποιήθηκε χθες η τηλεδιάσκεψη του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων με το διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), συνάντηση που έγινε στη σκιά των δηλώσεων του Άδωνις Γεωργιάδη τις τελευταίες ημέρες περί όχι επαρκούς συμμετοχής της βιομηχανίας στο «καλάθι του νοικοκυριού» και περί ελέγχων στα τιμολόγια πωλήσεων των προμηθευτών προς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός δεν έκανε καμία δήλωση μετά τη συζήτηση με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας, ενώ δεν εκδόθηκε και καμία σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες στο αίτημα του υπουργείου για πιο ενεργό συμμετοχή, οι εκπρόσωποι των βιομηχανιών υποστήριξαν ότι υφίστανται αθέμιτες πρακτικές από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ τόνισαν την ύπαρξη μεγάλων προγραμμάτων προσφορών. Επεσήμαναν δε ότι δεν έχει εκτιμηθεί στο βαθμό που θα έπρεπε η συνεισφορά της βιομηχανίας, η οποία δέχεται και το πιο ισχυρό πλήγμα από την αύξηση του κόστους παραγωγής και τη συμπίεση των περιθωρίων κέρδους.

Σε δήλωσή του ο ΣΕΒΤ επισημαίνει χαρακτηριστικά τα εξής:

«Η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών προσφέρει σταθερά στους καταναλωτές προϊόντα επώνυμα, ασφαλή, υψηλής ποιότητας, με διαρκείς προωθητικές ενέργειες, διασφαλίζοντας παράλληλα την επάρκεια σε προϊόντα διατροφής.

Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του τρέχοντος έτους,  το ποσοστό της προωθητικής έντασης για τα επώνυμα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στην κατηγορία Τρόφιμα και Ποτά ανήλθε στο 42,3%, με σταθερά ανοδική τάση (πηγή: NielsenIQ).

Συμμεριζόμενη την κρισιμότητα της κατάστασης, η Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή, προκειμένου τα προϊόντα που παράγει να αποτελούν τη συνειδητή επιλογή του.

O ΣΕΒΤ, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου, ενθαρρύνει τα Μέλη του να εντατικοποιήσουν τις ενέργειές τους, διευρύνοντας τη συμμετοχή τους στο ‘καλάθι του νοικοκυριού’».

Χθες, εξάλλου, κατατέθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης η τροπολογία με την οποία επέρχονται βελτιώσεις στην εφαρμογή και λειτουργία του «καλαθιού». Σύμφωνα με αυτήν  οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στη δράση «καλάθι του νοικοκυριού» τοποθετούν ευκρινές ειδικό σήμα στον χώρο πώλησης (ράφι) των προϊόντων που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων που συνθέτουν το «καλάθι του νοικοκυριού» σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος, που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα.

Οι λεπτομέρειες για το μέγεθος που θα έχει το σήμα αναμένεται να περιληφθούν σε σχετική υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί μες στις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες θα προβλέπεται το ταμπελάκι με το ειδικό σήμα να έχει διαστάσεις τουλάχιστον 10×10 cm. Η ίδια τροπολογία προβλέπει επίσης ότι τα προϊόντα που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα πρέπει να βρίσκονται στα καταστήματα των αλυσίδων σε επάρκεια και να διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό. Σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω διατάξεων προβλέπονται πρόστιμα ύψους 1000 έως 50.000 ευρώ.

Διαβάστε επίσης: 

Καλάθι νοικοκυριού: Νέες λίστες στα σούπερ μάρκετ – Οι βασικές αλλαγές

Καλάθι του νοικοκυριού: Τα κακώς κείμενα και οι αλλαγές

Καλάθι του νοικοκυριού: Μεγαλύτερη συμμετοχή της βιομηχανίας θέλει το υπουργείο Ανάπτυξης

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News