Καλάθι νοικοκυριού: Νέες λίστες στα σούπερ μάρκετ – Οι βασικές αλλαγές
Τις λίστες με τα προϊόντα που θα βρίσκονται στο καλάθι του νοικοκυριού την δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας του μέτρου, έδωσαν στη δημοσιότητα τα σούπερ μάρκετ.
«Από τα προϊόντα που είχαν μπει στο καλάθι του νοικοκυριού την περασμένη εβδομάδα, 644 έμειναν ακριβώς τα ίδια, ίδια συσκευασία, ίδιο προϊόν. Από αυτά δύο ανέβηκαν, σε αλυσίδα με μεγάλες μειώσεις σε όλα τα άλλα, 101 έχουν μικρότερη τιμή αυτήν την εβδομάδα και 541 έχουν τις ίδιες τιμές», υποστήριξε ο κ. Γεωργιάδης κατά την επίσκεψη του σε σουπερ μάρκετ το πρωί της Πέμπτης.
Ο υπουργός ζήτησε από τα σούπερ μάρκετ να εντείνουν τις προσπάθειές τους για το καλάθι του νοικοκυριού και προανήγγειλε πρόστιμα για όσους δεν τηρήσουν τα προβλεπόμενα.
Παράλληλα, τόνισε ότι θα κατατεθεί σήμερα στη Βουλή τροπολογία για τη σήμανση και την επάρκεια των προϊόντων που συμμετέχουν στο παρατηρητήριο τιμών προϊόντων.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτης
Στο επίκεντρο πρόκειται να βρεθεί σε συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Ανάπτυξης με τον ΣΕΒΤ η συμμετοχή περισσότερων επώνυμων προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού», στο οποίο παρά τις αλλαγές εξακολουθούν να κυριαρχούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ειδικότερα, στον Σκλαβενίτη από τα 64 προϊόντα τα 34 είναι ιδιωτικής ετικέτας, στον ΑΒ Βασιλόπουλος από τα 75 προϊόντα τα 51 είναι ιδιωτικής ετικέτας. Στα Lidl από τα 51 προϊόντα, μόλις τα 5 είναι επώνυμα, ενώ στα MyMarket από τα 52 προϊόντα τα 12 είναι ιδωτικής ετικέτας. Η Μασούτης αύξησε τα προϊόντα του «καλαθιού» στα 76, τα 26 εκ των οποίων είναι ιδωτικής ετικέτας.
Χτες, ο υπουργός δημοσίευσε τη σύγκριση της συνολικής αξίας των καλαθιών ανά αλυσίδα και σε σχέση με την προηγουμένη εβδομάδα.
Το καλάθι της «Μασούτης» είναι το φθηνότερο αυτή την εβδομάδα, με συνολική αξία 120,01 ευρώ, ενώ τη μεγαλύτερη μείωση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα καταγράφει το «Bazaar».
Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι η αξία των καλαθιών προκύπτει από τις τιμές των κωδικών που έχει εντάξει η αλυσίδα και όχι από την τιμή μονάδας. Έτσι, για παράδειγμα, μια αλυσίδα εμφανίζεται να πουλά φθηνότερο το ρύζι από όλες τις υπόλοιπες, όμως αυτό συμβαίνει διότι έχει εντάξει στο «καλάθι» τη συσκευασία του μισού κιλού και όχι του ενός κιλού.
Για τον λόγο αυτό οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν και την τιμή μονάδας, η οποία αναγράφεται τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ όσο και στα «καλάθια» τα οποία έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα e-katanalotis.gov.gr.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News