Στην τελική ευθεία για την έναρξη έργων στο Θριάσιο Πεδίο
Σήμερα ψηφίζεται από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης της επένδυσης των 158 εκατ. ευρώ
Λίγο πριν από τη γραμμή εκκίνησης βρίσκεται η κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, με τη σύμβαση παραχώρησης του έργου να αναμένεται ότι θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί σήμεραΠέμπτη από την Ολομέλεια της Βουλής.
Η σύμβαση, με ανάδοχο το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair Cargo κυρώθηκε πρόσφατα από την επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με τη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ να τάσσονται υπέρ, καθώς τα αναπτυξιακά οφέλη του έργου παραμερίζουν τις διαφωνίες των δύο κομμάτων στο πολιτικό πεδίο, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.
Η προσδοκώμενη κύρωση της σύμβασης παραχώρησης αύριο από τη Βουλή ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη κατασκευής –ενδεχομένως μέσα στο 2023– του έργου, του οποίου ο προϋπολογισμός εκτιμάται ότι θα μπορούσε να αγγίξει τα 180 εκατ. ευρώ, εάν ληφθεί υπόψη η αύξηση των τιμών των δομικών υλικών.
Με τα σημερινά δεδομένα, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις υποδομές Γιώργο Καραγιάννη, το σύνολο της επένδυσης ανέρχεται σε 158,4 εκατομμύρια ευρώ, με το κατασκευαστικό κόστος να τοποθετείται κοντά στα 110 εκατομμύρια ευρώ. Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν 3.000 νέες θέσεις εργασίας, με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο να αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο στην Ελλάδα.
Τι προβλέπει η νέα σύμβαση
Η σύμβαση παραχώρησης, που έχει αναθεωρηθεί συγκριτικά με την αρχική του 2018, προβλέπει την καταβολή εφάπαξ ανταλλάγματος ύψους 20 εκατ. ευρώ, την καταβολή ετήσιας πληρωμής προς το Δημόσιο σε ποσοστό 5% επί των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων του παραχωρησιούχου, όπως και ελάχιστη ετήσια πληρωμή 700.000 ευρώ. Επίσης, η διάρκεια της περιόδου παραχώρησης περιορίζεται από 60 χρόνια αρχικά σε 37, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα παράτασης της περιόδου παραχώρησης κατά 23 έτη, κατόπιν αιτήματος του παραχωρησιούχου και υπό τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις εξασφάλισης της μη αθέτησης υποχρεώσεων εκ μέρους του τελευταίου. Εάν ο συνολικός κύκλος εργασιών του παραχωρησιούχου σε ονομαστικές τιμές υπολείπεται των 425,3 εκατ. ευρώ, τότε η περίοδος παραχώρησης παρατείνεται κατά μία τριετία.
Η κοινοπραξία προβλέπεται ότι θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων. Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, που αντιστοιχεί σε συμβατική αξία 109 εκατ. ευρώ, θα υλοποιήσει η «Μυτιληναίος».
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Στη Βουλή η νέα σύμβαση για το Εμπορευματικό στο Θριάσιο – Όλες οι αλλαγές
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News