Public: Οι επενδύσεις των 100 εκατ. και ο στόχος για τζίρο μισού δισ. ευρώ
Επενδύσεις σε εταιρείες last mile, audiobook και EdTech (τεχνολογικές εφαρμογές στην εκπαίδευση) αποτελούν τους επόμενους στόχους της διοίκησης του ομίλου Public στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός οικοσυστήματος λιανεμπορίου και ολοκληρωμένου πακέτου υπηρεσιών στους πελάτες. Την ίδια ώρα, βεβαίως, επενδύσεις συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ για τη διετία 2022-2023 οι οποίες αφορούν στην κατεξοχήν δραστηριότητα του ομίλου, το λιανεμπόριο, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με προσανατολισμό κυρίως στην ενοποίηση των σημάτων Public και MediaMarkt και την ένταξη σε όλα τα καταστήματα «λευκών συσκευών». Επιπλέον, 20 εκατ. ευρώ επενδύει ο όμιλος σε νεοφυείς επιχειρήσεις, χωρίς σε αυτά να περιλαμβάνεται η μεγάλη επένδυση στην εταιρεία fintech Klarna που έκανε το καλοκαίρι. Ο πλέον άμεσος στόχος, στόχος που φαίνεται ότι θα επιτευχθεί, είναι να σπάσει φέτος η Public το «φράγμα» του μισού δισ. ευρώ σε τζίρο.
«Ο πελάτης αλλάζει και για αυτό πρέπει κι εμείς να αλλάξουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Ρόμπυ Μπουρλάς, διευθύνων σύμβουλος του Public Group κατά τη συνέντευξη Τύπου στην οποία παρουσιάστηκε η στρατηγική του ομίλου για το επόμενο διάστημα. Βασικός πυλώνας της στρατηγικής αυτής, μετά και την πλήρη ανάληψη του ελέγχου της Public – MediaMarkt από το Public Group πριν από μερικούς μήνες, είναι η ένταξη των οικιακών συσκευών σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας σε Ελλάδα και Κύπρο. Ήδη βρίσκονται σε 17 καταστήματα και το 2023 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 32, ενώ ο απώτερος στόχος είναι να τοποθετηθούν σε όλα τα καταστήματα.
Το σήμα MediaMarkt διατηρείται για την ώρα δίπλα από το σήμα Public, χωρίς να υπάρχει αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την οριστική κατάργησή του. Στις λιγοστές περιπτώσεις ύπαρξης σε κάποιες περιοχές διαφορετικών καταστημάτων Public και MediaMarkt, όπως στην περίπτωση της περιοχής της Αγίας Παρασκευής στην Αττική, η εταιρεία αναζητεί μεγαλύτερο ακίνητο προκειμένου να μετεγκατασταθούν εκεί κάτω από την ίδια στέγη τα δύο σήματα, καθώς αμφότερα τα υφιστάμενα σημεία πώλησης είναι μικρά. Η αναβάθμιση των 32 καταστημάτων Public και MediaMarkt αποτελεί επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ.
Το βέβαιο είναι ότι ο όμιλος δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις «λευκές συσκευές» καθώς πλέον η συμμετοχή της κατηγορίας στον συνολικό τζίρο του ομίλου φτάνει το 20% με τις πωλήσεις ειδικά μέσα από το ψηφιακό κανάλι, το public.gr να βρίσκονται στο 65% του mediamarkt.gr. Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 οι πωλήσεις των οικιακών συσκευών ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά οι πωλήσεις «τρέχουν» με 10%.
Ο άλλος βασικός άξονας στρατηγικής του ομίλου είναι η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών. Μετά την απόκτηση του 50% της εταιρείας επισκευής συσκευών irepair, λειτουργούν καταστήματα αυτής σε 14 σημεία πώλησης Public και στόχος είναι να ενταχθούν σε όλο το δίκτυο του ομίλου. Παράλληλα, η πλατφόρμα εξεύρεσης τεχνικών Douleutaras, στην οποία επίσης έχει επενδύσει ο όμιλος, μετά την Ελλάδα και την Κύπρο επεκτείνεται σε Πορτογαλία και Ιρλανδία, ενώ δοκιμάζεται στην Κύπρο. Χθες εξάλλου η Public ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας με την BOX NOW, προκειμένου οι παραγγελίες να παραδίδονται και σε θυρίδες (lockers), ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην συνεργασία με την Klarna, προκειμένου όλες οι καινοτομίες που αναπτύσσει η κορυφαία σουηδική εταιρεία να εφαρμόζονται και στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης:
Νέες επενδύσεις από τα Public – Πάνω από 500 εκατ. ευρώ ο τζίρος
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News