Στο RRF η επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική
Τι περιλαμβάνει το έργο προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ
Την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική επικύρωσε, με απόφασή του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης. Το έργο, προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025, διαθέτει Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και δεν απαιτεί την υλοποίηση απαλλοτριώσεων επειδή βρίσκεται εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου. Θα κατασκευαστεί μία νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. από τα Άνω Λιόσια μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό Μεγάρων που θα εξυπηρετεί τις περιοχές του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, της Νέας Περάμου και των Μεγάρων.
Η νέα αυτή γραμμή του Προαστιακού, θα εξυπηρετεί και τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα διευκολύνει, ευρύτερα, την μετάβαση των εργαζομένων στον μεγάλο αριθμό εταιρειών διανομής, αποθήκευσης και διαμεταφοράς προϊόντων που έχουν την έδρα τους στα δυτικά της Αθήνας. Όπως αναφέρει στο MR στέλεχος επιχείρησης logistics, η υφιστάμενη συγκοινωνιακή απομόνωση των συγκεκριμένων περιοχών λειτουργεί αποτρεπτικά για την προσέλκυση εργαζομένων.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ, η επέκταση του προαστιακού στη Δυτική Αττική εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα. Επίσης, το έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ-Κιάτο, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση της Δυτικής Αττικής με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι σταθμοί της νέας επέκτασης είναι ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Βαμβακιά, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος και Νέα Πέραμος.
Προβλέπεται ακόμη η μελέτη αποκατάστασης των κάθετων οδικών διελεύσεων που θίγονται από την αναβάθμιση της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής. Επιπρόσθετα, το έργο θα εξυπηρετεί το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για διέλευση επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου (ΣΚΑ-Κιάτο, Α. Λιοσίων και σταθμός Μεγάρων).
Η σύμβαση της επέκτασης του προαστιακού προς τη Δυτική Αττική προβλέπει με προαίρεση και την κατασκευή της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής με μήκος 2,9 χιλ., Λιόσια-Μέγαρα προς τον παλαιό Σιδηροδρομικό σταθμό Μεγάρων, αφότου εκδοθεί η απαιτούμενη ΑΕΠΟ. Το συγκεκριμένο έργο έχει κόστος 8,55 εκατ. ευρώ.
«Η αναβάθμιση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική αποτελεί έργο υποδομής που εξυπηρετεί τη συνολική ανάπτυξη της περιοχής και τις κοινωνικές ανάγκες μετακίνησης του πληθυσμού της Δυτικής Αττικής, ενώ παράλληλα συμβάλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις αυξημένες μετακινήσεις» αναφέρει η απόφαση του κ. Σκυλακάκη.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News