ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ακρίβεια: Ο σχεδιασμός και οι προβληματισμοί για το «καλάθι» των 50 προϊόντων

Ακρίβεια: Ο σχεδιασμός και οι προβληματισμοί για το «καλάθι» των 50 προϊόντων

Προβληματισμός για το κατά πόσο το περίφημο «καλάθι» με τα 50 προϊόντα συνάδει με το δίκαιο του ανταγωνισμού επικρατεί στην αγορά, ειδικά μάλιστα, καθώς όπως έγινε γνωστό χθες τα εν λόγω προϊόντα θα φέρουν ειδική σήμανση εντός των καταστημάτων σούπερ μάρκετ.

Την ίδια ώρα φέρεται να υπάρχουν αρκετές διαφωνίες ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στο υπουργείο Ανάπτυξης σχετικά με το εάν και πόσα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα περιλαμβάνει το «καλάθι» που θα παρουσιάσει κάθε αλυσίδα. Αν και το υπουργείο Ανάπτυξης είχε δεχθεί να συμπεριληφθούν και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, υπάρχουν δεύτερες σκέψεις ως προς το ζήτημα αυτό.

Μέχρι χθες αργά το βράδυ, πάντως, η σχετική λίστα με τις κατηγορίες στο πλαίσιο των οποίων θα προσδιορισθούν από κάθε αλυσίδα τα 50 προϊόντα δεν είχε σταλεί από το υπουργείο Ανάπτυξης στις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ, κάτι που αναμένεται να γίνει σήμερα, όπως προανήγγειλε χθες ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα μελετήσουν την πρόταση του υπουργείου και αφού κάνουν τις δικές τους παρατηρήσεις θα υπάρξει η τελική λίστα ύστερα από συμφωνία ώστε μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δημοσιοποιηθούν τα «καλάθια».

Σύμφωνα με όσα ανάφερε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κι Επενδύσεων κ. Νίκος Παπαθανάσης θα υπάρξει τις επόμενες ημέρες νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει καταρχάς ότι ο υπουργός Ανάπτυξης κι Επενδύσεων θα έχει τη δυνατότητα να προσδιορίζει τα προϊόντα του «καλαθιού» (προφανώς τις κατηγορίες) και ότι τα προϊόντα αυτά θα φέρουν ειδική σήμανση. Η σχετική νομοθετική ρύθμιση θα περιληφθεί στο νομοσχέδιο για τα Επιχειρηματικά Πάρκα που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή. Σύμφωνα, επίσης, με όσα είπε ο κ. Παπαθανάσης την υποχρέωση να φτιάξουν το περίφημο «καλάθι» με τις χαμηλές αυξήσεις τιμές θα έχουν όσες αλυσίδες πραγματοποιούν ετήσιο τζίρο πάνω από 70 εκατ. ευρώ (σ.σ. αρχικά είχε συμφωνηθεί να συμμετέχουν οι αλυσίδες με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ), οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 15.

Τα ζητήματα πάντως που θέτει η αγορά είναι τα εξής:

–          Κατά πόσο είναι συμβατή με το δίκαιο του ανταγωνισμού η ειδική σήμανση στα προϊόντα αυτά;

–          Μήπως η εστίαση σε αυτά τα 50 προϊόντα θα σημαίνει ότι στους υπόλοιπους δεκάδες χιλιάδες κωδικούς θα γίνονται ανεξέλεγκτα ανατιμήσεις;

–          Υπάρχει η συναίνεση των προμηθευτών σε αυτή την πρωτοβουλία; Σημειώνεται ότι συνάντηση με εκπροσώπους των προμηθευτών θα γίνει μέσα στην εβδομάδα.

Ο υπουργός Ανάπτυξης κι Επενδύσεων, πάντως, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η εν λόγω πρωτοβουλία όχι μόνο θα είναι αποτελεσματική, αλλά ότι θα αποτελέσει πρότυπο και για άλλες χώρες στην Ευρώπη, ενώ έσπευσε να προσθέσει ότι εάν χρειαστούν διορθωτικές κινήσεις θα γίνουν.

Διαβάστε επίσης: 

Σούπερ μάρκετ: Λιγότερα προϊόντα σε ακριβότερες τιμές αγοράζουν οι καταναλωτές

Ακρίβεια: Χριστούγεννα με τις προσφορές των σούπερ μάρκετ θα κάνουν οι Έλληνες

Σούπερ μάρκετ: Έρχεται το «καλάθι της νοικοκυράς» με 50 προϊόντα κατά της ακρίβειας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News