ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ.Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Το ανεκτέλεστο των 4,9 δισ., το μέρισμα και οι νέες επενδύσεις

Γ.Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Το ανεκτέλεστο των 4,9 δισ., το μέρισμα και οι νέες επενδύσεις

Σταθερά προσηλωμένος στο επενδυτικό του πρόγραμμα παραμένει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κόντρα στους παγκόσμιους κλυδωνισμούς, όπως ανέφερε, κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών για τα αποτελέσματα ‘α εξαμήνου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του κατασκευαστικού ομίλου Γιώργος Περιστέρης.

«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται σε μία πορεία ισχυρής ανάπτυξης. Παρά τις παγκόσμιες γεωπολιτικές και οικονομικές αβεβαιότητες, ο όμιλος παραμένει προσηλωμένος στην αναπτυξιακή του πορεία και τα βασικά πλεονεκτήματα που διαθέτει στις παραχωρήσεις, την ενέργεια και τις κατασκευές, τοποθετούν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην πρώτη γραμμή νέων ευκαιριών και επιτρέπουν τη συνέχιση των επενδύσεων δημιουργώντας αξία για την κοινωνία και τους μετόχους της» ανέφερε.

Εξασφαλισμένη ρευστότητα

Όπως πρόσθεσε ο κ. Περιστέρης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει ηγετική θέση στους τομείς της ενέργειας, των παραχωρήσεων και των κατασκευών, υλοποιώντας επενδύσεις σε projects με σταθερές και επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές, όπως και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Είναι, δε, θωρακισμένα και έναντι της ανόδου των επιτοκίων. Κι αυτό διότι σε πολλά από τα έργα παραχώρησης οι συμβατικοί όροι προβλέπουν προστασία από την άνοδο των επιτοκίων. Ως εκ τούτου, και σε συνδυασμό με τις κινήσεις που έχει πραγματοποιήσει ο όμιλος σχετικά με το δανεισμό του, δεν αναμένεται να υπάρξουν επιπτώσεις λόγω ενδεχόμενης περαιτέρω αύξησης των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Όπως ανέφερε η διοίκηση του ομίλου μέσω προγενέστερων ομολογιακών εκδόσεων έχει εξασφαλιστεί το σύνολο των απαιτούμενων κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων που έχουν, ήδη, δρομολογηθεί, αλλά και για τη διεκδίκηση νέων επενδυτικών ευκαιριών. Επίσης, ο δανεισμός συνοδεύεται με επιτόκια σταθερά ή «σε πολύ ανταγωνιστικά» που διαμορφώνονται, κατά μέσο όρο, σε 2,7%.

Με άλλα λόγια, η ρευστότητα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξασφαλίζει την υλοποίηση του, εν εξελίξει, επενδυτικού προγράμματος ύψους 6,7 δισ. ευρώ που περιλαμβάνει έργα-μαμούθ, όπως η Εγνατία Οδός, το ολοκληρωμένο τουριστικό θέρετρο στο Ελληνικό, το αεροδρόμιο στο Καστέλι και η νέα υπερσύγχρονη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή. Επιτρέπει στον όμιλο να διεκδικήσει και πιθανές ευκαιρίες.

«Είμαστε ξεκάθαροι: αυτά τα κεφάλαια βρίσκονται στον τραπεζικό μας λογαριασμό και είναι έτοιμα να διατεθούν», ανέφερε, χθες, ο κ. Περιστέρης.   

Αναφορικά με την μερισματική πολιτική, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προανήγγειλε εμμέσως την επαύξηση της αξίας προς τους μετόχους, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «τον Ιούλιο προχωρήσαμε σε πληρωμή 12 cents ανά μετοχή, μια αλλαγή στη μερισματική πολιτική της εταιρείας που αναμένουμε να διατηρηθεί και να ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια».

Οι τομείς δραστηριότητας

Ανά τομείς δραστηριότητας, ο κ. Περιστέρης εστίασε, εκ νέου, στα οφέλη της καθαρής ενέργειας τόσο για τον όμιλο όσο και για τη χώρα. Για το επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ανέφερε ότι «δεν υπάρχει τίποτα συγκεκριμένο ή οριστικό για να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή. Σε περίπτωση που προκύψει οποιαδήποτε ουσιαστική εξέλιξη, θα ενημερώσουμε άμεσα όπως οφείλουμε την επενδυτική κοινότητα. Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις μας λαμβάνονται πάντα με γνώμονα την ισορροπία ανάμεσα στη διατήρηση μίας στιβαρής οικονομικής θέσης και στην επίτευξη μελλοντικής ανάπτυξης».

Αυτή τη στιγμή, ο υπό-όμιλος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή διαθέτει σε εξέλιξη έργα συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 1,2 GW που αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ τμήμα αυτόων αναμένεται να τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία τους επόμενους μήνες έως το τέλος της χρονιάς. Συνολικά, το επενδυτικό πρόγραμμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ΑΠΕ έχει ως στόχο την υλοποίηση νέων επενδύσεων 5,9 δισ. ευρώ μέχρι το 2029.

Στις κατασκευές, αναφερθείς, σε απάντηση ερωτήματος αναλυτή, για το κόστος των υλικών, δήλωσε αισιόδοξος για την πορεία της ΤΕΡΝΑ, τονίζοντας πως ο συγκεκριμένος τομέας θα βελτιώσει την κερδοφορία του τα επόμενα τρίμηνα. Όπως ακόμη σημείωσε, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου διαθέτει ανεκτέλεστο 4,9 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται να δημοπρατηθούν έργα της τάξεως των 30 δισ. ευρώ.

Στις παραχωρήσεις, μετά την ένταξη της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιό του, ο όμιλος θα διαθέτει το μεγαλύτερο πορτφόλιο οδικών αξόνων στην Ελλάδα κι ένα από τα μεγαλύτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Θα ξεπερνάει σε μήκος τα 1.500 χιλιόμετρα και θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα του ομίλου για εξασφάλιση σημαντικών, σταθερών και επαναλαμβανόμενων εσόδων μακροπρόθεσμα.

Στον Τομέα Παραγωγής ηλεκτρισμού από Θερμικές Πηγές Ενέργειας συνεχίζονται οι εργασίες στον νέο Αεριοστροβιλικο Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο εγκατεστημένης μεικτής ισχύος 877 MW, τον οποίο κατασκευάσουν από κοινού ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο όμιλος ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ από κοινού. Οι εργασίες συνεχίζονται κανονικά, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με στόχο να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2024. Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του σταθμού ξεκίνησε τέλη Αυγούστου 2021, οπότε και ανατέθηκε το έργο στην ΤΕΡΝΑ.

Για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, ο κ. Περιστέρης σημείωσε ότι «η τρέχουσα αστάθεια της αγοράς απαιτεί συνεχή παρακολούθηση, ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε ότι το χαρτοφυλάκιο πελατών μας είναι υψηλής πιστοληπτικής ποιότητας ενώ έχουμε αναπτύξει διαδικασίες και συστήματα που μας επιτρέπουν να εντοπίζουμε έγκαιρα τυχόν προβλήματα και να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες».

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News