ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Το παιχνιδάδικο που έγινε πολυκατάστημα και οι νέοι ανταγωνιστές

Jumbo: Το παιχνιδάδικο που έγινε πολυκατάστημα και οι νέοι ανταγωνιστές

Από τα είδη σπιτιού και τα εποχιακά προέρχεται πλέον το πάνω από το 60% του τζίρου της Jumbo, γεγονός που τα τελευταία χρόνια καθιστά την εταιρεία περισσότερο εκπτωτικό πολυκατάστημα με ανταγωνιστές τα σούπερ μάρκετ, τα βιβλιοχαρτοπωλεία, τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού, τις επιχειρήσεις με εποχιακά είδη. Μπορεί το 1986 όταν ιδρύθηκε η Jumbo να άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Γλυφάδα ως κατάστημα παιχνιδιών, όμως από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην.

Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, ο ανταγωνισμός για τη Jumbo δεν πρόκειται να ενταθεί το επόμενο διάστημα από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη λιανική πώληση παιχνιδιών, αλλά από επιχειρήσεις που πωλούν είδη ένδυσης, αξεσουάρ και είδη σπιτιού σε χαμηλές τιμές, όπως είναι για παράδειγμα η Pepco με τα εγκαίνια του πρώτου της καταστήματος στην Ελλάδα να αναμένονται το πιθανότερο εντός της πρώτης εβδομάδας του Οκτωβρίου, η Sinsay που διαθέτει για την ώρα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα, αλλά ήδη ετοιμάζεται για να ανοίξει και φυσικά καταστήματα μέσα στο 2023.

Σύμφωνα με την εξαμηνιαία οικονομική έκθεση της Jumbo στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2022 το 41,98% του τζίρου της ή 148,60 εκατ. ευρώ προήλθε από τις πωλήσεις ειδών σπιτιού και το 19,29% ή 68,28 εκατ. ευρώ από εποχιακά είδη. Δεύτερη σε πωλήσεις κατηγορία είναι τα παιχνίδια, αποτελώντας το 19,52% του τζίρου της, ποσοστό που για το α’ εξάμηνο του 2022 αντιστοιχεί σε 69,09 εκατ. ευρώ, απέχοντας, ωστόσο, πολύ από το μερίδιο που καταλάμβανε στον κύκλο εργασιών του ομίλου ακόμη και τρία χρόνια πριν. Ψιλικά και παρόμοια είδη αποτελούν φέτος το 8,81% του τζίρου της Jumbo (31,18 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο), τα είδη βιβλιοχαρτοπωλείου το 6,79% (24,04%), τα βρεφικά είδη το 3,57% (12,63 εκατ. ευρώ) και τα υπόλοιπα είδη το 0,04%. Το δεύτερο εξάμηνο βεβαίως αναμένεται μια άνοδος των πωλήσεων σε είδη βιβλιοχαρτοπωλείου, λόγω έναρξης σχολικής χρονιάς, καθώς και στα παιχνίδια και εποχιακά, όχι όμως ικανή για να «εκθρονίσει» τα είδη σπιτιού.

Την τελευταία χρονιά πριν από την πανδημία, το 2019, τα είδη σπιτιού στο σύνολο της χρονιάς αποτελούσαν το 35% του τζίρου του ομίλου Jumbo, με τα εποχιακά να βρίσκονται στη δεύτερη θέση και μερίδιο 24% και τα παιχνίδια στην τρίτη θέση με μερίδιο 21%. Το 2020, χρονιά ωστόσο που δεν είναι απολύτως αντιπροσωπευτική για τον όμιλο, καθώς για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν λειτουργούσαν όχι μόνο τα φυσικά καταστήματα αλλά ούτε και το ηλεκτρονικό του κατάστημα, το μερίδιο των ειδών σπιτιού έφτασε το 39%, των εποχιακών ειδών το 22% και των παιχνιδιών το 20%.

Δεκαπέντε χρόνια πριν τα παιχνίδια αποτελούσαν το 40% για τη Jumbo, με τα εποχιακά είδη και τα είδη σπιτιού να αντιπροσωπεύουν μαζί το 28% και τα βρεφικά προϊόντα το 22%. Το 2010, στην αρχή της χρηματοοικονομικής κρίσης τα παιχνίδια εξακολουθούσαν να έχουν την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις της Jumbo, αποτελώντας το 34% του τζίρου της, με τα εποχιακά να ακολουθούν (26%) και τα είδη σπιτιού στην τρίτη θέση (20% του κύκλου εργασιών της). Το 2015 τα είδη σπιτιού αποτελούσαν πλέον την κατηγορία που αποφέρει τις περισσότερες πωλήσεις στην Jumbo (29,7%), με τα παιχνίδια, ωστόσο, τότε να βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση (28,97%) και τα εποχιακά στην τρίτη θέση με 25,06%.

Διαβάστε επίσης: 

Jumbo: Αυξημένος κατά 12,8% ο τζίρος το α΄ εξάμηνο – Στα 354 εκατ. ευρώ

Οι εκπτωτικές αλυσίδες «σκανάρουν» την ελληνική αγορά – Πιέσεις στη Jumbo

Φουντώνει η μάχη του φθηνού στην ελληνική αγορά: Οι νέοι παίκτες στο λιανεμπόριο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News