ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Beat: Συσσωρευμένες ζημιές 45,8 εκατ. ευρώ από το 2019

Beat: Συσσωρευμένες ζημιές 45,8 εκατ. ευρώ από το 2019

Ζημίες εμφάνισε κατά την τρίτη εταιρική χρήση του 2021, ύστερα από τη μετεξέλιξή της το 2019 σε ανώνυμη εταιρεία (από ελληνικό υποκατάστημα της Taxibeat Ltd), η Beat, που προσφέρει υπηρεσίες μετακίνησης σε Ελλάδα και Λατινική Αμερική. Συγκεκριμένα, η Beat Mobility Services εμφανίζει συσσωρευμένες ζημίες 45,8 εκατ. ευρώ και μένει να φανεί εάν η επιβολή χρέωσης προμίσθωσης 1,20 ευρώ από τα τέλη Ιουνίου θα συμβάλει, έως ένα βαθμό, στη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας που εξαγόρασε το 2017, έναντι τιμήματος περίπου 40 εκατ. ευρώ, η Mytaxi, θυγατρική της γερμανικής Daimler. Με στόχο, εξάλλου, τη βελτίωση των μεγεθών, η Beat Mobility Services μέσα στο 2021 μεταβίβασε την αμιγώς εμπορική δραστηριότητά της στην Ελλάδα στη Free Now Ελλάδας (πρώην Mytaxi). Παράλληλα διατήρησε ως αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών, κεντρικά, προς όλες τις αγορές (Ελλάδα, Περού, Χιλή, Κολομβία, Μεξικό, Αργεντινή) όπου λειτουργεί η εφαρμογή Beat.

Τι φανερώνουν, όμως, τα μεγέθη του 2021 της Beat που ίδρυσε το 2011 ο Νίκος Δρανδάκης, έχοντας αποχωρήσει από την εταιρεία πριν από περίπου δύο χρόνια; Οτι οι δαπάνες –πλην χρηματοοικονομικών εξόδων– είναι υπερδιπλάσιες (42,8 εκατ. ευρώ) σε σχέση με τα έσοδα από συμβόλαια με πελάτες (τους αυτοκινητιστές οι οποίοι συμβάλλονται με την εταιρεία), που ενισχύθηκαν πέρυσι έναντι του 2020, κατά 15%, στα 20,8 εκατ. ευρώ. Στα τελευταία αντιστοιχούν έσοδα 5,5 εκατ. ευρώ από προμήθειες εντός Ελλάδας που λαμβάνει η εταιρεία από οδηγούς οι οποίοι χρησιμοποιούν την εφαρμογή της. Οπως και εισπράξεις 17,8 εκατ. ευρώ από ενδοομιλική τιμολόγηση (transfer pricing) υπηρεσιών προς συνδεδεμένες εταιρείες, πρακτική που υιοθετούν οι πολυεθνικές εταιρείες.

Το αυξημένο κόστος ύψους 42,8 εκατ. ευρώ των πωλήσεων σχετίζεται με παροχές 12,4 εκατ. ευρώ σε εργαζομένους των οποίων ο αριθμός ανήλθε σε 183 στα τέλη του 2021. Οπως και σε συνολικές αμοιβές προς τρίτους αξίας 27 εκατ. ευρώ. Από αυτές, 8,2 εκατ. ευρώ και 17,9 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε αμοιβές για υπηρεσίες συστημάτων πληροφορικής και ενδοομιλικές συναλλαγές (σχετίζονται κυρίως με την Beat Research B.V., το κέντρο έρευνας της εταιρείας στο Αμστερνταμ) αντίστοιχα. Το υπολειπόμενο ποσό δαπανών σχετίζεται με αποσβέσεις (1,5 εκατ. ευρώ) και άλλα λειτουργικά έξοδα της τάξεως του 1,9 εκατ. ευρώ.

Το 2021 η Beat αύξησε τις ζημίες προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κατά 5,7%, σε 19,5 εκατ. ευρώ, με τις καθαρές ζημίες από συνεχιζόμενη δραστηριότητα να ανέρχονται σε 21,4 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων (13,8 εκατ. ευρώ) της Beat έχει καταστεί κατώτερο από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου (60,2 εκατ. ευρώ) και ως εκ τούτου η εταιρεία θα πρέπει να συγκαλέσει γενική συνέλευση για την αύξηση κεφαλαίου. Στην ελληνική πλατφόρμα εύρεσης ταξί Beat είναι εγγεγραμμένοι περισσότεροι από 8.000 αυτοκινητιστές, αριθμός που αυξάνεται σε 600.000 εάν ληφθεί υπόψη η δραστηριότητα στο εξωτερικό. Σύμφωνα με την Beat σήμερα, σε σχέση με το 2019 και το 2021, η ζήτηση για τις υπηρεσίες της έχει αυξηθεί κατά 61% και 64% αντίστοιχα. Αυτή, εξάλλου, η αύξηση της ζήτησης για μετακινήσεις με ταξί λόγω και της πανδημίας ενθάρρυνε τους οδηγούς να επιλέγουν να επιβιβάζουν πελάτες που δεν κάνουν χρήση της εφαρμογής, ώστε να αποφεύγουν την καταβολή της προμήθειας 9,7% (συν ΦΠΑ) στην τελική αξία κάθε διαδρομής. Η πρόσφατη επιβολή χρέωσης προμίσθωσης έχει εξισορροπήσει την προσφορά με τη ζήτηση, σύμφωνα με την Beat.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News