ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ηλεκτρονικά φαρμακεία: οι προσφορές αυξάνουν τις παραγγελίες 

Ηλεκτρονικά φαρμακεία: οι προσφορές αυξάνουν τις παραγγελίες 

Υψηλό ρυθμό ανάπτυξης συνεχίζει να καταγράφει ο κλάδος των ηλεκτρονικών φαρμακείων, παρά το γεγονός ότι έχουν αρθεί τα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία. Βασικός λόγος είναι ότι τα ηλεκτρονικά φαρμακεία επιδεικνύουν έντονη δραστηριότητα στις προωθητικές ενέργειες, μεγαλώνοντας συνεχώς την πελατειακή τους βάση. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Convert Group οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε 134 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2022 καταγράφοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021. Η αύξηση αυτή μάλιστα προέρχεται όχι από την αύξηση των τιμών, αλλά από τη σημαντική αύξηση του αριθμού των παραγγελιών, αλλά και του αριθμού των προϊόντων ανά παραγγελία. Καθοριστικό ρόλο δε, σύμφωνα με την Convert Group, έχει πρώτον, η σημαντική αύξηση των πωλήσεων των μεγάλων «παικτών» του κλάδου, των ηλεκτρονικών φαρμακείων δηλαδή με μέσο όρο μηνιαίων επισκέψεων πάνω από 200.000 και αφετέρου η μεγάλη αύξηση αγορών από το Skroutz Marketplace. Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 97 online φαρμακεία και το Skroutz marketplace, τα οποία δημιουργούν το 70% του συνολικού τζίρου της αγοράς.  

Τέσσερα στα πέντε προϊόντα που πωλήθηκαν μέσω των ηλεκτρονικών φαρμακείων κατά το α’ εξάμηνο του 2022 ήταν υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας – προσφοράς με το μέσο ποσοστό αύξησης να διαμορφώνεται σε 39,5%. Αποτέλεσμα του παραπάνω ήταν να μειωθεί η αξία του μέσου «καλαθιού» κατά 2,10 ευρώ ή κατά 5%, στα 42,80 ευρώ σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021, αλλά να αυξηθούν οι παραγγελίες κατά 21%, καθώς και ο αριθμός των προϊόντων ανά παραγγελία κατά 9%. 

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε αξία πωλήσεων που καταγράφηκαν το α’ εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021 είναι οι ακόλουθες: 64% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες αλλά και τα τεστ αντιγόνου να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), 40% σε βρεφικά και παιδικά είδη, 13% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, 8% σε διάφορα προϊόντα και 1% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.

Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (43%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος σε ότι αφορά τη συμβολή τους στη συνολική ανάπτυξη (κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες). Τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες συνέβαλαν στη συνολική ανάπτυξη κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες και στον συνολικό τζίρο κατά 26%, τα βρεφικά και παιδικά είδη συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο κατά 15%, τα προϊόντα υγείας συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο κατά 14% και στη συνολική ανάπτυξη κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες. 

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα).

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Μειωμένες πωλήσεις και λιγότερες προσφορές στα e-supermarket

Αύξηση τζίρου αλλά με μείωση πωλήσεων στο λιανεμπόριο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News