Σπριντ για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας – Στο τέλος του μήνα ο νόμος για την εξυγίανση
Με γρήγορα βήματα θέλει να προχωρήσει η τελευταία πράξη του δράματος που διαρκεί εδώ και πάνω από δύο χρόνια για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης. Χθες τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο που θα «ξεκλειδώσει» τη διαδικασία και όπως είπε ο κ. Γεωργιάδης στόχος είναι μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχει ψηφιστεί από τη Βουλή.
Το νομοσχέδιο εξουσιοδοτεί τον υπουργό Ανάπτυξης να λειτουργεί ως εκπρόσωπος συνολικά του Δημοσίου που είναι και ο μεγαλύτερος πιστωτής των Ναυπηγείων. Η μερίδα του Λέοντος των περίπου 440 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται ότι είναι τα χρέη της εταιρείας αφορά οφειλές σε Εφορία, ΕΦΚΑ και το Πολεμικό Ναυτικό.
Ακόμη, στο νομοσχέδιο καθορίζονται σε γενικές γραμμές οι όροι της συμφωνίας εξυγίανσης που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την αποπληρωμή των χρεών σε Δημόσιο, ΕΦΚΑ και Πολεμικό Ναυτικό σε περίοδο 25 ετών με παράλληλη διαγραφή των τόκων και των προσαυξήσεων. Προβλέπεται η μεταφορά των περιουσιακών στοιχείων της «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνας» σε δύο εταιρείες του ομίλου ONEX, καθώς όπως έχει γίνει γνωστό η μια εταιρεία θα αναλάβει το «αμυντικό» και η άλλη το «πολιτικό» σκέλος των Ναυπηγείων.
«Από χθες είναι στη δημόσια διαβούλευση ίσως το δυσκολότερο πράγμα που έχω κάνει αυτά τα τρία χρόνια στο υπουργείο Ανάπτυξης. Είναι η λύση για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Ευελπιστώ ότι ο νόμος θα έχει ψηφιστεί μέχρι το τέλος Ιουλίου». Αυτό ανέφερε σε συνέντευξή του, σήμερα στον ΑΝΤ1, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης.
Ο ίδιος τόνισε ότι: «Διασώζονται όλες οι θέσεις εργασίας στα ναυπηγεία και οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν τα χρήματα που τους χρωστάνε τα ναυπηγεία εδώ και 7-8 χρόνια. Οι εργαζόμενοι θα πάρουν περίπου 41 εκατ. ευρώ. Και εγώ και ο κ. Νίκος Παπαθανάσης δουλέψαμε γι΄ αυτό το project πάρα πολύ, ήταν πολύ δύσκολο. Γιατί τα ναυπηγεία έχουν χρέος 440 εκατ. και όπως καταλαβαίνετε, το να βρεις άνθρωπο να θέλει να μπει σε ένα ναυπηγείο που χρωστάει 440 εκατ. δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο».
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News