ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον τουρισμό ποντάρουν οι αλυσίδες σουπερ μάρκετ

Στον τουρισμό ποντάρουν οι αλυσίδες σουπερ μάρκετ

Αύξηση των εσόδων από τα νησιά και εν γένει τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς αναμένουν φέτος οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αύξηση που μπορεί να μετριάσει σε σημαντικό βαθμό τις απώλειες που πιθανόν θα έχουν από τις πωλήσεις στην Αθήνα και στα άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. Κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση έχουν ξεκινήσει από τις μεγάλες και μεσαίες αλυσίδες ήδη από πέρυσι, ενώ φέτος δίνουν τον τόνο οι κινήσεις που έχουν γίνει ήδη από τον «Μασούτη» και την Carrefour που έκανε την επάνοδό της στην ελληνική αγορά ξεκινώντας από τη Χαλκιδική και τη Ζάκυνθο.

Οι προσδοκίες για μεγάλη αύξηση του τουρισμού και διαμόρφωση των τουριστικών εσόδων τουλάχιστον στο 80% αυτών του 2019 αναμένεται να δώσει ώθηση και στα έσοδα των καταστημάτων cash & carry, με το μεγαλύτερο δίκτυο αυτών να έχουν οι όμιλοι METRO AEBE, «Σκλαβενίτης» και ΑΒ, καθώς τροφοδοτούν την εστίαση, καταλύματα, αλλά και μίνι μάρκετ. Ενας άλλος λόγος που τα νησιά και εν γένει οι τουριστικοί προορισμοί αποτελούν πόλο έλξης για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι το διευρυμένο ωράριο με το οποίο λειτουργούν εκεί τα καταστήματα.

Δεδομένου, πάντως, ότι πολλές μικρές τοπικές αλυσίδες βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική θέση λόγω των δύο πρώτων χρόνων της πανδημίας που επέφεραν σημαντικό πλήγμα στον τουρισμό, στελέχη της αγοράς αναμένουν το επόμενο διάστημα να γίνονται κινήσεις για εξαγορές κάποιων εξ αυτών από μεγάλες αλυσίδες. Σε φάση υλοποίησης είναι η συμφωνία της «Μασούτης» με την κρητική ΣΥΝΚΑ, που προβλέπει ότι πλέον θα υπάρχειτο σήμα «Μασούτης» στα καταστήματα που ανήκαν στη ΣΥΝΚΑ σε Κέρκυρα, Κυκλάδες, Χίο και Κάλυμνο. Πρόκειται συνολικά για 38 καταστήματα, ενώ μερίδιο στα κέρδη, έστω και αν συνεχίζουν να λειτουργούν με το σήμα ΣΥΝΚΑ, θα έχει η «Μασούτης» και από τα καταστήματα στην Κρήτη, 37 συνολικά. Φέτος, μάλιστα, ο τουρισμός στην Κρήτη εκτιμάται ότι κινείται ήδη στα προ πανδημίας επίπεδα.

Από την Κρήτη επρόκειτο αρχικά να κάνει το νέο ξεκίνημά της στην ελληνική αγορά η Carrefour, με τη σχετική επισήμανση, μάλιστα, να γίνεται στην ανακοίνωση που είχε εκδώσει ο γαλλικός όμιλος τον περασμένο Ιανουάριο. Tα πρώτα καταστήματα που άνοιξε η Retail & More, η οποία αποτελεί τον δικαιοδόχο της Carrefour στην Ελλάδα σήμερα, βρίσκονται πάντως σε τουριστικές περιοχές και δη τρία σε Χαλκιδική και δύο σε Ζάκυνθο, ενώ το επόμενο διάστημα δρομολογείται το άνοιγμα 7 ακόμη καταστημάτων σε τουριστικές περιοχές, μεταξύ αυτών και στη Σαντορίνη.

Πέντε με έξι καταστήματα λιανικής My Market κυρίως σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως τα νησιά, σχεδιάζει να ανοίξει μέσα στο 2022 η METRO ΑΕΒΕ (συμφερόντων Παντελιάδη), ενώ την περαιτέρω επέκταση του δικτύου της στα νησιά σχεδιάζει και η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία πάντως έχει αρκετά ενισχυμένη παρουσία σε αυτά. Η «Σκλαβενίτης» έχει παρουσία στα νησιά κυρίως μέσω του δικτύου που «κληρονόμησε» από τη «Μαρινόπουλος», ενώ στην Κρήτη, εκτός από τα καταστήματα με το σήμα «Σκλαβενίτης» έχει έσοδα και από τα καταστήματα «Χαλκιαδάκης», εταιρεία κατά 60% θυγατρική του ομίλου «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης». Η αλυσίδα, πάντως, πέρυσι τον Σεπτέμβριο άνοιξε κατάστημα στη Σκιάθο, ενώ εκεί που έχει πολύ περιορισμένη παρουσία είναι τα Επτάνησα, περιοχή στην οποία δεν αποκλείονται κάποιες κινήσεις το επόμενο διάστημα.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

ΙΕΛΚΑ: Πόσο αυξήθηκε η απασχόληση στο λιανεμπόριο τροφίμων το 2021

Ποια προϊόντα πληρώνουμε πιο ακριβά σε σχέση με έξι χώρες της Ευρωζώνης;

Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές αυξάνονται, το «καλάθι» μικραίνει

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News