Business & Finance Τρίτη 22/12/2020, 17:30
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ένας στους δύο Ευρωπαίους επιλέγει καταστήματα της γειτονιάς για τις αγορές του

Ένας στους δύο Ευρωπαίους επιλέγει καταστήματα της γειτονιάς για τις αγορές του

Η πανδημία του κορωνοϊού αλλάζει άρδην τις συνήθειες των καταναλωτών και τις επιλογές τους για χριστουγεννιάτικα δώρα. Τη φετινή εορταστική περίοδο, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίζονται πιο ευαισθητοποιημένοι, εγκρατείς και διατεθειμένοι να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερη προσπάθεια στα δώρα που θα αγοράσουν για τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Σύμφωνα με νέα έρευνα της Mastercard, το 77% των Ευρωπαίων δηλώνει πως ο τελευταίος χρόνος τους υπενθύμισε τι είναι πραγματικά σημαντικό στη ζωή τους, ενώ το 65% αναφέρει πως αυτά τα Χριστούγεννα θα σκεφτούν με μεγάλη προσοχή και φροντίδα τα δώρα που αναμένεται να προσφέρουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα. Τα φετινά Χριστούγεννα οι Ευρωπαίοι εμφανίζονται πιο ευαισθητοποιημένοι και ως προς τα καταστήματα που θα επιλέξουν για πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Ένας στους δύο έχει επιλέξει καταστήματα τα οποία βρίσκονται εντός της δικής του γειτονιάς, όπως διαπιστώνεται στην έρευνα.

‘Επειτα από μια ιδιαίτερα απαιτητική χρονιά, το 58% των αγοραστών εκφράζεται με εγκράτεια ως προς τις δαπάνες των φετινών αγορών του, με παραπάνω από τους μισούς (51%) να αναφέρουν πως θα προσθέσουν τη δική τους προσωπική πινελιά στην επιλογή των δώρων που θα κάνουν στους αγαπημένους τους. Παράλληλα, το 45% αφιερώνει περισσότερο χρόνο στην επιλογή του κατάλληλου δώρου, ή ακόμα και τη δημιουργία του από το μηδέν.

Οι προκλήσεις που έφερε το 2020 έκαναν τους ανθρώπους πιο σκεπτικούς, αφυπνίζοντάς τους ως προς την προσφορά στον πλησίον. Έτσι, ποσοστό της τάξης του 17% έχει αναπτύξει τη φιλανθρωπική του πλευρά, αγοράζοντας δώρα και προσφέροντάς τα σε αγνώστους, τείνοντας με αυτό τον τρόπο ένα χέρι βοηθείας σε αυτούς που το χρειάζονται περισσότερο.

Οι απαντήσεις των ερωτηθέντων φανερώνουν τη συνειδητή υποστήριξη φιλανθρωπικών οργανισμών, καθώς οι μισοί σχεδόν Ευρωπαίοι (48%) έχουν αγοράσει δώρα από εταιρείες οι οποίες προσφέρουν ποσοστό των κερδών τους για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Επίσης, ένας στους πέντε (18%) έχει αγοράσει αντικείμενα τα οποία υποστηρίζουν μία φιλανθρωπική οργάνωση, ενώ το 17 % έχει αγοράσει δώρα τα οποία σχετίζονται με την υιοθεσία κάποιου ζώου. Ταυτόχρονα, το 14%  έχει κάνει απευθείας δωρεά σε κάποιο φιλανθρωπικό ίδρυμα, ενώ ποσοστό της τάξης του 19%  έχει αγοράσει χριστουγεννιάτικες κάρτες από φιλανθρωπικούς οργανισμούς.

Τα φετινά Χριστούγεννα, οι Ευρωπαίοι εμφανίζονται πιο ευαισθητοποιημένοι και ως προς τα καταστήματα που θα επιλέξουν για πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Ένας στους δύο έχει επιλέξει καταστήματα τα οποία βρίσκονται εντός της δικής του γειτονιάς και μάλιστα, το 59% έχει ψωνίσει συνειδητά από τοπικά καταστήματα, με σκοπό να συνδράμει στην ενίσχυση της κοινότητάς του. Η συμπαράσταση στις τοπικές επιχειρήσεις είναι επίσης διακριτή και από τα ποσοστά που εμφανίζουν η αγορά τροφίμων και καρτών δώρων από τοπικά καταστήματα, τα οποία είναι 61% και 44%, αντίστοιχα, αλλά και από το γεγονός ότι  το 27% των καταναλωτών έχει κάνει κράτηση σε κάποιο κοντινό εστιατόριο για να απολαύσει το Χριστουγεννιάτικο του δείπνο.

Στη κορυφή της λίστας των προτιμώμενων δώρων για το 2020 βρίσκονται τα χειροποίητα καλάθια (38%), τα δώρα ευεξίας (37%) και οι φωτογραφίες με κορνίζα (35%), ενώ ακολουθούν τα δώρα εμπειρίας που στοχεύουν να φέρουν κοντά τους καταναλωτές με τα αγαπημένα τους πρόσωπα (32%), καθώς και οι εξατομικευμένες διακοσμήσεις χώρων (26%).

O Mark Barnett, Πρόεδρος της Mastercard Europe ανέφερε σχετικά: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για πολλούς από εμάς τα Χριστούγεννα φέτος θα είναι πολύ διαφορετικά. Η εορταστική περίοδος ανέκαθεν αποτελούσε ευκαιρία για αγορές, αλλά με το 2020 να είναι μια δύσκολη χρονιά για όλους, είναι πραγματικά συγκινητικό να βλέπεις ανθρώπους ανά την Ευρώπη να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο, σκέψη και την προσωπική αισθητική τους για την αγορά των χριστουγεννιάτικων δώρων. Οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της Ευρωπαϊκής οικονομίας. Αγοράζοντας οι καταναλωτές από τοπικές, μικρές επιχειρήσεις τα φετινά Χριστούγεννα, θα κάνουν τη διαφορά τονώνοντας όχι μόνο την τοπική, αλλά και την Ευρωπαϊκή οικονομία στο σύνολό της».

ΤΑ 10 ΚΟΡΥΦΑΙΑ THOUGHTFUL ΔΩΡΑ

  1. Αυτοσχέδια καλάθια (38%),
  2. Δώρα ευεξίας (37%) και
  3. Φωτογραφίες με κορνίζες (35%),
  4. Δώρα που σχετίζονται με κάποια εμπειρία (32%)
  5. Εξατομικευμένες διακοσμήσεις
  6. Σετ ρούχων (23%) (Matching clothes)
  7. Χειροποίητα κεριά (16%)
  8. Εικόνα ή σχέδιο (15%)
  9. Συγγραφή ποιήματος ή ιστορίας (12%)
  10. Χειροποίητα επιτραπέζια παιχνίδια (11%)
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News