ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Η δύσκολη δουλειά του νέου επικεφαλής Ν. Λαβίδα

ΑΒ Βασιλόπουλος: Η δύσκολη δουλειά του νέου επικεφαλής Ν. Λαβίδα

Αντιμέτωπος με σειρά δύσκολων προκλήσεων θα βρεθεί ο Νίκος Λαβίδας, ο οποίος από τις 20 Αυγούστου 2022 αναλαμβάνει επικεφαλής (brand president) της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος. Οι γενικότερες συνθήκες, μάλιστα, μετά από δύο πολύ καλά χρόνια για τον κλάδο, τα δύο πρώτα χρόνια της πανδημίας, κάθε άλλο παρά ευνοϊκές είναι. 

Καταρχάς το πολύπειρο στέλεχος αναλαμβάνει τα ηνία μίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ σε μια περίοδο έντονων πληθωριστικών πιέσεων, που ήδη προκαλούν αλλαγές στην κατανάλωση. Βεβαίως, ο ίδιος ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος στη Σκλαβενίτης την περίοδο της οικονομικής κρίσης, περίοδο κατά την οποία επίσης είχε πληγεί η κατανάλωση. Δεύτερον, αναλαμβάνει καθήκοντα σε μια περίοδο που υπήρξαν σημαντικές ανακατατάξεις στη διοικητική ομάδα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Εκτός από την επεισοδιακή και αιφνιδιαστική αποχώρηση του κ. Βασίλη Σταύρου από τη θέση του επικεφαλής στις αρχές Φεβρουαρίου, νωρίτερα είχαν αποχωρήσει -όχι αιφνιδιαστικά- δύο επίσης πολύ σημαντικά στελέχη της λεγόμενης «παλιάς φρουράς», οι κ.κ. Δ. Πρίντζιος και Π. Τραχανάς. Σύμφωνα δε με πληροφορίες στο μεσοδιάστημα υπήρξαν αποχωρήσεις και άλλων υψηλόβαθμων στελεχών. 

Τρίτον και κυριότερο είναι η επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης, κάτι το οποίο είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί στο δυσμενές περιβάλλον που επικρατεί σε ό,τι αφορά την κατανάλωση. Βεβαίως, ο κ. Λαβίδας ελάχιστη συμμετοχή θα έχει ως αυτό δεδομένου ότι αναλαμβάνει καθήκοντα στις 20 Αυγούστου. Υπενθυμίζεται ότι το 2020, τελευταία χρονιά για την οποία έχει δημοσιευθεί ο ισολογισμός της ΑΒ, η αλυσίδα αύξησε, όπως όλος ο κλάδος, πωλήσεις και κέρδη, όμως ο ρυθμός ανάπτυξής της ήταν χαμηλός (3,76%) σε σύγκριση με το σύνολο της αγοράς (10% περίπου). Το 2020 σημειωτέον ο τζίρος «έσπασε» το φράγμα των 2 δισ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017. Υπενθυμίζεται ότι όταν η Μαρινόπουλος βρισκόταν σε φθίνουσα πορεία για να καταρρεύσει στη συνέχεια το 2016, η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε ανέλθει στην πρώτη θέση του κλάδου. Η απόκτηση του ελέγχου της Μαρινόπουλος από την Σκλαβενίτης άλλαξε τα δεδομένα, στέλνοντας στη δεύτερη θέση την ΑΒ, ενώ την ίδια ώρα είχε μεγάλη ανοδική πορεία η Lidl. Σύμφωνα δε με αναλυτές της αγοράς , οι αλυσίδες που φέρεται να αποκόμισαν τα περισσότερα οφέλη από πλευράς μεριδίων αγοράς και απόκτησης νέων πελατών το 2021 είναι κυρίως η Σκλαβενίτης και η Lidl. 

Καθοριστικό ρόλο, πάντως, θα διαδραματίσει η συνεργασία με τον μητρικό όμιλο της ΑΒ, την Ahold Delhaize. Αιτία της αποχώρησης του Β. Σταύρου φέρεται ότι ήταν η διαφωνία του με τη διοίκηση του ομίλου επί της στρατηγικής για την ανάκαμψη της ΑΒ. Καλά πληροφορημένες πηγές, πάντως, επισημαίνουν ότι η Ahold Delhaize διαθέτει ισχυρό «ταμείο» για να ασκήσει επιθετική πολιτική τιμών και να ανακτήσει μερίδια αγοράς στην Ελλάδα. 

 Υπενθυμίζεται ότι χθες ανακοινώθηκε και επισήμως η τοποθέτηση του κ. Νίκου Λαβίδα στη θέση του Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, πληροφορία η οποία είχε διαρρεύσει ήδη από την Παρασκευή, δίνοντας τέλος στο κενό που προκάλεσε η αιφνίδια αποχώρηση του Β. Σταύρου. Ο κ. Νίκος Λαβίδας από το 2009 έως το 2010 εργάστηκε ως Διευθύνων Σύμβουλος στην Kraft Foods Hellas. Το 2010 εντάχθηκε στο δυναμικό της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» όπου παρέμεινε έως το 2019. Εκεί μέσα από διαδοχικούς ρόλους, ξεκινώντας από τη θέση του Επικεφαλής Στρατηγικής και Ανάπτυξης έως και τη θέση του Γενικού Διοικητικού Διευθυντή συμμετείχε στην αναδιοργάνωση της εταιρείας, αλλά και σε μια σειρά στρατηγικών εξαγορών με πλέον σημαντική αυτή της Μαρινόπουλος που τελικά δημιούργησαν τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Από το 2019 έως και σήμερα ο κ. Λαβίδας εργάστηκε στην Upfield (στην οποία πέρασε ο έλεγχος της Ελαΐδος στα τέλη του 2017) ως γενικός διευθυντής, υπεύθυνος για τις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου, της Αλβανίας καθώς και 10 ακόμη άλλων χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News