Business & Finance Παρασκευή 3/06/2022, 08:58
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα «ιπτάμενα δελφίνια» φεύγουν, τα καταμαράν έρχονται

Το Aero 1 Highspeed θα δρομολογηθεί στον Αργοσαρωνικό στις αρχές Ιουλίου.

Τα «ιπτάμενα δελφίνια» φεύγουν, τα καταμαράν έρχονται

Η Attica Group παρέλαβε το πρώτο από τα τρία νεότευκτα καταμαράν που θα αντικαταστήσουν τον παλαιωμένο πλέον στόλο των «ιπτάμενων δελφινιών». Το Aero 1 Highspeed, το οποίο θα δρομολογηθεί στις αρχές Ιουλίου, ναυπηγήθηκε στο ναυπηγείο Brodrene Aa της Νορβηγίας. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 21 εκατ. και καλύπτεται από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Ετσι σύντομα τα ιπτάμενα δελφίνια, που επί 40 και πλέον χρόνια εξυπηρετούν όσους ταξιδεύουν στα νησιά του Αργοσαρωνικού, θα περάσουν στην Ιστορία. Μέχρι τα τέλη του φετινού καλοκαιριού αναμένεται να έχουν δρομολογηθεί στον Αργοσαρωνικό και τα άλλα δύο Aero Highspeed.

Τα πρώτα δρομολόγια με τα δελφίνια ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του ’70 από τη Ceres συμφερόντων του ομίλου Λιβανού και αργότερα πέρασαν στον έλεγχο της Hellenic Seaways, που με τη σειρά της εξαγοράστηκε από την Attica Group. Εκτιμάται πως αυτές οι γραμμές του Αργοσαρωνικού εξυπηρετούν πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες. Οι αντικαταστάτες των ιπτάμενων δελφινιών, τα νορβηγικής σχεδίασης και ναυπήγησης ταχύπλοα, έχουν μεγαλύτερο αριθμό θέσεων, και ειδικότερα 150 έναντι 130 των ιπτάμενων δελφινιών, και, καθώς είναι φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, είναι φιλικότερα στο περιβάλλον με δεδομένο τον χαμηλό δείκτη εκπομπών άνθρακα ανά μεταφερόμενο άτομο ανά μίλι, εξηγούν οι ειδικοί. Να σημειωθεί ότι διαθέτουν και φωτοβολταϊκές μονάδες, που θα καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών.

Τα Aero έχουν μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο σχεδιασμός τους στοχεύουν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες ανέσεις και καλύτερες υπηρεσίες. Με τη δρομολόγησή τους θα αυξηθεί η διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα για τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού.

Τα ιπτάμενα δελφίνια, που παροπλίζονται τώρα, μετέφεραν τα τελευταία περίπου 45 χρόνια δεκάδες εκατομμύρια Ελληνες και ξένους. Μέχρι σήμερα η θυγατρική της Attica, Hellenic Seaways (HSW), λειτουργούσε τρία τέτοια δελφίνια, ενώ διαθέτει και ένα τέταρτο (που λειτουργεί ως αντικαταστάτης τους σε περίπτωση βλαβών). Επιπλέον δρομολογεί στον Αργοσαρωνικό και δύο καταμαράν, ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο, που θα συνεχίσουν την ενεργό υπηρεσία τους.

Κατά την παραλαβή του νέου Aero 1 Highspeed, ο CEO της Attica Group Σπύρος Πασχάλης σημείωσε πως «σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο η επένδυση στα νέα, καινοτόμα Aero Catamaran στηρίζει τη συνεχή προσπάθεια της Attica να προσφέρει υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες με σύγχρονα, καινούργια, γρήγορα πλοία, φιλικότερα προς το περιβάλλον, και να συμβάλει μέσω του τουρισμού στην ανάπτυξη των νησιών μας προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών τους».

Το ναυπηγείο Brodrene Aa είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατασκευή πλοίων από ανθρακόνημα (carbonfibre) και από το 2002 έχει κατασκευάσει περισσότερα από 70 επιβατηγά πλοία. Το ναυπηγείο συνδυάζει την εξαιρετικά αποδοτική σχεδίαση της γάστρας του πλοίου με τη χρήση αυτού του ελαφρύτερου υλικού, κατασκευάζοντας έτσι τα πιο ενεργειακά αποδοτικά πλοία στην αγορά, που λειτουργικά επωφελούνται από το χαμηλότερο κόστος καυσίμων, τις χαμηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, σημειώνουν από την Attica Group.

moneyreview.gr

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News