ΚΡΙ-ΚΡΙ: Αύξηση τζίρου και μείωση κερδοφορίας το α’ τρίμηνο
Σε 30,73 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της ΚΡΙ-ΚΡΙ το α’ τρίμηνο του 2022 καταγράφοντας αύξηση 7,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) της βιομηχανίας γάλακτος ανήλθαν σε 1,75 εκατ. ευρώ έναντι 4,53 εκατ. ευρώ το 2021.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,55 εκατ. ευρώ, έναντι 3,55 εκατ. το 2021.
Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,45 εκατ. ευρώ, έναντι 2,82 εκατ. ευρώ το 2021.
Κλάδος γιαουρτιού
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +8,6% σε αξία και +5,7% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν διψήφια ανάπτυξη +15,4%, αγγίζοντας τα 15 εκατ. ευρώ.
Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +18,8%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +4,2%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.
Σε επίπεδο πενταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +17%. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν μικρή αύξηση +1,4%, αγγίζοντας τα 12,25 εκατ. ευρώ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση,
-11,3% σε όγκο και -6,8% σε αξία (στοιχεία IRI, Ιαν.-Μαρ. 2022).
Ωστόσο, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 16,9%, αυξημένο κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα.
Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο πεντάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το 6%.
Η αγορά παγωτού
Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε 1,93 εκατ. ευρώ έναντι 2,50 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς. Η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στους πρώτους μήνες του φετινού έτους. Στο προσεχές διάστημα όμως, η πορεία των πωλήσεων αναστράφηκε, καθώς οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν, και έτσι αναδείχθηκε το αποτέλεσμα της επέκτασης του δικτύου πωλήσεων και του λανσαρίσματος της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich. Έτσι, στο πεντάμηνο οι πωλήσεις παγωτού εσωτερικού εμφανίζονται αυξημένες κατά +8% περίπου.
Οι ανατιμήσεις
Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων. Ο πρώτος κύκλος των ανατιμήσεων ολοκληρώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου, ενώ ακολούθησε και δεύτερος κύκλος με ανατιμήσεις που εφαρμόζονται από τον Μάιο ή τον Ιούνιο. Το τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας σταθεροποιητικές τάσεις και ορισμένα σημάδια αποκλιμάκωσης στον ορίζοντα.
«Στην ιδιαίτερη τρέχουσα οικονομική συγκυρία, πρωταρχικό στόχο μας αποτελεί η διαχείριση των πληθωριστικών πιέσεων με τρόπο που να πετυχαίνουμε μετακύλιση της επιβάρυνσης του κόστους μας από τις αυξημένες τιμές υλικών και ενέργειας, χωρίς παράλληλα να διακυβεύεται η συνεργασία με τους πελάτες μας ή τους καταναλωτές μας. Στο διαμορφούμενο οικονομικό περιβάλλον αναμένεται να προκύψουν αρκετές ευκαιρίες επέκτασης και ενίσχυσης της παρουσίας μας. Τις ευκαιρίες αυτές μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, καθώς συγκεντρώνουμε όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να λειτουργούμε αποτελεσματικά, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουμε και ισχυρή χρηματοοικονομική θέση. Η αναμενόμενη αποκλιμάκωση στις τιμές των υλικών και της ενέργειας θα επιτρέψει την ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους μας, οδηγώντας σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας», αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
ΚΡΙ ΚΡΙ: Frozen Yogurt στην Κορέα και στο βάθος Ιαπωνία
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News