ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φουρλής: Ακόμα και τις επισκέψεις στα καταστήματα μείωσαν οι Έλληνες

Φουρλής: Ακόμα και τις επισκέψεις στα καταστήματα μείωσαν οι Έλληνες

Βαρύτερα μετρούν στις πλάτες των νοικοκυριών στην Ελλάδα οι πληθωριστικές πιέσεις, καθώς έρχονται να προστεθούν στις διαδοχικές κρίσεις των τελευταίων 12 ετών. Αποτέλεσμα; Οι καταναλωτές στην Ελλάδα παρουσιάζουν την πιο έντονη αρνητική αντίδραση στις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις, οι οποίες ενέτειναν τις προϋπάρχουσες πληθωριστικές πιέσεις. Ενδεικτικό του παραπάνω είναι ότι μεταξύ των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος Φουρλή η μεγαλύτερη μείωση επισκεψιμότητας στα καταστήματα -κυρίως στα καταστήματα ΙΚΕΑ- καταγράφηκε κατά το α’ τρίμηνο του 2022 στην Ελλάδα. 

Στο πλαίσιο του σχολιασμού με τους αναλυτές των οικονομικών αποτελεσμάτων ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Απόστολος Πεταλάς επεσήμανε χθες ότι αν και το α’ τρίμηνο έκλεισε θετικά, κινήθηκε κάτω από τους στόχους που είχαν τεθεί από την εισηγμένη, κάτι το οποίο ο ίδιος απέδωσε στον υψηλό πληθωρισμό και στη χαμηλή καταναλωτική εμπιστοσύνη, κυρίως μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. «Τα γεγονότα αυτά επηρέασαν την επισκεψιμότητα των καταστημάτων και κυρίως των καταστημάτων ΙΚΕΑ», πρόσθεσε. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη μείωση επισκεψιμότητας, της τάξης του 20%-21% σε σύγκριση με τις κανονικές συνθήκες καταγράφηκε στην Ελλάδα, ενώ στην Κύπρο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 7% – 8% και στη Βουλγαρία 10%. «Οι καταναλωτές στην Ελλάδα έχουν βιώσει τα τελευταία 12 χρόνια διαδοχικές κρίσεις και για αυτό η αντίδρασή τους στις γεωπολιτικές εξελίξεις ήταν εντονότερη», υποστήριξε ο κ. Πεταλάς.  

Η όχι ικανοποιητική πορεία κατά το α’ τρίμηνο του 2022 σχετίζεται και με τις ελλείψεις σε προϊόντα λόγω των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα. Σε ό,τι αφορά τα ΙΚΕΑ οι ελλείψεις αφορούν στο 12% – 15% των κωδικών, ενώ στα αθλητικά είδη η ροή των εμπορευμάτων έχει πλέον αποκατασταθεί. Μάλιστα, η πορεία των πωλήσεων στη λιανική αθλητικών ειδών είναι τον Απρίλιο και τον Μάιο 10% περίπου πάνω από τον στόχο που έχει θέσει η διοίκηση. Από την άλλη η κατάσταση στα ΙΚΕΑ παραμένει μάλλον στάσιμη. 

Αρκετά πιο αισιόδοξος εμφανίστηκε ο κ. Πεταλάς για το β΄εξάμηνο, προβλέποντας θετική συμβολή από τον τουρισμό, ειδικά μάλιστα καθώς αναμένεται ότι η τουριστική κίνηση σε Ελλάδα και Κύπρο θα είναι αυξημένη. «Στις μεσογειακές χώρες βελτιώνεται η ψυχολογία όταν μπαίνει το καλοκαίρι. Επιπλέον, η αυξημένη τουριστική κίνηση σημαίνει περισσότερες δουλειές, περισσότερα χρήματα, περισσότερη κατανάλωση», είπε χαρακτηριστικά, ενώ σε ό,τι αφορά το ενεργειακό κόστος εκτίμησε ότι δεν θα αυξηθεί περαιτέρω και θεώρησε πιο πιθανή την αποκλιμάκωσή του. 

Η διοίκηση της εισηγμένης εκτιμά, εξάλλου, ότι θα μπορέσει να ενισχύσει τα μερίδια αγοράς της, καθώς προχώρησε αργότερα και σε μικρό ποσοστό ανατιμήσεων σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της. 

Δωρεάν μετοχές 

Σε ό,τι αφορά την Trade Estates ΑΕΕΑΠ ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου κ. Γιώργος Αλεβίζος ανάφερε ότι η είσοδός της στο Χρηματιστήριο Αθηνών προγραμματίζεται για τα τέλη του 2022 ή αρχές του 2023, αναλόγως και των συνθηκών που θα επικρατούν στην αγορά, με τις προετοιμασίες πάντως να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Πέρα πάντως από τη συμφωνία με επενδυτή, πριν από την είσοδο στο ΧΑ (θα έχει ποσοστό 10% – 15%), η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα καθώς οι δύο πλευρές βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις, ο όμιλος εξετάζει και το ενδεχόμενο διάθεσης δωρεάν μετοχών της AEEAΠ στους μετόχους της Φουρλής. 

Οι επενδύσεις 

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις που σχετίζονται με τη λιανεμπορική δραστηριότητα και όχι με την Trade Estates, αυτές το τρέχον έτος αναμένεται να διαμορφωθούν σε 20-22 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών 6 εκατ. ευρώ αφορούν την επένδυση εγκατάστασης αυτοματοποιημένου συστήματος στο άλλο κέντρο logistics που διαθέτει ο όμιλος στο Σχηματάρι και εξυπηρετεί τις ανάγκες των καταστημάτων ΙΕΑ, επένδυση η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τον Σεπτέμβριο. Επίσης, 9 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν σε ανακαινίσεις καταστημάτων Intersport και συγκεκριμένα 12 καταστημάτων στη Ρουμανία, 2 καταστημάτων στη Βουλγαρία και 5 καταστημάτων στην Ελλάδα. Άλλα 5 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν για τρέχουσες ανάγκες των καταστημάτων ΙΚΕΑ, καθώς φέτος δεν προβλέπεται να ανοίξει κάποιο νέο, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν ανοίξει 3-4 καταστήματα Holland & Barrett στην Ελλάδα, καθώς και το αντίστοιχο ηλεκτρονικό κατάστημα. 

Διαβάστε επίσης: 

Φουρλής: Τα σχέδια της Trade Estates για εμπορικά πάρκα και logistics

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News