Η «άμυνα» της Jumbo: Αγορά ιδίων μετοχών, αναβολή επενδύσεων και ανατιμήσεις
«Το να είσαι απαισιόδοξος δεν είναι θανατηφόρα ασθένεια. Το να είσαι αισιόδοξος είναι». Η φράση αυτή έδωσε το στίγμα στη συνολική τοποθέτηση του κ. Απόστολου Βακάκη, ο οποίος περιέγραψε με τα πλέον μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί τώρα στην αγορά και κυρίως αυτή που εκτιμά ότι θα επικρατήσει από το δεύτερο εξάμηνο του 2022, απόρροια της νέας κρίσης, κρίσης πληθωρισμού, που πλήττει την παγκόσμια και την ελληνική οικονομία.
Στο πλαίσιο της… απαισιοδοξίας λοιπόν ο επικεφαλής της Jumbo καταρχάς εκτίμησε ότι τα «θεαματικά αποτελέσματα του 2021, σίγουρα δεν μπορούν να επαναληφθούν το 2022». Υπενθυμίζεται ότι το 2021 έκλεισε με πωλήσεις 831,92 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 19,87% σε σύγκριση με το 2020, κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 304,99 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 46% σε σύγκριση με το 2020 και σε υψηλότερα επίπεδα ακόμη και από το 2019 και καθαρά κέρδη 216,59 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 56,19%. Μάλιστα, και το πρώτο τρίμηνο του 2022 ξεκίνησε πολύ θετικά για τον όμιλο σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται, καταγράφοντας συνολική αύξηση τζίρου 22% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2021 και αύξηση 71% ειδικά τον Μάρτιο του 2022.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της Jumbo θα είναι πολύ βραδύτερος (2%-5%), ενώ τα κέρδη θα υποχωρήσουν κατά 15% και θα διαμορφωθούν στο επίπεδο των 180 εκατ. ευρώ. «Έχει υποεκτιμηθεί από τις αγορές αυτό που ζούμε. Είναι ένας δυνατός μετωπικός άνεμος και μπορεί να αντιμετωπίσουμε συνεχή αναταραχή και το 2023», υποστήριξε.
Εκτιμώντας ότι θα υπάρξουν πιέσεις στη μετοχή της Jumbo, o κ. Βακάκης ανακοίνωσε ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της η εισηγμένη θα προχωρήσει σε πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών στο 10% του μετοχικού της κεφαλαίου, προκειμένου ακριβώς να στηριχθεί η μετοχή. Το αμυντικό αυτό μέτρο, όπως ο ίδιος το χαρακτήρισε, αποτελεί κι ένα από τα θέματα της γενικής συνέλευσης των μετόχων της Jumbo που έχει προγραμματισθεί για τις 5 Μαΐου.
Μία άλλη αμυντική κίνηση είναι στην πραγματικότητα και η μετάθεση επενδύσεων που επρόκειτο να γίνουν φέτος για το 2023. Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της Jumbo, οι επενδύσεις φέτος θα περιοριστούν σε δύο καταστήματα, ένα στη Μυτιλήνη που άνοιξε στις 18 Μαρτίου 2022 και ένα στη Ρουμανία. Για το 2023 μετατίθεται η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία, καθώς και η ίδρυση ενός καταστήματος στην Κύπρο και δύο καταστημάτων στη Ρουμανία. Έκπληξη προκάλεσε και η απάντηση που έδωσε ο κ. Βακάκης για την παρουσία της Jumbo στο Ισραήλ: «Η πρόθεση της Fox Group (σ.σ. πρόκειται για τον όμιλο που θα αναπτύξει καταστήματα Jumbo στο Ισραήλ μέσω franchising) είναι να ανοίξει το πρώτο κατάστημα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Δεν είμαστε πολύ σίγουροι ότι θα ανοίξει φέτος».
Επίσης, η Jumbo λόγω του αυξημένου κόστους δεν πρόκειται να διατηρήσει πολύ υψηλά αποθέματα, ενώ στην ουσία ο κ. Βακάκης ανακοίνωσε ανατιμήσεις, έστω και λελογισμένες. «Δεν θα επιβιώσουμε εάν δεν προσαρμόσουμε τις τιμές», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ νωρίτερα είχε επισημάνει ότι καμία από τις παραμέτρους κόστους όχι μόνο δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης, αλλά αντιθέτως επιδεινώνεται. «Το κόστος είναι ένας εφιάλτης. Ευτυχώς που είμαστε μεγάλη εταιρεία και έχουμε μεγάλη διαπραγματευτική ισχύ και μπορούμε να κάνουμε συμφωνίες και συμβιβασμούς ακόμη και την τελευταία στιγμή», είπε.
Διαβάστε επίσης:
Jumbo: Αυξημένα κατά 56% τα καθαρά κέρδη το 2021 – Νέες επενδύσεις για φέτος
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News