ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Εκτός λειτουργίας τo ηλεκτρονικό κατάστημα 365shop.gr – Τι έχει προηγηθεί

Εκτός λειτουργίας τo ηλεκτρονικό κατάστημα 365shop.gr – Τι έχει προηγηθεί

Μεγαλώνει η λίστα των καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου που κατεβάζουν ρολά, αφήνοντας σε εκκρεμότητα παραγγελίες προϊόντων για τα οποία έχουν εισπράξει το αντίτιμο. Αυτή φαίνεται να είναι η περίπτωση του online καταστήματος «365shop» της 365 shop gr Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, που ίδρυσε τον Μάιο του 2019, με έδρα την Κατερίνη, ο Ιωάννης Φιλουκατζής.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα αρχικά ενημέρωνε τους πελάτες του ότι ο μέσος χρόνος παράδοσης των προϊόντων είναι 4 έως 10 εργάσιμες ημέρες, στη συνέχεια έπαψε να ανταποκρίνεται σε e-mails και τηλεφωνικές κλήσεις για να σταματήσει, τελικά, να λειτουργεί. Να έχει δηλαδή, διαδικτυακή παρουσία, δεδομένου ότι δεν διέθετε φυσικό κατάστημα.

Μερικούς μήνες πριν, στις 9 Φεβρουαρίου ο ιδρυτής και μοναδικός εταίρος της 365 shop gr Μονοπρόσωπη Ιωάννης Φιλουκατζης πούλησε στον Νικόλαο Τσεσμερτζή το 100% της συμμετοχής του (60 εταιρικά μερίδια) με συνολική αξία 6.000 ευρώ. Ως αποτέλεσμα, ο νέος εταίρος και διαχειριστής της ΙΚΕ είναι ο Ν. Τσεσμερτζής, σύμφωνα με το άρθρο 9 του καταστατικού της το οποίο τροποποιήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου.

Η τελευταία τροποποίηση του καταστατικού περιλαμβάνει και την αλλαγή έδρας της εταιρείας από την οδό Κολοκοτρώνη 11 στην Κατερίνη στην οδό Δημητρίου Κατσούλη 4 στον Άγιο Στέφανο.  

Δύο μήνες, δηλαδή, προτού κατεβάσει ρολά το e-shop , το 100% του μετοχικού του κεφαλαίου άλλαξε χέρια και άλλαξε έδρα.

H διαδικτυακή πλατφόρμα σύγκρισης τιμών Skroutz.gr -που διαθέτει και marketplace- με την οποία συνεργαζόταν το 365shop, ανακοίνωσε το Σάββατο ότι διακόπτει τη συνεργασία.

Σε κάθε περίπτωση, μεγάλος αριθμός εξαπατηθέντων καταναλωτών ετοιμάζεται να καταθέσει μηνύσεις κατά της εταιρείας.

Εκτός λειτουργίας τo ηλεκτρονικό κατάστημα 365shop.gr – Τι έχει προηγηθεί-1
Ο ιστοτόπος του 365shop.gr που παραμένει εκτός λειτουργίας τις τελευταίες ημέρες.

 

Η ανακοίνωση της Skroutz

H εταιρεία αναφέρει τα εξής. «Αναφορικά με το συμβάν με την επιχείρηση 365 SHOP GR ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι Κ Ε, κατάστημα “365shop”, που έχει προκύψει τις τελευταίες ώρες και πάντα πιστοί στο όραμα μας να προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία στους καταναλωτές γνωστοποιούμε πως η  συνεργασία μας με το συγκεκριμένο κατάστημα έχει οριστικά διακοπεί. 

Να επισημάνουμε ότι η Skroutz δεν διαμεσολαβεί στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εκπροσωπεί ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα παρά μόνο για τις παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται με πλήρη ασφάλεια στην σελίδα μας.

Επιπροσθέτως, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με κάθε καταναλωτή που μας ενημέρωσε για την αποτυχία ολοκλήρωσης της παραγγελίας του και παρέχουμε συμβουλευτική υποστήριξη για τις διαδικασίες αποζημίωσης σε καθέναν από αυτούς ξεχωριστά. Καθώς συνεχώς φτάνουν καινούργια αιτήματα σε μας, τα επεξεργαζόμαστε με τη δέουσα προσοχή και συμβουλεύουμε τους καταναλωτές για τα επόμενα βήματα ανάλογα με την περίπτωση.

Ειδικότερα οι καταναλωτές που επέλεξαν την εξόφληση της παραγγελίας τους μέσω κάρτας – χρεωστικής ή πιστωτικής – μπορούν να αποζημιωθούν για το σύνολο του κόστους της παραγγελίας τους από την εκδότρια τράπεζα της κάρτας μέσω της διαδικασίας αμφισβήτησης συναλλαγής.

Για όλους όσοι ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, στο πλαίσιο της παροχής της βέλτιστης δυνατής εμπειρίας ηλεκτρονικών αγορών, θα αποζημιωθούν  με την μορφή κουπονιού – ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας τους – μέσω του Skroutz Marketplace.

Τέλος, υπενθυμίζουμε πως για τις ηλεκτρονικές αγορές, η εξόφληση μέσω κάρτας παραμένει ο ασφαλέστερος τρόπος πληρωμής καθώς είναι και ο μόνος τρόπος που διασφαλίζει την επιστροφή των χρημάτων στο σύνολό τους».

Οι αλεξιπτωτιστές…

Οι πρακτικές που τηρούν οι… αλεξιπτωτιστές του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πανομοιότυπες.

Προσφέρουν προϊόντα τεχνολογίας «κράχτες», σε ιδιαιτέρως προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών. Οι τελευταίοι, παρότι έχουν καταβάλει το σύνολο ή μέρος του απαιτούμενου τιμήματος, σχεδόν ποτέ δεν καταφέρνουν να παραλάβουν τα προϊόντα, καθώς τα ηλεκτρονικά καταστήματα μεταθέτουν διαρκώς τον χρόνο παράδοσης σε μελλοντικές ημερομηνίες, χωρίς, όμως, εντέλει να τηρούν τις δεσμεύσεις τους.

Βάσει εκτιμήσεων για παλαιότερης υποθέσεις απάτης, η χρηματική απώλεια διαμορφώνεται από 200 ευρώ έως και 1.000 ευρώ ανά άτομο.

…και οι ύποπτες ενδείξεις

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ορισμένες ενδείξεις θα πρέπει να βάλουν σε σκέψεις τους καταναλωτές σχετικά με την αξιοπιστία ορισμένων ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Για παράδειγμα, e-shops που διαθέτουν ως μοναδικό τρόπο πληρωμής την υλοποίηση τραπεζικής κατάθεσης μπαίνουν στη «μαύρη λίστα». Κι αυτό επειδή, με τον τρόπο αυτό, στερείται από τους χρήστες η δυνατότητα αμφισβήτησης της συναλλαγής που υπάρχει όταν χρησιμοποιείται πιστωτική ή χρεωστική τραπεζική κάρτα. Ακόμη, η εκτόξευση των πωλήσεων ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σε ιδιαιτέρως σύντομο χρονικό διάστημα αποτελεί ένδειξη ενδεχόμενης καταχρηστικής πρακτικής.

Σημειώνεται ότι οι αξιολογήσεις που συγκεντρώνει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του αποτελούν κριτήριο αξιοπιστίας, αλλά όχι πάντα.  

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News