ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Escarcom: Ποια είναι η μοναδική ελληνική εξαγωγική εταιρεία σαλιγκαριών

Η εταιρεία έχει εξαπλασιάσει τα κέρδη της σε σχέση με το 2019, ενώ εξασφάλισε πρόσφατα νέα χρηματοδότηση

Escarcom: Ποια είναι η μοναδική ελληνική εξαγωγική εταιρεία σαλιγκαριών

Η Escarcom ίσως να μην είναι ευρέως γνωστή όμως, αποτελεί την ελληνική εταιρεία στην οποία αποδίδεται το 100% των εξαγωγών της χώρας μας σε τυποποιημένα σαλιγκάρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι βάσει στοιχείων του 2020, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έβδομη θέση, μεταξύ 10 χωρών, ως προς τις εξαγωγές σαλιγκαριών, αντιπροσωπεύοντας το 3,29% του συνόλου και αξία της τάξεως του 1 εκατ. ευρώ. Προηγείται η Γαλλία με μερίδιο εξαγωγών 3,75% και αξία της τάξεως του 1,2 εκατ. ευρώ, με τη χώρα να καταλαμβάνει την πρώτη θέση στις εξαγωγές επεξεργασμένου προϊόντος σαλιγκαριού. Ωστόσο, με κριτήριο το μη βιομηχανοποιημένο και εμπορεύσιμο εξαγωγικά προϊόν, εξαγωγικές υπερδυνάμεις αποτελούν το Μαρόκο και η Λιθουανία που καταλαμβάνουν την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα.

Η Escarcom, με ιδρυτή τον Δημήτρη Κοτζαβασίλογλου, απέκτησε τη σημερινή νομική μορφή της το 2009, έχει την έδρα της στην Σκύδρα του Νομού Πέλλας και διαθέτει ετήσια δυνατότητα επεξεργασίας 3.000 τόνων σαλιγκαριών, τα οποία συλλέγονται ζωντανά όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στις χώρες της Βαλτικής και της Ανατολικής Ευρώπης. Η εταιρεία επεξεργάζεται τρία είδη σαλιγκαριών Helix (Pomatia, Lucorum και Aspersa Muller ή Petits Gris) και δημιουργεί ως τελικό προϊόν κατεψυγμένα σαλιγκάρια (Βουργουνδίας) και φιλετάκια σαλιγκαριών σε κονσέρβα.

«Αποτελούμε την μοναδική εταιρεία, εκτός Γαλλίας, που εξάγει τελικό προϊόν στη συγκεκριμένη χώρα όπου κυριαρχούν οι γαλλικές επιχειρήσεις. Τα προϊόντα μας περιλαμβάνουν βουτυρωμένα σαλιγκάρια, κονσέρβες κρέατος, κενά κελύφη, ρολά μείγματος βουτύρου και βολοβάν με γέμιση σαλιγκαριού» εξηγεί στο Moneyreview.gr ο κ. Κοτζαβασίλογλου.

Η εταιρεία έχει μία ακόμη δραστηριότητα. Αυτή της επεξεργασίας κατεψυγμένων φρούτων και λαχανικών (π.χ. εκπυρηνωμένα ή μη κατεψυγμένα κεράσια, κύβοι βερίκοκου και ροδάκινου), με τη συγκομιδή του αρχικού προϊόντος να πραγματοποιείται στην Πέλλα, την Ημαθία και την Κορινθία. Τα εν λόγω προϊόντα της προορίζονται για πελάτες της ζαχαροπλαστικής και γαλακτοκομικής βιομηχανίας ως επί το πλείστον στο εξωτερικό, με μικρό τμήμα της παραγωγής να διατίθεται εντός Ελλάδας.

Προκειμένου να χρηματοδοτήσει το αναπτυξιακό της πλάνο και με στόχο την περαιτέρω μεγέθυνσή της και την επέκταση των εγκαταστάσεών της, η Escarcom, κατά πληροφορίες, έλαβε χρηματοδότηση της τάξεως του 1,5 εκατ. ευρώ από την Aegean Baltic Bank.

Η εταιρεία, της οποίας το εργατικό δυναμικό αγγίζει εποχικά τα 400 άτομα, το 2021 ενίσχυσε κατά 27% τον κύκλο εργασιών, στα 11,7 εκατ. ευρώ έναντι του 2020 και του 2019. Πέρυσι η κερδοφορία της Escarcom διαμορφώθηκε σε 600 χιλ. ευρώ, έχοντας αυξηθεί κατά περίπου 3,5% σε σχέση με το 2020, ενώ εξαπλασιάστηκε έναντι του 2020.

Η χώρα με την μεγαλύτερη κατανάλωση επεξεργασμένου προϊόντος σαλιγκαριού είναι η Γαλλία με 3 χιλ. τόνους. Εκτιμάται ότι η αγορά των σαλιγκαριών σε τελικό προϊόν θα αγγίξει τα 677 εκατ. ευρώ μέχρι το 2027.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News