Business & Finance Δευτέρα 14/02/2022, 21:29
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ένας νέος «Ωνάσης»; Ο Ιταλός «καπετάνιος» της ΜCS θέλει να αγοράσει την ΙΤΑ

Ένας νέος «Ωνάσης»;  Ο Ιταλός «καπετάνιος» της ΜCS θέλει να αγοράσει την ΙΤΑ

Εξηνταπέντε χρόνια αφότου ο Αριστοτέλης Ωνάσης ίδρυσε την Ολυμπιακή, ένας άλλος μεγιστάνας εφοπλιστής σχεδιάζει να φέρει άρδην αλλαγή στον αεροπορικό κλάδο, αυτή την φορά στην Ιταλία, όπου η MSCI του Τζιανλουίτζι Απόντε έχει στρέψει το βλέμμα της στη διάδοχο εταιρεία της Alitalia, την ΙΤΑ. 

Ο 81χρονος επιχειρηματίας, γνωστός ως «ο καπετάνιος», από τη στιγμή που δημιούργησε μία ολόκληρη ναυτιλιακή αυτοκρατορία ξεκινώντας από ένα μόνο καράβι, ευελπιστεί να αναπτύξει μία αεροπορική δύναμη στον χώρο της επιβατικής αλλά και εμπορευματικής κίνησης που θα συμπορεύεται με το ναυτιλιακό κολοσσό του, τη MSC. 

Βεβαίως, οι προκλήσεις είναι μεγάλες. Η Alitalia υπολειτουργούσε εδώ και χρόνια και η ιταλική κυβέρνηση ξόδεψε περί τα 10 δισ.ευρώ σε προσπάθειες διάσσης προτού προχωρήσει στην αναδιάρθρωση και επαναλειτουργία του αερομεταφορέα υπό την επωνυμία ΙΤΑ Airways πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι η Ρώμη θα πρέπει να παρακολουθήσει στενά την όποια συμφωνία. Κάτι που δεν θα είναι και τόσο εύκολο σε πρακτικό επίπεδο.  

«Από την άλλη πλευρά, οι αεροπορικές και ναυτιλιακές δραστηριότητες έχουν περισσότερες διαφορές παρά ομοιότητες», αναφέρει ο Πήτερ Σάντ, αναλυτής της Xeneta. Oμως, τα προβλήματα στην αλυσίδα τροφοδοσίας έφεραν τεράστια κέρδη στη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του πλανήτη, την MSC, γεγονός που της προσδίδει τεράστια περιθώρια να αναπτύξει περαιτέρω τις δραστηριότητές της. 

Η MSC, γνωστή ως Mediterranean Shipping Company, αποτελεί την υπ΄αριθμόν μία ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από πλευράς χωρητικότητας, υποσκελίζοντας ακόμη και τη Maersk. Επίσης, αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης κρουαζιέρας στον κόσμο και αναμένεται να περάσει στη δεύτερη θέση γύρω στο 2025, όταν θα παραλάβει τα νέα κρουαζιερόπλοιά της. 

Το Δεκέμβριο, η MSC υπέβαλε προσφορά ύψους 5,7 δισ.ευρώ για την εξαγορά της αφρικανικής επιχείρησης logistics του Βινσέντ Μπολόρε, γεγονός που καθιστά μία πιθανή προσφορά της για την εξαγορά της ιταλικής ΙΤΑ να φαίνεται πολύ μικρότερη. 

Η ΜSC, η οποία έχει τα κεντρικά γραφεία της στην Ελβετία, αναμένεται να υποβάλει προσφορά ύψους 1,2 έως 1,6 δισ.ευρώ για την εξαγορά της ΙΤΑ και μάλιστα είναι πρόθυμη να πληρώσει όλο το ποσό σε μετρητά, όπως ανέφερε πηγή στο Reuters. 

Μάλιστα, τον προηγούμενο μήνα, η MSC μαζί με τον εταίρο της τη Lufthansa είχε ανακοινώσει ότι ήθελαν να αγοράσουν το πλειοψηφικό μερίδιο της ΙΤΑ και στο πλαίσιο αυτό ζήτησαν μία περίοδο 90 ημερών για να εξετάσουν το ενδεχόμενο συμφωνίας. 

Το σχέδιο της MSC είναι να χρησιμοποιήσει τη μοναδική θέση της για να δημιουργήσει μία «αυτοκρατορία» με ενεργητικό σε logistics, λιμάνια, εμπορευματικές μεταφορές δια θαλάσσης και κρουαζιέρα καθώς και ταξιδιωτικές επιχειρήσεις μαζί με αεροπορικές μεταφορές επιβατών και cargo. 

Μέχρι στιγμής, η ιταλική κυβέρνηση εμφανίζεται συγκρατημένη. Προτού λάβει μία απόφαση για να αρχίσει αποκλειστικές διαπραγματεύσεις, το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών θέλει να διαπιστώσει εάν θα υπάρξουν άλλοι δυνητικοί αγοραστές για την ΙΤΑ και τί είναι διατεθειμένοι να δώσουν, ανέφεραν κυβερνητικές πηγές. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters  
  

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News